שיחות הר”ן יז

התמדת הלימוד.

הוֹכִיחַ אֶת אֶחָד עַל הַתְמָדַת הַלִּמּוּד.
וְאָמַר לוֹ. מַדּוּעַ לא תִּלְמַד? מַה תַּפְסִיד בָּזֶה, הֲלא תְּקַבֵּל עוֹלָם הַבָּא עַל הַלִּמּוּד ?!
וְאֵין צָרִיךְ לוֹמַר כְּשֶׁהַתּוֹרָה מַרְאָה אַהֲבָה לְאֶחָד אָז אֵין רוֹצֶה כְּלָל עוֹלָם הַבָּא רַק שֶׁרוֹצֶה אֶת הַתּוֹרָה בְּעַצְמָהּ.
וַהֲלא גַּם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לוֹמֵד כְּמוֹ שֶׁמְּבאָר בְּדִבְרֵי רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, סֵדֶר הַיּוֹם שֶׁיֵּשׁ לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שָׁלשׁ שָׁעוֹת עוֹסֵק בַּתּוֹרָה וְכוּ (עֲבוֹדָה זָרָה ג:).
וּבַדּוֹרוֹת הַלָּלוּ בַּעֲווֹנוֹתֵינוּ הָרַבִּים נָפַל לִמּוּד הַתּוֹרָה מְאד.
וְדַע שֶׁהַגְּדוֹלִים שֶׁהָיוּ בַּדּוֹרוֹת שֶׁלְּפָנֵינוּ דְּהַיְנוּ הָרַבָּנִים הַגְּדוֹלִים שֶׁהָיוּ אָז לא הָיוּ יוֹדְעִים שׁוּם כַּוָּנוֹת
וְאַף עַל פִּי כֵן הָיוּ יְכוֹלִים לַעֲשׂוֹת מוֹפְתִים רַק עַל יְדֵי לִמּוּד הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה כִּי עַל יְדֵי זֶה כְּשֶׁהָיוּ אוֹמְרִים אֵיזֶה דִּבּוּר, נִתְקַיֵּם כָּךְ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *