חדשות ברסלב | פרשת פנחס

חדשות ברסלב | פרשת פנחס | התשע"ז

בס"ד
ג' פנחס – צום י"ז תמוז תשע"ז • הודעה #748
קרעדיט צילומים וכתבות: ברסלב גלובל, ברסלב live, לוח ברסלב, מתחדשים, JDN.
ברסלב גלובל – info@breslevglobal.com
קישור ג'מבו מייל להוריד כל הקובצים המצורפים בהודעה זו, מיוחד לאלו שחסומים.
ברוך דיין האמת: הרה"ח ר' יודא ארי' פריעדמאנן ז"ל (בן 66) מאנ"ש בבארא פארק
ברוך דיין האמת: הרה"ח ר' יודא ארי' (לייבל) פריעדמאנן ב"ר בנציון מרדכי מארקל ז"ל מאנ"ש בבארא פארק נפטר לאחר יסורים קשים כשהוא אך בן 66 בפטירתו, הלוויתו יצא במוצאי שבת קודש פרשת בלק מיראים טשאפל שבוויליאמסבורג בדרך לבית החיים דסאטמאר בקרית יואל.
ר' יודא ארי' ז"ל זכה לאחרונה להתקרב לאנ"ש, ובשבת חנוכה העעל"ט נסע לראשונה לציון רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיר אומאן, בצוואתו ביקש שלא לכתוב עליו שום תוארים.
זכה להשאיר אחריו בנים חשובים המקורבים והולכים בדרך רביה"ק הננמ"ח, בנו מו"ה חיים הערש הי"ו מאנ"ש בוויליאמסבורג, ובניו הבחורים החשובים, הב' פנחס, והתאומים הב' אברהם, והב' שמעון. שיושבים שבעה ברחוב 1545 50סט' בעיר בארא פארק עד יום שישי אחצ"ה. ת.נ.צ.ב.ה.
מצורף תמונה מהמנוח בתפילה בביהמ"ד ברסלב ברחוב 16 עוועניו בבארא פארק.

צפו בתיעוד: כך כהן נכנס במלגזה בציון רביה"ק • האם זה מותר הלכתית?

בניית גשר הכהנים בציון רביה"ק באומאן עדיין מתעכבת, והכהנים שמגיעים לאומאן מחפשים פתרונות יצירתיים בכדי להיכנס לציון הק', וכפי שפורסם ב'ברסלב גלובל' שכל הדרכים ופתרונות יצירתיים אינם מותרים להלכה, ולכהן אסור ליכנס בציון ע"י דרכים חילופיים מבלי לברר בדיוק עם מורה הוראה שבקי בענינים אלו.
כהן שהגיע לעשות את השבת פרשת בלק העעל"ט סמוך לציון רבינו הק' באומאן, ביקש בערב שבת להתפלל בציון הק' וגילה שאפשרות הגישה לכהנים אינה קיימת כפי שחשב בתחילה, פועלים בהכנסת אורחים של שיינר באומאן נרתמו לסייע והעלו את הכהן באמצעות מלגזה, לאחר שנכנס לציון הק' התברר לכהן שלא יוכל הלכתית לצאת כפי שנכנס ונזקק לעטוף את עצמו בשקית.
לאור זה פנו מערכת 'ברסלב גלובל' להרה"ג ר' אליעזר יהודה קעניג שליט"א מרבני כולל להוראה ברסלב בשאלה אם זה מותר להלכה, והרב השיב בתשובה ברורה להמערכת שזה אסור להלכה, המכתב תשובה המלא מצורף בהודעה.

