ברוך דיין האמת : ר' נחמן זאב אנגל ז"ל.

ישיבת ואתר ברסלב מאיר משתתפים בצער המשפחה.

ברוך דיין האמת: בצער רב התקבלה הבוקר הידיעה על פטירתו של הרב החסיד ר' נחמן זאב אנגל ז"ל מחשובי חסידי ברסלב

 

בצער רב התקבלה הבוקר מארה"ב הבשורה המרה על פטירתו של הרב החסיד ר' נחמן זאב אנגל ז"ל מחשובי חסידי ברסלב משכונת סנהדריה המורחבת בעיר, לאחר שנזדכך בייסורים קשים מהמחלה הקשה שקוננה בגופו בשנים האחרונות, כשהוא בן 47 בפטירתו. הוא נפטר בבית החולים בארצות הברית שם עבר טיפולים, וארונו יובא לארץ הקודש.

 

רבי נחמן זאב ז"ל בן הסופר הרב יצחק משכונת 'עזרת תורה' בירושלים, היה מפורסם כמשמח אלוקים ואנשים שקבע עיתים לתורה, ועסק כל העת במצוות החסד. ביתו בשכונת סנהדריה המוחרבת 104 היה פתוח לרווחה, והיה ידוע ככתובת מפורסמת לכל אדם שחיפש בית הכנסת אורחים, לדברי השכנים הרב נחמן היה אישיות משכמו ומעלה, כאשר בני ישיבה היו סועדים אצלו מידי שבת בשבתו, כמו גם אביונים ודלים להם דאג בכל עת מצוא, וכך אף חינך את ילדיו, והטביע את מעשי גמילות החסדים. מכריו מספרים כי התהלך בפשטות כברסלבר אמיתי, הסתיר את בקיאותו העצומה בש"ס ופוסקים בהליכתו הפשוטה, היה תלמיד חכם גדול, רבים היו מתייעצים ושואלים אותו בהלכות שבת לאור בקיאותו העצומה בתחום.

אחד מחבריו של ר' נחמן ז"ל מספר: "שמירת הזמן שלו הייתה מעל ומעבר, אני זוכר שכשפגשתיו לראשונה התפלאתי על הזמן והסדר שלו ונזכרתי בסיפורים שסיפרו על ר' לוי יצחק. השאלה הראשונה שנשאל אדם כשמגיע לבי"ד של מעלה היא – קבעת עיתים לתורה? על ר' נחמן זו לא הייתה שאלה, הוא היה סמל של קביעת עיתים. חמש חברותות ב'דף היומי' היו לו, והוא היה חוזר ומשנן איתן את החומר של 'הדף היומי', ודווקא עם חמש, כי כך צריך – "ללמוד" מחדש עם כל חברותא את החומר. וזה חוץ מלימודיו הנוספים ב'שולחן ערוך' ושאר סדרים.

"היה תלמיד חכם עצום וגדולתו היתה בהסתרתו את עצמו, אהבת תורה שלו ושינונו עם כל ילד את חומר הלימודים הייתה סמל לאיך אבא יהודי אמור להתנהל. זה לא היה רק בשינון פרשת השבוע עם הילדים, זה שיחה יזומה עם הילדים בישיבה מה למדתם היום, זה דרישה לראות את החידושי תורה, זה לדמוע. לראות אותו בשבתות בשנה האחרונה משנן עם ילדיו על הספסל בבית המדרש 'אור אברהם' את החומר כשהוא באפיסת כוחות שוכב, כן שוכב, על הספסל אבל לא מוותר על הלימוד איתם.

"השאלה השנייה שנשאל אדם היא – נשאת ונתת באמונה?

לפרנסתו השתמש כחשמלאי ושיפוצניק, אפשר לשאול כל לקוח שעבד איתו אם היה מושג כזה להתקשר אליו חלילה בשעות הלימוד? אם היה מושג כזה שהוא יגיד מחיר ולא יעמוד בדבריו?! והכל בזריזות בלי להתקשקש הרבה, במסגרת עבודתו כחשמלאי יחד עם לימודיו הרבים ושינוניו כחוק ולא יעבור שו"ע צבר ידע רב בהלכות שבת והפך לפוסק בשכונת סנהדריה להלכות שבת. ילדיו כבר היו רגילים לדפיקות באמצע שולחן שבת, לחיוך של האבא לשואל המהוסס, ולתשובה הברורה ולנהרה שבאה בעקבותיה".

מכריו מספרים עוד על מנהג קבוע של שנים, עליו לא ויתר גם בשנה האחרונה למרות המחלה הארורה שקיננה בגופו המלווה בייסורים קשים ומרים וטס לאומאן במסירות נפש עם מכשיר הנשמה..,

"רבי נחמן היה עושה הכל במאור פנים ובחיוך והיה מתייחס בחביבות לכל אחד", מספר אחד ממכריו. "הוא היה סמל ומופת לצדקה וחסד בגוף ובנפש", לפני תקופה חלה במחלה קשה, אולם על אף כל הקשיים והיסורים המרים לא איבד את שמחת חייו ואת אמונתו התמימה והטהורה בבורא עולם. ר' נחמן ז"ל נזקק לטיפולים רפואיים בארה"ב.

"כל מי ששמע עכשיו על פטירתו לא האמין שר' נחמן סחב את המחלה ארבע שנים עם כזו שלווה, קבלת הייסורים באהבה", מספרים עוד קרוביו.

היה בן 47 בפטירתו – השאיר אחריו מספר יתומים צעירים. כולם זרע ברך ה', ההולכים בדרך התורה והיראה. ר' נחמן חיתן כמה ילדים, ומחותן עם הרב ר' אברהם יצחק כרמל שליט"א, ר' מרדכי בורשטיין שליט"א ועם ר' אלכסנדר מרגלית שליט"א. בנו התארס לאחרונה עם משפחת טרייסמן מברכפלד והחתונה צפוייה להתקיים בעוד חודש וחצי. אחותו, הרבנית חדוה זילברפרב ע"ה שפעלה כל חייה למען שמירת הלשון ונפטרה לפני מספר שנים מהמחלה.

הלוויתו של הרב נחמן זאב אנגל ז"ל יצא היום מבית ההלוויות 'שומרי הדת' בבורו פארק בדרכו לארץ הקודש.

 

 

רגשי הלב מאחד החברים (ברסלב) של המנוח ז"ל:

נחמן על מה עזבתנו!

 

ברסלבער חסיד יגיע עוד היום שתשכב עם הרגליים אל הדלת אמרה זו עליה גדלנו אני ואתה וכל חסיד ברסלב על ועם אמרה זו התנהל ר נחמן שמירת הזמן שלו התכליתיות שלו אני זוכר שכשפגשתיו לראשונה התפלאתי על הזמן והסדר שלו ונזכרתי בסיפורים שסיפרו על ר' לוי יצחק זצ"ל השאלה הראשונה שנשאל אדם כשמגיע לבי"ד של מעלה היא קבעת עיתים לתורה על ר נחמן זה לא היה שאלה הוא היה סמל של קביעת עיתים 5!!!

חברותעס'  בדף היומי היה לו היה חוזר ומשנן איתם את החומר של הדף היומי ובדווקא עם 5 כי כך צריך "ללמוד" מחדש עם כל חברותא את החומר כך כל יום שינן את הדף היומי ישר והפוך חוץ מלימודיו הנוספים בשו"ע  ושאר סדרים היה תלמיד חכם עצום וגדולתו היתה בהסתרתו את עצמו האהבת תורה שלו ושינונו עם כל ילד את חומר הלימודים היתה סמל לאיך אבא יהודי אמור להתנהל זה לא היה רק בשינון פרשת השבוע עם הילדים זה שיחה יזומה עם הילדים בישיבה מה למדתם היום זה דרישה לראות את החידושי תורה זה לדמוע לראות אותו בשבתות בשנה האחרונה משנן עם ילדיו על הספסל באור אברהם את החומר כשהוא באפיסת כוחות שוכב כן שוכב על הספסל אבל לא מוותר על הלימוד איתם

השאלה השניה שנשאל אדם היא נשאת ונתת באמונה לפרנסתו השתמש כחשמלאי ושיפוצניק אפשר לשאול כל לקוח שעבד איתו אם היה מושג כזה להתקשר אליו חלילה בשעות הלימוד???? אם היה מושג כזה שהוא יגיד מחיר ולא יעמוד בו והכל בזריזות בלי להתקשקש הרבה, במסגרת עבודתו כחשמלאי יחד עם לימודיו הרבים ושינוניו כחוק ולא יעבור שו"ע צבר ידע רב בהלכות שבת והפך לפוסק בהלכות שבת בשכונת סנהדריה להלכות שבת…

…מי ששמע עכשיו על פטירתו לא האמין שר' נחמן סחב את המחלה 4 שנים עם כזו שלווה קבלת יסורים באהבה צידוק הדין ובעיקר השתיקה אוי אפילו דע ברסלבע קרעכץ לא היה שקט שמראה על אצילות נפש מופלאה זכה  והותיר אחריו בנים זרע ברך ה' זכה שכולם ילכו בדרך התורה ורבינו הקדוש בהם ר"מ בישיבה ושאר בני המשפחה כולם יראי ה' השאיר אחריו לצערינו גם יתומים צעירים בהם חתן אוי אבא אבי יתומים מי ילווה את החתן לחופתו???

אמור לצרותינו די והבא לנו את משיח צדקינו במהרה ומחה ה' דמעה מעל כל פנים ונאמר אמן. ת.נ.צ.ב.ה.

 

* * *

 

מהנעשה ונשמע באומאן

=קרעדיט: ברסלב live=

 

 

הראה עוד

מאמר מקושר

תגובה אחת חביבה ביותר

כתיבת תגובה