חסיד ברסלב בביקור אצל רופא !

חסיד ברסלב הגיע לרופא – דוקטור אני מצונן!

דוקטור? האיש האדום , כלומר עם האף האדום הציץ לחדר.
כן. ענה הרופא ברשמיות תוך כדי שהוא מסדר את התג שעליו רשום את שמו: ד"ר ידענוביץ. יש לך אולי משהו לצינון? שואל החסיד ברסלב מברסלב עם האף האדום. יש לך כרטיס? עונה לו הדוקטור כמו יהודי, בשאלה. לא קבעתי תור או משהו כזה, מתנצל החסיד עם האף אדום.

אתה רוצה שאענה לך? אז תביא כרטיס. האדום מקמט את מצחו ומוציא את הארנק מכיסו ותוך כדי הוא מרגיש צורך להתנצל על שהעז בכלל לשאול שאלה לפני שהעביר כרטיס. הד"ר שותק ומקשיב בכובד ראש כל העת שהוא מספר לו את בעייתו החמורה: צינון מטריד כבר כמה ימים פלוס תופעות לוואי של אף אדום וקול עבה במעט. הדוקטור מקמט מצחו והחדר דומם לכמה רגעים. מתח ממלא את החדר הלבן.

שב על המיטה, הדוקטור מצביע על המיטה ואחר כך עורך סדרת בדיקות מקיפה לאיש האדום. משטח גרון, מנורה לאוזנים ולאף, דופק ולחץ דם. אתה בריא כמו שור! מצהיר הרופא וטופח על השכם של האדום. האדום כמעט נפל קדימה מעוצמת ההדף הפתאומית. אבל דוקטור! האף! מתחנן האדום. אם כבר שילם שמונה עשר שקלים לקופה עבור משהו, הוא מצפה לתמורה.

אהממ, מהמהם הדוקטור ומלטף את זקנו שלא קיים. אני יודע ממה אתה סובל! מנזלת כרונית! _וואו גילוי מרעיש_ יש לנו מוצר שמייבש צינון, משהו מצויין והוא עולה רק שלושה עשר שקלים. לרשום לך? ומדיבור למעשה הוא רושם את המרשם ורגע לפני שהוא מדפיס הוא שומע את האדום מסרב. נסיתי את זה כבר זה יבש אותי טוב מאוד, יותר מידי טוב. ייבש לי גם את קנה הנשימה והראות. כל בית החזה גרד לי נורא. את הירח קל יותר לגרד מאשר את הגוף!
אבל דוקטור! האדום כמעט מיואש, אבל עקשנותו גדולה מהיאוש.

אומנם רבי נחמן מברסלב אמר לא ללכת לרופאים…

אבל מה גורם לי לצינון הארור הזה??

אומנם אה, אצבעותיו של הדוקטור מגרדות אתצ צווארו. כנראה רריות האף שלך מפרישה נוזל בלי סיבה, או מסיבה שעדיין לא ידועה. מחלות כרוניות הם מחלות שהגוף טועה ותוקף את עצמו. עונה הדוקטור המלומד. אין לי מה להציע לך בינתיים, כשייתפתח דלקת ראות תבוא שוב. אולי כדאי פשוט להסיר את האף? אפשר אפילו לעצב קטלוג אפים מדהימממ

יש תשובות לכל דבר, גם לצינון… רק צריך להתקרב לצדיקים שיאירו לנו את החכמה ודעת בכל דבר כמו שאמר רבינו נחמן מברסלב – בליקוטי מוהר"ן חלק א' תורה א' שהשכל הוא אור גדול וצריך שיאיר לו בכל דבר להתקרב אל השם יתברך !

בברכת התורה ולומדיה

חסידי ברסלב – אתר של יהדות בטעם טוב !

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה