1- תפילת חבקוק הנביא 2- סגולה ותפילה ליישוב הדעת ולהנצל מבלבולים

1- תפילת חבקוק הנביא 2- סגולה ותפילה ליישוב הדעת ולהנצל מבלבולים. סגולה ליישוב הדעת.

תפילת חבקוק הנביא

"מי שמוחו מבולבל, יהא רגיל בתפילת חבקוק הנביא", ספר המידות (ערך דעת) לרבי נחמן מברסלב זיע"א.

וכמובן וכידוע לכם דברינו שעיקר הסגולה היא לקרוא ולהתבונן ולהבין פירוש המילים,

ולכן טוב ויש לחזור על התפילה כמה וכמה פעמים כדי להבין לעורר ולהפנים את הנאמר,

הן מהצד של הבנת השכל הישר רצון אלוקים, הן מהצד של הלב,

וכמובן שטוב לעשות מכך תפילות אישיות כל אחד ועניינו.

תְּפִלָּה לַחֲבַקּוּק הַנָּבִיא עַל שִׁגְיֹנוֹת. יְהוָה, שָׁמַעְתִּי שִׁמְעֲךָ יָרֵאתִי; 

יְהוָה פָּעָלְךָ בְּקֶרֶב שָׁנִים חַיֵּיהוּ, בְּקֶרֶב שָׁנִים תּוֹדִיעַ; 

בְּרֹגֶז, רַחֵם תִּזְכּוֹר. אֱלוֹהַּ מִתֵּימָן יָבוֹא, וְקָדוֹשׁ מֵהַר-פָּארָן סֶלָה; כִּסָּה שָׁמַיִם הוֹדוֹ, וּתְהִלָּתוֹ מָלְאָה הָאָרֶץ. וְנֹגַהּ כָּאוֹר תִּהְיֶה, קַרְנַיִם מִיָּדוֹ לוֹ; וְשָׁם, חֶבְיוֹן עֻזֹּה. לְפָנָיו, יֵלֶךְ דָּבֶר; וְיֵצֵא רֶשֶׁף, לְרַגְלָיו. עָמַד וַיְמֹדֶד אֶרֶץ, רָאָה וַיַּתֵּר גּוֹיִם, וַיִּתְפֹּצְצוּ הַרְרֵי עַד, שַׁחוּ גִּבְעוֹת עוֹלָם; הֲלִיכוֹת עוֹלָם, לוֹ. תַּחַת אָוֶן, רָאִיתִי אָהֳלֵי כוּשָׁן; יִרְגְּזוּן, יְרִיעוֹת אֶרֶץ מִדְיָן. הֲבִנְהָרִים, חָרָה יְהוָה, אִם בַּנְּהָרִים אַפֶּךָ, אִם-בַּיָּם עֶבְרָתֶךָ:

כִּי תִרְכַּב עַל סוּסֶיךָ, מַרְכְּבֹתֶיךָ יְשׁוּעָה. עֶרְיָה תֵעוֹר קַשְׁתֶּךָ, שְׁבֻעוֹת מַטּוֹת אֹמֶר סֶלָה; נְהָרוֹת, תְּבַקַּע אָרֶץ. רָאוּךָ יָחִילוּ הָרִים, זֶרֶם מַיִם עָבָר; נָתַן תְּהוֹם קוֹלוֹ, רוֹם יָדֵיהוּ נָשָׂא. שֶׁמֶשׁ יָרֵחַ, עָמַד זְבֻלָה; לְאוֹר חִצֶּיךָ יְהַלֵּכוּ, לְנֹגַהּ בְּרַק חֲנִיתֶךָ. בְּזַעַם, תִּצְעַד אָרֶץ; בְּאַף, תָּדוּשׁ גּוֹיִם.

יָצָאתָ לְיֵשַׁע עַמֶּךָ, לְיֵשַׁע אֶת מְשִׁיחֶךָ; מָחַצְתָּ רֹּאשׁ מִבֵּית רָשָׁע, עָרוֹת יְסוֹד עַד צַוָּאר סֶלָה. נָקַבְתָּ בְמַטָּיו רֹאשׁ פְּרָזָו, יִסְעֲרוּ לַהֲפִיצֵנִי; עֲלִיצֻתָם, כְּמוֹ לֶאֱכֹל עָנִי בַּמִּסְתָּר. דָּרַכְתָּ בַיָּם, סוּסֶיךָ; חֹמֶר, מַיִם רַבִּים. שָׁמַעְתִּי וַתִּרְגַּז בִּטְנִי, לְקוֹל צָלְלוּ שְׂפָתַי יָבוֹא רָקָב בַּעֲצָמַי, וְתַחְתַּי אֶרְגָּז:

אֲשֶׁר אָנוּחַ לְיוֹם צָרָה, לַעֲלוֹת לְעַם יְגוּדֶנּוּ. כִּי תְאֵנָה לֹא תִפְרָח, וְאֵין יְבוּל בַּגְּפָנִים כִּחֵשׁ מַעֲשֵׂה זַיִת, וּשְׁדֵמוֹת לֹא עָשָׂה אֹכֶל; גָּזַר מִמִּכְלָה צֹאן, וְאֵין בָּקָר בָּרְפָתִים. וַאֲנִי, בַּיהוָה אֶעְלוֹזָה:

אָגִילָה, בֵּאלֹהֵי יִשְׁעִי. יְהוִה אֲדֹנָי, חֵילִי, וַיָּשֶׂם רַגְלַי כָּאַיָּלוֹת, וְעַל בָּמוֹתַי יַדְרִכֵנִי; לַמְנַצֵּחַ, בִּנְגִינוֹתָי.

תפילות נוספות מהספר ליקוטי תפילות (לרבי נתן מברסלב) שטוב להתפלל על יישוב הדעת,

תפילה ליישוב הדעת

ולהנצל מבלבולים ומחשבות רעות ופחדים !

וזכני ברחמיך הרבים וחסדיך הגדולים לפנות את מוחי ומחשבתי מחכמות חיצוניות וממחשבות זרות (ותאות רעות שמהם בעיקר נמשך בילבולי הדעת…), שלא אטמטם את מוחי ומחשבתי בתאוות והרהורים, חס ושלום, ולא אחמיץ את מחי ומחשבתי בחכמות חיצוניות ובתאוות, חס ושלום, ולא אהרהר בהרהורים רעים, שלא יהיה לי שום הרהור ומחשבת חוץ בעולם כלל.

רק יהיה מוחי ומחשבתי נקי וזך וצח, שלא יכנס במחשבתי שום מחשבה חיצונה כלל. ותתן לי כח להתגבר על כל המחשבות רעות, מחשבות חיצוניות והרהורים. הבאים עלי לבלבל את דעתי, שלא אתן להם שום מקום לכנס במוחי כלל.

ואזכה לגער בהם, ולריב עמהם לגרשם מעלי ומעל גבולי, שלא יהיה להם שום כח לכנס בדעתי כלל, ואזכה לקדש את מחשבתי תמיד (ע"י הסח הדעת מדברים רעים ולהטות המחשבה לדברי תורה או להשקיע מחשבה במעשים טובים ומחשבות שמחות וטובות):

אנא יהוה, רחמן מלא רחמים, טוב ומטיב לכל,

אתה ידעת את גדל עצם הפגם הגדול והנורא הנוגע בעולמות עליונים מאד על ידי כל מחשבה רעה, מכל שכן וכל שכן על ידי הרהור רע, חס ושלום, שהוא פוגם ומקלקל מאד בכל העולמות. ועוקר את האדם, חס ושלום, ממקור החיים, עד אשר קשה לו עוד לשוב ולהשיג אורחות חיים וכל שאר הפגמים העצומים והנוראים עד גבהי מרומים, הנוגעים במקום שנוגעים, שנעשים על ידי כל מחשבה רעה והרהור הנכנס במח, חס ושלום.

וגם אתה ידעת את גדל עצם ההתגברות שמתגברים עלינו בכל פעם, לבלבל את דעתנו במחשבות רעות והרהורים רעים. ובעוונותי הרבים לא נזהרתי להשמר מהם ולהתגבר עליהם, עד אשר פגמתי את מחי מאד על ידי מחשבותי הרעות שהכנסתי במוחי, עד שכל מוחי הוא מלא מחשבות חיצוניות. ועברתי על אסור חמץ, שהייתי מחמיץ את מחי בתאוות והרהורים ובלבולים ובכל מיני שטותים. ולא די שלא הייתי מתגבר על המחשבות רעות, אף גם נתתי להם כח לכנוס במוחי (שעי"ז נכנסנים באדם – פחדים ולחצים וכל מיני חולאים).

ולא השתדלתי לגרשם כלל, ולא קימתי עצותיך הקדושים אשר גלית לי ברחמיך הרבים לגרשם ממני בשב ואל תעשה, ולא שמעתי לקול מורי. אוי לי, וי לי על הימים שעברו בבלבול הדעת ומחשבות רעות. "טבעתי ביון מצולה ואין מעמד באתי במעמקי מים ושבלת שטפתני". כל דעתי ומחי נתערבב כל כך במחשבות רעות ובלבולים, עד אשר אפילו בשעה שאני חפץ להתגבר עליהם ולברוח מהם, קשה עלי מאד.

"יהוה אלהים אתה ידעת לאולתי, ואשמותי ממך לא נכחדו".

הן על כל אלה באתי לפניך יהוה אלהי ואלהי אבותי בלב נשבר ונדכה, בקידה ובכריעה ובהשתחויה, בתחנה ובקשה, כעני בפתח, נאנח ונדכה, שואל ומבקש מתנת חנם ונדבת חסד, שתחנני ברחמיך העצומים וחסדיך הנפלאים, ותוציאני מאפלה לאורה, ותעזר לי מהיום לקדש את מחשבתי תמיד מעתה ועד עולם… וימשיך לפרש שיחתו לפני השם בכל מה שעובר עליו במילים שלו מלב רותח ועיניים דומעות !

בהצלחה חסידי ברסלב – מוסדות "ברסלב מאיר" ע"ר
במוקד התפילות של חסידי ברסלב – לא מוכרים ישועות ולא סגולות רק תלמדו דרכים והתחזקות בעבודת התפילה, שהיא מתיקות ועיקר הדביקות בהשם יתברך – ואז ממילא הכל טוב ויפה ! אז מי שרוצה להינות באמת … שיקרא ויעקוב ויתן לייייייק וישתף לזיכוי הרבים !

מוקד התפילות של חסידי ברסלב 

ייעוץ רוחני ללא תשלום והתחייבות – 050-4161022

נ.ב תרומות יתקבלו בברכה ובשמחה !@ 

הראה עוד

מאמר מקושר

תגובה אחת חביבה ביותר

כתיבת תגובה