המשפיע הרה"צ רבי חיים יוסף בידרמן שליט"א מלעלוב בציון רביה"ק באומאן

המשפיע הרה"צ רבי חיים יוסף בידרמן שליט"א ראש ישיבת להורות נתן ואב"ד חסידי לעלוב בני ברק, הגיע אמש (ראשון) להתפלל בציון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א באומאן, (מצורף תמונות, צילום: ברסלב live).
הכנסת ספר תורה בקהילת ברסלב תל אביב
בקהילת ברסלב 'שיר חדש' בתל אביב בראשות הרה"ח ר' ישראל יצחק בזאנסון שליט"א התקיים מעמד הכנסת ספר תורה בריקודין בתוף ומחול שנכתב לע"נ רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א.
התהלוכה יצא מבית משפחת ברוך ברחוב שחל 10, לעבר בית המדרש ברסלב שיר חדש שדרות הר ציון 73 בתל אביב – יפו, בהשתתפות חסידי ברסלב ותשבי העיר בראשות הרב בזאנסון שליט"א שגם נאם בסעודת מצווה לגמרה של תורה שהתקיימה בבית המדרש. (מצורף תמונות, צילום: ח. בראונשטיין).

מבחן בכולל חצות על התורה הזמנית

ב"כולל חצות" ביתר עילית בראשות ראש הכולל הרה"ח ר' יהושע מאיר דויטש שליט"א התקיים (ה' חקת) מבחן על תורה כ"ב בליקוטי מוהר"ן, האברכים היקרים לומדי הכולל זכו ללכת עם תורה זו במשך חצי שנה, ועתה ממשיכים מחיל אל חיל מנשמע לנעשה מדרגא לדרגא ללימוד תורה ט"ו אור הגנוז.
לרגל התחלת הלימוד בתורה ט"ו יצא לאור קובץ מסןדר עם כל המאמרים ופחרושים על תורה זו, עם מבוא יפה מהראש הכולל.
לצפייה ולהורדת הקובץ על תורה ט"ו "אור הגנוז" לחצו על הקישור.
מכתב שהגיע למערכת
לכבוד אנשי שלומינו היקרים, אינני יודע את הסיבה העיקרית והאמיתית מדוע רבינו ציוה עלינו ללכת בתורותיו ומדוע היה זה רצונו חזק מאוד, אך מנקודת מבט נוספת על כל מה שכל אחד משער בליביה  צריך לדעת שאחד היסודות בתורת ברסלב הוא שמטרת ביאת רביה"ק לעולם היה בכדי לקרב את עם ישראל לאביהם שבשמים וכתוצאה מכך תבוא העולם לתיקונו ולשלמותו על ידי ביאת המשיח, ושכל החסרונות הבעיות והצרות שיש בעולם זה מחמת העדר תיקון לעולם.
אשר על כן ואי לכך כשנחשוב את הרעיון הזה בכל עבודת השם נוכל להתחבר מהר מאוד לעבודה שבכל דבר, וזה בכל עבודה ועבודה מחצות לילה והתבודדות ועד לימוד התורה וכו'. בעבודה זו של ללכת עם תורות זה בולט באופן יוצא דופן, כי על כל צרה ועל כל מחסור אפשר לקחת תורה מסוימת שמדברת על הנושא הזה ולהביא בכך בפועל ממש את הגאולה הכללית והפרטית, וזה גם הסיבה שהסיטרא אחרא ימח שמה לוחמת בזה בגשם וברוח, זאת אומרת שלא כולם הולכים עם תורות ואפילו אלא שכבר כן ניסו וטעמו יש להם יצר הרע חזק מאוד על זה וקשה להיכנס לעמקות של התורה שזה להוריד את זה עד למקום שהלומד נמצא ובכך הוא יתחבר אל השם ואת כל הסובב אותו.
אביא כמשל שני תורות א) "אזמרה" רבינו אומר שעל ידי ראיית נקודות טובות אפילו ברשעים אפשר להפוך אותם לצדיקים, הנה לכם גאולה שלימה שכל עם ישראל יחזרו בתשובה. ב) "גזירת הגיוס" על ידי ריקודים ממתיקים הדינים, וכל התורה הזאת (תורה י קמא) כשהולכים ומקיימים אותה אין גזירת גיוס וכל הערברב שמנסה לשלוט עלינו בכל הזרוע תיפול, הבעיה רק שלא זוכים ללכת עם התורה כדלעיל.
כל אחד יש לו גזירת גיוס בראש, רק אצל כל אחד זה מתפרץ במקום אחר, יש אחד שבכלל טוען שאין גזירת גיוס מאידך זה שטוען שהגזירה קיימת ועומדת יש לו ספיקות בדברים אחרים שבהם הוא לא ברור מה רצון השם, אם הולכים עם המבט הזאתי שאנחנו חיילים לזרז את התיקון ולהביא את המשיח אוטומטית נתגייס כולנו לצבא תמימי דרך שמונה עשרות גדודים והילד נחסל את האויב הראשי ושלום על ישראל.

שערוריה: 'אוקראיניאן אינטרנשיונל' מוכרת מקומות טיסה המכורים כבר במגביל!

חברת התעופה 'אוקראין אינטרנשיונל' לא עמדה במחויבויותיה כלפי הלקוחות הטסים לאומן ומכרה במקביל כרטיסי טיסה לנוסעים מועדפים, כך עולה מעדויות של קבוצת נשים עם תינוקות וילדים שהיו תקועים אמש (ראשון) שעות ארוכות ללא אוכל וללא שום התייחסות מצד החברה.
שעורריה זו התגלתה בשעות הבוקר, כאשר קבוצת חסידי ברסלב בראשות הרה"ח ר' שמואל שטרן שליט"א ר"י נחלי נצח שיצאה מאומן בשעה 5 לפנות בוקר בדרכם חזרה לארה"ק, הגיעה לשדה התעופה בקייב אוקראינה שעתיים לפני הטיסה וגילתה לתדהמתם כי חלק נכבד מן הנוסעים לא יכלו לעלות למטוס משום שמקומותיהם נמכרו לנוסעים נוספים במגביל.
הקבוצה שכללה ילדים, נשים, ומבוגרים, הפסידה כולה את הטיסה עלייה שילמה במיטב כספה, לאחר שפקדי החברה גילו כי חלק מהקבוצה לא יכלו לעלות למטוס החלו לעכב את הטסים במשך שעות ארוכות כאשר דקות ספורות לפני הטיסה הם מאפשרים להם להתקדם לעבר המטוס, אך כמובן כשהם הגיעו לשער העליה למטוס נאמר להם שהמטוס המריא.
הקבוצה כולה נותרה תקועה מאז שעות הבוקר בשדה התעופה כשבחברת 'אוקראיניאן אינטרנשיונל' אפילו לא הגיבו לתקרית המביכה, והותירו תינוקות ומבוגרים רבים כאחד לשבת בטרמינל ללא שום מענה ופתרון, וללא אוכל וללא מקום מסודר, למרות שהקבוצה תקועים הם בשדה התעופה החל משעות הבוקר המוקדמות, כאשר אחת הנשים המבוגרות התעלפה הוזעק רופא מקומי להמקום לטפל באשה. כעת נזקקות חברות הקבוצה לרכוש כרטיסי טיסה חדשים לטיסה שתצא בעוד יומיים!!!".
אחד הנוסעים נ.ג. מספר ל'ברסלב גלובל': "עמדנו במשך שעה ארוכה ללא תזוזה בהמתנה בכדי לטוס בטיסה זו… כאשר בקשנו לזרז את התור שלא נאחר את הטיסה אמרו לנו שאין מה לדאוג, זאת אחרי שחלק נכבד מהקבוצה כבר מיד כשהגיעו לטיסה, הודיעו להם שהם לא יכלו לעלות לטיסה בכלל משום שמקומותיהם כבר תפוסים, חשבנו שזו 'מליצה', אך כשנגשנו לפקידים עם כרטיס הטיסה הם אמרו לנו שעל מקומות אלו כבר יושבים נוסעים אחרים ופספסנו את הטיסה.
לאחר יום מתיש חזרו חברי הקבוצה בראשות הרה"ח ר' שמואל שטרן שליט"א לאומאן (מצורף תמונה מהרב לאחר שחזר לציון רביה"ק באומן, צילום: ברסלב live).
מעמד מרגש וכולו הוד במסיבת סידור מפוארת לתלמידי תלמוד תורה "ברסלב אהבת משה" בשילוב תפילת תשב"ר ליד שריד בית בקדשנו ב"כותל המערבי"
היה זה מחזה מרטיט לבבות לראות את התלמידים צאן קדשים עומדים ביראת כבוד ליד שריד בית מקדשינו ומתפללים על צרכיהם, הוריהם ומשפחתם וכלל בית ישראל.
יום שמחתם של התלמידים 'מסיבת הסידור' החל כראוי וכיאה כאשר התלמידים היקרים לבושים בבגדי שבת ומעוטרים בכתרים מפוארים ליד ה'כותל המערבי' תוך קידוש שם שמים מרובה. ליד אבנים קדושים אלו אשר ספגו תפילות רבות ודמעות חמות אלפי שנים – עמדו תינוקות של בית רבן בתפילתם בפעם הראשונה מתוך הסידור, תפילה שבוודאי הוסיפה עוד נדבך ואבן לבית המקדש שיבנה במהרה בימינו.
בהתרגשות רבה נסעו התלמידים יחדיו לעבר הכותל המערבי, והחלו להתפלל תפילת שחרית הראשונה שלהם מתוך ה"סידור", כשבסיומה אמרו התלמידים יחדיו מזמורי תהלים בניגון ובהטעמה מיוחדת. ברם, לפני רגעי שיא אלו קדמה לה שנה פורייה של לימוד והקניית כללי הקריאה ע"י המלמד החשוב והוותיק הרב שלמה זלמן אולמן שליט"א שהשקיע רבות בתלמידים, והשקעה זו קצרו כעת התלמידים וההורים גם יחד בגילה וברננה.
בסיום התפילה פנו הרבנים עם ההורים ובניהם – התלמידים היקרים שיחיו, לאולם שע"י ביהכנ"ס "אוהל-יצחק" הסמוך ונראה לכותל המערבי, שם נערכה המסיבה ברוב פאר והדר בשירות ותשבחות על שזכו להגיע עד הלום. התרגשות מיוחדת היה לראות את הצדיקים הקטנים על ברכי הוריהם כשהם שרים יחדיו את הניגון הידוע: "וזכני לגדל בנים ובני בנים, חכמים ונבונים, אוהבי ה' יראי אלוקים…" עין לא נותרה יבשה, בתפילה זו המתגשמת לנגד עיניהם.
במהלך המסיבה נשאו דברים: יו"ר המוסדות הרה"ח ר' ניסים כלפא שליט"א  בגודל מעלת תפילת תינוקות של בית רבן, תפילתם הזכה שעולה למרומים ופועלת גדולות ונצורות על התלמידים ההורים וכלל עם ישראל, כן דיבר על מהות 'הסידור'  שהילדים מתחילים כעת תפילתם ברמזים ופרפראות נעימים בטוב טעם ודעת.
בהמשך, נאם רב המוסדות הרה"ח ר' יהודה צבי שפירא שליט"א בדברי רביה"ק מוהר"ן מברסלב זי"ע – שעיקר חיותו של כל אחד הוא ע"י התפילה, כן דיבר מתורה רי"ז בליקוטי מוהר"ן שתמוז זה ר"ת  ז'מן מ'תן ת'ותינו, ז'כרו ת'ורת מ'שה ובזאת משקיעים ושמים דגש מיוחד על כך בתלמוד תורה כבר בראשית דרכם של הילדים הרכים, תורה ותפילה ביחד כשאיפתו של רביה"ק.
תוך כדי המסיבה נעמד הורה של אחד התלמידים מתלמידי החכמים של עיה"ק ירושלים ת"ו  ושח מרחשי ליבו על החינוך הגבוה שמעניקים לתלמידים בשמחה ובתשומת לב מיוחדת, בהשקעה בלימודים ובחינוך מרומם לדרך ארץ.
"זרעא חיא וקיימא"… "פתח שערי שמים לתפילתנו"… כך הסתיימה מסיבת הסידור בניגונים בקולם הזך של הבל פיהם שאין בהם חטא, התלמידים הקטנים עם הוריהם ורבותיהם יחד. מעמד של דביקות והתעלות אשר השאיר רושם רב על המשתתפים, רושם של התחלת דרכם בתפילה להשי"ת ובתקוה וציפיה  שיתקבלו תפילתנו ברחמים וברצון לפני אדון כל אמן.
הראה עוד

מאמר מקושר