תפילה היא אמונה.

הרב שכטרתפילה היא אמונה.

תפילה – הדבר שאנחנו עושים מדי יום בבוקר, צהרים וערב. רבי נחמן מברסלב מדבר לא מעט על מעלת וחשיבות התפילה, ומה היא עושה לאדם ואיך שהיא פועלת בשמיים.

כתוב בתהילים "כול מצוותיך אמונה". אם נחשוב לרגע, הרי שכל מצוות תהילים הן ללא ספק תפילה ! אז נשאלת השאלה: אם כל מצוותיך אמונה, אז למה אנו לומדים תורה?

תשובה: אנו לומדים תורה, בשביל שהתורה תביא אותנו לידי עשיית המצוות שהם כלי להשגת האמונה ! עיקר התכלית שלנו היא להכיר את ה' ולדעת אותו. כמו שכתוב בזוהר הקדוש "בגין שישתו מדיען ליה" כלומר להכיר אותו ולדעת אותו.

ומה פירושו להכיר אותו ולדעת אותו יתברך ?

פירושו של דבר להאמין שכול דבר שקורה לנו בחיים הוא הכי טוב בשבילנו, ואין רע בעולם. כל החסרונות שיש הם מחסרון אמונה. כלומר, כל החסרונות באים מחוסר אמונה.

שאלה נוספת: אז מהי הגדרת ה "אמונה", כדי שנוכל לזכות לגן עדן בעולם כבר הזה ?

מי שמאמין בבורא עולם – מדבר איתו, כי אמונה היא תפילה. לכן מי שמדבר עם בורא עולם יכול לפתור כל בעיה בקלי קלות, כי הוא פונה לכתובת היחידה שיש בעולם, ככתוב בתהילים מעון אתה הייתה לנו מדור ודור – מעון היינו כתובת ומען לתפילותינו. וגם ע"י התפילה ניתן להפנים את ההבנה שהכל לטובה ולהתחזק במציאות והכרת השם יתברך שע"י זוכרים שהכל לטובה וממילא הייסורים והכאב נראים אחרת, ומתקבלים בצורה והכרה אחרת שיכלית ורגשית – כי יש לחיים תכלית ומטרה..,

האמונה מבטלת את הייסורים, כי כל החסרונות הם מחסרון הדעת.

עלינו לקחת מידה מסוימת, ולהתפלל עליה מדי יום. אם כל אחד מישראל ייקח נושא כגון אמונה, וילמד קצת על הנושא ויחבר לעצמו תפילות, ויכתוב אותן על הדף ופשוט יחזור על המילים חצי שעה כל יום – הוא יראה תוצאות במהירות.

דבר שני, החזק לא פחות, הוא ההודיה. המודל של האמונה היא ההודיה. מדי יום עלינו להודות לה' על כל מה שנתן לנו, כגון לקום בבוקר, לפתוח עיניים, ללכת על הרגליים עוד. וכמובן, לא נשכח להגיד תודה לה' על כך שנתן לנו את הזכות להתפלל.

שנדע רק שמחות ותפילות של אמונה !

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה