התפתחות נוספת בחילול ציון רבינו נחמן מברסלב זצוק"ל

חילול ציון רבי נחמן מברסלב

מאת ברסלב גלובל : חילול ציון קברו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זצוק"ל בעיר אומן לא יורד מסדר היום
התפתחות נוספת – הרוסים מטילים את האשמה על האוקראינים – האוקראינים נבוכים ומתגוננים
הוונדליזם והפוגרום המזעזע בציון רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן ממשיך לעורר סערה בכותרות העיתונים המרכזיים ברוסיה, הרוסים טוענים כי אוקראינה אשמה בפרובוקציה האנטישמית נגד היהודים, הרוסים מאשימים את האוקראינים שלא יכלו לספק ביטחון מינימלי לאותם רבבות יהודים תיירים המבקרים בתחומה (באומן) בבית הכנסת הנחשב לגדול ביותר באירופה.
בפרלמנט האוקראיני הקימו ועדת חקירה מיוחדת שתחקור את המקרה האנטישמי שאירע באומן, ראש העיר אומאן אלכסנדר ציבריי האחראי על הסדר הציבורי והביטחון בעיר אומן מחפש את האשמים ואומר כי הפורעים שביצעו את הפוגרום בקברו של רבי נחמן מברסלב אינם תושבי העיר אומן וכי בעירו לא קיימת אנטישמיות בכלל. החקירה מתנהלת גם סביב אותם ארגונים אנטישמיים ביניהם ארגון 'סבבודה' המקיים רדיפה אכזרית נגד תושבי העיר היהודים המתגוררים באומן.
לאחר חיפוש משטרתי במצלמות האבטחה המוצבות ברחוב פושקינה, נמצא תיעוד בו נראים ארבעת הפורעים, גלוחי הראש, מגיעים עם רכבם, מהתיעוד עולה כי הרכב עצר בפתח הירידה המובילה לציון, שם ירדו הפורעים צעדו לציון ועשו מה שעשו. מצלמות האבטחה תיעדו את סוג הרכב, צבע הרכב ואף את מספרו.
משרד הפנים באוקראינה פרסמו קלסתרון משוער של מנהיג הכנופיה שהוביל את ההתפרעות בציון. "החשוד בן 30-35, גובה מוערך 1.75, קירח, פנים עגולות, פציעה באוזן ימין, לובש מעיל אפור בהיר, מכנסי ג'ינס נעלים חומות כהות, ואוזנו הימנית פגועה ככל הנראה כתוצאה מתאונה. עוד דווח כי "המשטרה מחפשת מידע אודות מיקומו של החשוד בעבירה על החוק במתחם הקבר של הצדיק נחמן", נכתב בדיווח של משרד הפנים. את תיאור פניו ואת הקלסתרון פירסמו הרשויות באוקראינה לפי התיאורים של המתפללים שנכחו במקום בעת התקרית.
הרשויות באוקראינה הבטיחו שיעשו כל שיידרש על מנת לתפוס את החשודים, שלפי הערכות מקומיות משתייכים לארגון ניאו-נאצי. רבה הראשי של העיר קייב ורבה של אוקראינה הרב יעקב דב בלייך, נפגש עם התובע הכללי של אוקראינה, כדי לשמוע ממנו על ההתפתחויות בחקירה, התובע הכללי מסר לרב בלייך כי התביעה במדינה עושה כל מאמץ בחקירת האירוע ואף עדכנו בהתקדמות החקירה. מדברי התובע לרב נראה כי חלה התפתחות משמעותית וכי בידי התביעה המקומית מידע שעשוי להוביל את רשויות החוק לפורעים. הרב בלייך ביקש מהתובע הכללי לעשות מה שביכולתו ללכוד את הפורעים ולמצות עמם את הדין. בנוסף ביקש הרב, "להבטיח את ביטחונם האישי של רבבות היהודים שמגיעים לאומאן בכל מהלך השנה ואת אנשי הקהילה היהודית המתגוררים בעיירה".
הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה