ברכה והצלחה

מאמר שמצליח

התורה היא שורש כל הברכות

כי באמת כל הברכות וההשפעות והטובות הבאים לעולם הם בזכות הבעלי החסד הגדולים העושים חסד עם כל הבריאה כולה שהם התלמידי חכמים, הצדיקים – העוסקים בתורה למען שמו יתברך, שעי”ז קיום כל הבריאה

כשאחז”ל (פסחים סח:) אלמלא תורה לא נתקיימו שמים וארץ שנא´ (ירמי´ לו) אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי,

וכל הברכות באים על ידי עוסקי התורה כמו שאמרו חז”ל (בראשית רבא מא, יב) מה עפר הארץ אינו מתברך אלא במים, אף ישראל אינן מתברכין אלא בזכות התורה הנמשלה למים, וכדאיתא (תדא”ר, יח) כל שולחן שאין ת”ח נהנה ממנו אינו מבורך,

וכמ”ש (שם, כ) מי שיש לו ת”ח בתוך ביתו ומפרנסו עם בני ביתו ברכה נכנסת בתוך מעשה ידיו לעולם, כי התורה הוא שורש כל הברכות… כמ”ש חז”ל (ב”ר ק. יג) הברכות הללו אימתי הם מגיעות לכם, משעה שתקבלו את התורה.

כי התורה היא כולה חסד כמ”ש חז”ל (סוטה יד.) תורה תחילתה גמ”ח וסופה גמ”ח, וכל הטובה הבאה לעולם היא על ידה כמ”ש חז”ל (מס´ סופרים, טז) התורה משמרתו מכל רע בנערותו ונותנת לו אחרית תקוה בזקנותו,

וע”כ התורה בעצמה נקראת טובה כמ”ש חז”ל (ברכות מח:) טובה, זו תורה, וכן הוא אומר (משלי ד´) כי לקח טוב נתתי לכם.

ועסק התורה הוא שורש ברכת הפרנסה כמ”ש חז”ל (שמ”ר ב, ו) ה´ (חמש) שמות יש לו (להר סיני) הר בשן, שכל מה שאוכל אדם בשינוי בזכות התורה שניתנה בהר, וכן הוא אומר (ויקרא כו) אם בחוקותי תלכו ונתתי גשמיכם בעתם (וכדפ´ רש”י והוא מהתורת כהנים אם בחוקותי תלכו, שתהיו עמלים בתורה).

מתוך הספר “יש מאין” – פירוש מעשי על הליקוטי מוהר”ן

 

בְּרָכָה וְשֶׁפַע גַּשְׁמִיּוּת וְרוּחָנִיּוּת

אֱמוּנָה הוּא בְּחִינַת כְּלִי שֶׁמְּקַבֵּל כָּל הַבְּרָכוֹת וְכָל הַהַשְׁפָּעוֹת וְכָל הָאוֹרוֹת וְהַשָּׂגַת אֱלָקוּת,

כִּי אִי אֶפְשָׁר לְקַבֵּל שׁוּם הַשָּׂגָה וְשׁוּם בְּרָכָה וְשֶׁפַע גַּשְׁמִיּוּת וְרוּחָנִיּוּת כִּי-אִם עַל-יְדֵי אֱמוּנָה שֶׁהוּא בְּחִינַת מַלְכוּת,

שֶׁדֶּרֶךְ שָׁם נִמְשָׁכִין כָּל הַהַשְׁפָּעוֹת וְכָל הַבְּרָכוֹת (אוצר היראה אמונה אות קעג).

קבל ברכה להצלחה [ללא תשלום] – בישיבת ברסלב בכותל המערבי ובקברות צדיקים

מוקד התפילות של חסידי ברסלב

מסירת שמות לברכה, תפילה, פדיון נפש וישועה.., בישיבת ברסלב בכותל בקבר רחל באומן ועוד, בעת רצון של חצות לילה והילולת צדיקים. למען אהבת ישראל וזיכוי הרבים - מסירת שמות: חינם או קבוע בתרומה סמלית לטובת סעודות עניים הגונים. / להבדיל שירות אמירת קדיש ותיקון נפטרים.

שימו לב

לתפילה : יש למלא שם פרטי ושם האמא, ולפרט את הבקשה...
כגון : לברכה, זיווג הגון, זרע של קיימא, לידה קלה, פרנסה ברווח ובנחת, רפואה שלימה, בריאות איתנה, הצלחה, ושמחת חיים...

לאמירת קדיש : יש למלא את שם הנפטר ושם האבא או האמא לפני המנהג. ותאריך פטירה עיברי !

נ.ב תרומות יתקבלו בברכה

שם פרטי ומשפחה של המבקש (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

לתרומות - השאירו מספר נייד

שמות לברכה ופירוט הבקשה

לְצַיֵּר אוֹר הַתּוֹרָה לִבְרָכָה וּלְחַיִּים

עִקַּר הָעֵצָה הוּא הָאֱמוּנָה, כִּי עַל-יְדֵי הָאֱמוּנָה עוֹבְרִים עַל כָּל הַחָכְמוֹת וְנִכְלָלִים בְּהָאֱמֶת בְּעֶצֶם, דְּהַיְנוּ בְּהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וּבְהַצַּדִּיקִים אֲמִתִּיִּים שֶׁמַּאֲמִין בָּהֶם וּבְתוֹרָתָם הָאֲמִתִּיִּית, וְאָז עַל-יְדֵי-זֶה נִצְטַיֵּר אֶצְלוֹ אוֹר הַתּוֹרָה הַכְּלָלִיִּית, וְכֵן אוֹר הַתּוֹרָה שֶׁל הַצַּדִּיק, לִבְרָכָה וּלְחַיִּים קדֶם שֶׁיּוֹרֵד לִכְלֵי הַמּחִין שֶׁלּוֹ;

כִּי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְכֵן הַצַּדִּיקִים בְּעַצְמָם מְצַיְּרִים לוֹ הָאוֹר לִבְרָכָה עַד שֶׁאֵינוֹ יָכוֹל לְהִתְקַלְקֵל, חַס וְשָׁלוֹם, עַל- יְדֵי פְּגַם כְּלֵי הַמּחִין שֶׁלּוֹ;

וְאָז, לא דַי שֶׁאֵין הָאוֹר נִפְגָּם עַל-יְדֵי כְּלֵי הַמּחִין שֶׁלּוֹ הַפְּגוּמִין עַל-יְדֵי פְּגַם הַבְּרִית, אֶלָּא אַדְּרַבָּא עַל-יְדֵי שֶׁיִּמְשׁךְ הָאוֹר מְצֻיָּר מִלְמַעְלָה בִּבְחִינַת בְּרָכָה, אֲזַי זֶה הָאוֹר מְבָרֵר וּמְזַכֵּךְ וּמְתַקֵּן גַּם הַכֵּלִים שֶׁלּוֹ דְּהַיְנוּ הַמּחִין, וְזוֹכֶה עַל-יְדֵי-זֶה לְתִקּוּן הַבְּרִית.

וּבִלְבַד שֶׁיְּבַטֵּל דַּעְתּוֹ לְגַמְרֵי נֶגֶד הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה וְנֶגֶד הַצַּדִּיקֵי-הָאֱמֶת וְיִסְמךְ עַצְמוֹ רַק עַל אֱמוּנָה, וְיִמְסר לִבּוֹ לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וּלְצַדִּיקֵי-אֱמֶת שֶׁיּוֹלִיכוּ אוֹתוֹ בְּדֶרֶךְ הָאֱמֶת כִּרְצוֹנָם, וְאָז יִזְכֶּה שֶׁיָּאִיר לוֹ אוֹר הָאֱמֶת בְּכָל עֵת וְיִזְכֶּה לְצַיֵּר וּלְקַבֵּל אוֹר תּוֹרָתָם בִּבְחִינַת בְּרָכָה וְסַם-חַיִּים אַף-עַל- פִּי שֶׁלּא זָכָה עֲדַיִן לְתִקּוּן הַבְּרִית, כִּי אֱמוּנָה עוֹלֶה עַל הַכּל, עַד שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה בְּעַצְמוֹ יִזְכֶּה גַּם-כֵּן לְתִקּוּן הַבְּרִית כַּנַּ”ל

( הל’ קריאת-שמע, הל’ ד).

ראה אנכי נותן לפניכם ברכה

כָּל הַמִּצְות שֶׁבַּתּוֹרָה הֵם בִּשְׁבִיל צִיּוּר אוֹר הָעֶלְיוֹן לְטוֹבָה וְלִבְרָכָה, וְלא לְהֵפֶךְ, חַס וְשָׁלוֹם.

כִּי עִקַּר שׁרֶשׁ כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ הוּא הָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה, שֶׁעַל- יְדֵי-זֶה יוֹדְעִין מִמֶּנּוּ יִתְבָּרַךְ, כִּי עִקַּר הַבְּרִיאָה הָיְתָה בְּגִין דְּיִשְׁתְּמוֹדְעִין לֵהּ.

אֲבָל זֶה יָדוּעַ שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מְרוֹמָם וְנִשָּׂא מְאד מִדַּעְתֵּנוּ, וְלֵית מַחֲשָׁבָה תְּפִיסָא בֵּהּ כְּלָל.

עַל-כֵּן חָמַל עָלֵינוּ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְנָתַן לָנוּ אֶת הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה, רְמַ”ח מִצְות עֲשֵה וּשְׁסָ”ה מִצְות לא-תַעֲשֶה וּמִצְות דְּרַבָּנָן, שֶׁכֻּלָּם הֵם בְּחִינַת צִיּוּרִים קְדוֹשִׁים לְצַיֵּר הָאוֹר לִבְרָכָה, וְהִזְהִיר אוֹתָנוּ לְהִשָּׁמֵר מִכָּל הָעֲבֵרוֹת, שֶׁכֻּלָּם הֵם קִלְקוּלִים וּפְגָמִים, שֶׁעַל-יָדָם מְצַיְּרִים הָאוֹר לְהֵפֶךְ, חַס וְשָׁלוֹם.

וְזֶהוּ כְּלַל כָּל הַתּוֹרָה וְהַמִּצְות, וְכָל הַכַּוָּנוֹת וְהַסּוֹדוֹת שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם, כֻּלָּם כְּלוּלִים בְּעִנְיָן זֶה, וּבָזֶה תָּלוּי עִקַּר הַחַיּוּת שֶׁל הָאָדָם וְשֶׁל כָּל הָעוֹלָמוֹת, כִּי הֵם חַיֵּינוּ, כִּי עִקַּר הַחַיּוּת הוּא עַל-יְדֵי אוֹר הָעֶלְיוֹן הַבָּא מִלְמַעְלָה כְּשֶׁזּוֹכִים לְצַיְּרוֹ לִבְרָכָה, וְאָז מְיֻחָד וּמְקֻשָּׁר הָאוֹר בְּהַכֵּלִים, שֶׁזֶּה עִקַּר הַחַיּוּת כַּיָּדוּעַ, וְכֵן לְהֵפֶךְ, חַס וְשָׁלוֹם.

(הלכות יין נסך, הלכה ד, אות יד).

 

למען ייטב לך ולבניך אחריך

צָרִיךְ הָאָדָם לִזָּהֵר מְאד לְחַנֵּךְ אֶת בָּנָיו בְּדֶרֶךְ הָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה כַּאֲשֶׁר קִבַּלְנוּ מֵאֲבוֹתֵינוּ, וּכְמוֹ שֶׁאָנוּ מֻזְהָרִים בְּפָרָשַׁת קְרִיאַת שְׁמַע: “וְשִׁנַּנְתָּם לְבָנֶיךָ וְכוּ'”, “וְלִמַּדְתֶּם אתָם אֶת בְּנֵיכֶם וְכוּ'”;

בִּפְרָט לְרַחֲקָם בְּכָל מִינֵי הִתְרַחֲקוּת מֵהַכִּתּוֹת הָרָעוֹת שֶׁקָּמוּ בַּדּוֹרוֹת הַלָּלוּ, לְהַעֲבִיר חַס וְשָׁלוֹם אֶת נַעֲרֵי בְּנֵי-יִשְרָאֵל מֵעִקַּר הַדָּת הַקְּדוֹשָׁה. וְהֶעֱמִידוּ בָּתֵּי תִּפְלוּת לְלַמֵּד אֶת בְּנֵי- יִשְרָאֵל חָכְמוֹת חִיצוֹנִיּוֹת וְכוּ’.

וְאִם בִּתְחִלָּה הֵם מְרַמִּים אֶת אֲבִיהֶם וְאוֹמְרִים שֶׁלּוֹמְדִים עִמָּהֶם גַּם לִמּוּד הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה, אֲבָל הַכּל הוּא צְבִיעוּת וָשֶׁקֶר, כִּי מְעַט שֶׁלּוֹמְדִים עִמָּהֶם הוּא רַק מִקְרָא עִם פֵּרוּשֵׁיהֶם וּבֵאוּרֵיהֶם הָרָעִים, שֶׁיָּצְאוּ מֵאֶפִּיקוֹרְסִים גְּמוּרִים מְפֻרְסָמִים..,

וְעַל כֵּן צָרִיךְ לִזָּהֵר מְאד לְהַרְחִיק אֶת בָּנָיו מֵהֶם בְּכָל מִינֵי הִתְרַחֲקוּת כַּנַּ”ל, וּלְהַדְרִיכָם רַק בְּדֶרֶךְ הָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה, בְּדֶרֶךְ אֲבוֹתֵינוּ אֲשֶׁר מֵעוֹלָם, שֶׁבִּלּוּ יְמֵיהֶם רַק עַל תּוֹרָה וּתְפִלָּה, לַהֲגוֹת בְּתוֹרַת הַשֵּׁם שֶׁבִּכְתָב וְשֶׁבְּעַל-פֶּה, בְּשַׁ”ס וּפוֹסְקִים, וְאָז שְכָרָם הַרְבֵּה מְאד, כִּי מוֹסִיפִים עַל-יְדֵי-זֶה נְפָשׁוֹת קְדוֹשׁוֹת לְהַקִּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ שֶׁל קְדֻשַּׁת יִשְרָאֵל, וְנִתְרַבִּין עַל-יְדֵי-זֶה הַבָּתִּים דִּקְדֻשָּׁה בְּרִבּוּי עָצוּם וּמֻפְלָג מְאד, כַּמְבאָר בִּפְנִים.

וְעַל-יְדֵי-זֶה תָּבוֹא הַגְּאֻלָּה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: “הַקָּטן יִהְיֶה לָאֶלֶף וְהַצָּעִיר לְגוֹי עָצוּם”, הַיְנוּ עַל-יְדֵי רִבּוּי הַבָּתִּים שֶׁנִּתּוֹסְפוּ גַּם עַל יְדֵי הַקָּטן וְהַצָּעִיר, וְעַל יְדֵי זֶה “אֲנִי ה’ בְּעִתָּהּ אֲחִישֶׁנָּה

(הלכות פריה ורביה הלכה ה, אות ג; ועיין עוד אמונה, אות ד ה).

השאר תגובה / או שמות לברכה