פנינים 11

על זאת יתפלל כל חסיד לעת מצוא. (תהילים לב ו’)

ואמרו חז”ל (ברכות ח, א) לעת מצוא זו אשה, ובזה מדוייק היטב על “זאת” יתפלל בלשון נקיבה: א”נ חסיד — לעת מצוא. כי יש חסיד שאינו חסיד באמת, כ”א חסיד לעת מצוא, לצורך השידוך הן מבחינה חיצונית למצוא חֵן ולעשות לעצמו שם טוב, הן שלצורך השידוך — רוצה למצוא חֵן כלפי שמיא ולע”ע מתחסד עם קונו.

על זאת יתפלל כל חסיד אליך לעֵת מצוא. ואמרו חז”ל, לעת מצוא — זו אשה. ומרמז ב”על זאת” ל´ נקיבה. ואפשר לומר על השכינה יתפלל כל חסיד לעת מצוא, הוא עת הרצון המיוחד לכך, דהיינו בחצות לילה.

 ( מתוך ספר שי למורא על תיקון הכללי )

פנינים  מוסר השכל

מַעֲשֶׂה שֶׁהָלַךְ פַּעַם מֶלֶךְ גָּדוֹל אֶחָד לָצוּד חַיּוֹת בַּיַּעַר. בְּאֶמְצַע מְרוּצַת הַצַּיִד פָּגַשׁ זָקֵן אֶחָד הַיּוֹשֵׁב דָּבוּק בְּשַׂרְעַפָּיו וּמַבִּיט הַשָׁמַיְמָה וְדָבוּק כָּל כָּךְ בְּמַחֲשַׁבְתּוֹ עַד שֶׁאֵינוֹ מַבְחִין כְּלָל וּכְלָל בְּהַנַּעֲשֶׂה סְבִיבוֹ עַד שֶׁלּא הִבְחִין בַּמֶּלֶךְ וּבְפָמַלְיָתוֹ הַסְּמוּכִים אֵלָיו.

וְנִפְלָא הַדָּבָר כָּל כָּךְ בְּעֵינֵי הַמֶּלֶךְ עַד שֶׁהִתְקָרֵב הוּא עַצְמוֹ אֶל הַזָּקֵן וְאָמַר לוֹ: נִפְלֵאתָ כָּל כָּךְ בְּעֵינַי וּמוֹקִירְךָ אֲנִי כָּל כָּךְ עַד שֶׁכָּל מַה שֶּׁתְּבַקֵּשׁ מִמֶּנִי אֶעֱשֶׂה.

עָנָה לוֹ הַזָּקֵן: הַטּוֹבָה הַגְּדוֹלָה בְּיוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לִי לְבַקֵּשׁ מִמְּךָ הִיא ‘הַנִּיחֵנִי נָא לְנַפְשִׁי וְאַל תִּקַּח אֶת זְמַנִּי’ שֶׁהוּא הַדָּבָר הַנַּעֲלֶה וְהֶחָשׁוּב בְּיוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לִי עֲלֵי אֲדָמוֹת. וְנִתְעַלָּה חֲשִׁיבוּתוֹ יוֹתֵר בְּעֵינֵי הַמֶּלֶךְ אוּלָם כְּהַבְטָחָתוֹ הָיָה חַיָּב לְעָזְבוֹ.

והנמשל מובן למשכילים !!!

רבינו צעק לנצל את הזמן לנצל כשה’ קרוב – עוד כמה ימי אלול זמן תשובה זמן התעוררות….

 

למה צריך תפילה ?

לכאורה קשה, מאחר שבאמת כל היסורים והחסרונות שיש להאדם הכל הוא לטובתו או לזכותו על ידם לחיים נצחיים או כדי שינצל על-ידי- זה מצרות יותר גדולות כידוע וכמו שאמרו רבותינו ז”ל, שצריך האדם לומר ‘כל מה דעבד רחמנא לטב עבד’, אם כן למה הזהירו אותנו חכמינו ז”ל, להתפלל על צרכיו וחסרונותיו אך באמת אף-על-פי-כן האדם צריך להתפלל על כל חסרונותיו כי קודם שמתפלל האדם בודאי הוא טובה גדולה כל מה שבא על האדם ואפילו יסורים חס ושלום, כי אין לו עדין כלים וצינורות לקבל על ידם שפע החסד, ואם ירד החסד קודם תיקוני הכלים יהיו בבחינת ריבוי השמן הגורם כבוי הנר ואז החסד נתהפך לדין קשה חס ושלום, ויוכל לבוא לו על-ידי-זה הזק והפסד חס ושלום, ממקום אחר ועל כן כל זמן שאין האדם מתפלל על חסרונותיו אז הם לו לטובה גדולה אבל על-ידי התפילה ממתיק הדינים ומתקן כלים וצנורות לקבל על ידם שפע החסד כי עיקר תקוני הכלים הוא על-ידי תפילה (עין פנים) ואז דיקא אחר שהתפלל כראוי תבוא לו השפע בני חיי ומזוני ובריאות הגוף באין מחסור דבר רק לטובה ולברכה, באופן שלא יזיק לו השפע כלל מאחר שכבר נתקנו על- ידי התפילה כלים וצנורות לקבל על ידם שפע החסד (שם, הלכות מילה הלכה ה’) :

(השתפכות הנפש אות ק  )

 

על-ידי שימחה של מצוה הקדוש- ברוך-הוא מסוכך עליו. 

תפילה

אֲדוֹן הַשִּׂמְחָה וְהַחֶדְוָה

אֲשֶׁר הַשִּׂמְחָה בִּמְעוֹנֶךָ וּבְרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים בָּרָאתָ שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה חָתָן וְכַלָּה, גִּילָה וְרִנָּה דִּיצָה וְחֶדְוָה, זַכֵּנִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים שֶׁאֶזְכֶּה לְקַיֵּם מִצְוַת הַכְנָסַת כַּלָּה לַחֻפָּה בְתַכְלִית הַשְּׁלֵמוּת בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה גְדוֹלָה וְאֶזְכֶּה בְּכָל עֵת לְשַׂמֵּחַ חָתָן וְכַלָּה, לְשַׂמְּחָם בְּכָל עז וְחֶדְוָה, לְהַרְבּוֹת בְּכָל מִינֵי שִׂמְחָה לִפְנֵיהֶם, וְלִרְקד לִפְנֵיהֶם בְּכָל כּחִי בְּשִׂמְחָה וְחֶדְוָה גְדוֹלָה וְאֶזְכֶּה עַל-יְדֵי הָרִקּוּדִין לְהַמְתִּיק כָּל הַדִּינִים מֵעָלֵינוּ וּמֵעַל כָּל יִשְׂרָאֵל וְתִתֵּן שִׂמְחָה בְּלִבִּי עַד שֶׁיִּתְנַשְּׂאוּ רַגְלַי עַל-יְדֵי שִׂמְחַת הַלֵּב לִרְקד הַרְבֵּה לִפְנֵי חָתָן וְכַלָּה וּלְפַזֵּז וּלְכַרְכֵּר בְּכָל עז לִפְנֵיהֶם

וְאֶזְכֶּה תָמִיד לַעֲסֹק בְּתוֹרָה וּתְפִלָּה וּצְדָקָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים בְּשִׂמְחָה וְחֶדְוָה גְדוֹלָה, עַד שֶׁאֶזְכֶּה לְיַחֵד וּלְחַבֵּר חָתָן וְכַלָּה הָעֶלְיוֹנִים וּתְרַחֵם עַל כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל עַם קָדְשֶׁךָ, רַעְיָתְךָ הַמְּשׁוּכָה אַחֲרֶיךָ, כַּלָּה קְרוּאָה בִּנְעִימָה בְּאַהֲבָתְךָ וּבְחֶמְלָתֶךָ, וְתַמְתִּיק וּתְבַטֵּל כָּל הַדִּינִים מֵעַל כָּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל בְּגַשְׁמִיּוּת וְרוּחָנִיּוּת וּתְשַׂמְּחֵנוּ בִישׁוּעָתְךָ תָמִיד, וּתְמַהֵר וְתָחִישׁ לְגָאֳלֵנוּ, וְתַעֲלֵנוּ בְשִׂמְחָה לְאַרְצֵנוּ, וְתִבְנֶה בֵּית קָדְשֵׁנוּ וְתִפְאַרְתֵּנוּ

לאוהבי ומוקירי התורה

יום יום מגיעים תלמידים לישיבתנו לחסות בצל התורה

בחורים רצינים אשר כל חשקם ורצונם – לטעום ולהתמסר לעבודת המידות ועבודת ה’

ע”פ דעת והשקפת תורה של רבינו הקדוש מברסלב
אנא קח יוזמה – בוא להיות שותף בלימוד התורה וזיכוי הרבים של מוסדות ברסלב
* ניתן להפקיד בבנק : שם החשבון ברסלב מאיר
מס’ חשבון בנק: 694576 סניף: 184 בנק פאג”י
* לשליחת צ’קים יש לציין למוטב בלבד
כתובת: הרב סלנט 7 ירושלים מיקוד 95144

* ניתן לתרום גם ע”י חברת PAYPAL באופן הבטוח ברשת!




בברכת התורה ולומדיה
יהי’ רצון שיתקבלו התפילות ברצון
ויעשו פירות עולם טובים ומתוקים בתוך כלל ישראל
ברסלב מאיר 050-4161022-

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *