הילולת רבי נתן מברסלב

י' בטבת יום פטירתו של התלמיד האמת של הרב האמת, הרי הוא רבי נתן מברסלב (מוהרנ"ת) בן נפתלי הירץ זצ"ל תלמיד וממשיך דרכו ומעביר שמועתו של רבי נחמן מברסלב !

י' בטבת הוא יום הילולת רבי נתן מברסלב יום פטירתו של התלמיד האמת של הרב האמת, רבי נתן בן נפתלי הירץ זצ"ל תלמיד וממשיך דרכו ומעביר שמועתו של רבי נחמן מברסלב !

אשר מסר נפשו לעורר ולהקים לתחיה ומשאול תחתיות ומתחתיו עשרות ואלפי נשמות נחלשות ונחשלות עייפו ומדוכאות בייסורי העולם הזה,

הילולת רבי נתן מברסלב (מוהרנ"ת)

ואשר חיזק ועודד וקירב בדיבוריו וספריו ובהפצת שיחות ותורות רבו רבי נחמן מברסלב בכל עם ישראל לזיכוי הרבים ולהחשת הגאולה הכללי והפרטית של כל יהודי ויהודי באשר הוא שם.

למען זיכוי הרבים – חוברת מאת מוסדות ברסלב ישיבת "נצח מאיר" ישיבה לתורה תפילה מידות טובות ושמחת חיים !! על מוהרנ"ת וגדולתו וספריו הקדושים משיבי נפש ועיצות אמת להתקרב לעבודת השם באמת ובפשיטות !

להורדת החוברת – הילולת מוהרנ"ת

עבודת הכהן הגדול ביום כיפור

מתוך שיח סוד שרפי קודש חלק ג- קיז.
הִנֵּה בְּלֵיל שַׁבָּת אַחַר הַסְּעוּדָה שֶׁלִּפְנֵי פְּטִירָתוֹ שֶׁל מוֹהַרְנַ"תְּ זִכְרוֹנוֹ – לִבְרָכָה (י' בטבת), דִּבֵּר בְּהִתְלַהֲבוּת גָּדוֹל וְנוֹרָא עוֹד הַפַּעַם מֵעֲבוֹדַת הַכֹּהֵן גָּדוֹל בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, וְהִזְכִּיר אָז כַּמָּה תֵּבוֹת מֵהַפִּיּוּט שֶׁבְּ"סֵדֶר הָעֲבוֹדָה" – "נִכְנַס לְמָקוֹם שֶׁנִּכְנַס וְעָמַד בְּמָקוֹם שֶׁעָמַד" וְעוֹד כַּמָּה תֵּבוֹת, וּבְשָׁבוּעַ שֶׁאַחַר זֶה נִפְטַר וְיָצְאָה נִשְׁמָתוֹ בְּאֵלֶּה הַתֵּבוֹת "חַנּוּן הַמַּרְבֶּה לִסְלוֹחַ" בַּיּוֹם הָעֲשִׂירִי לְחֹדֶשׁ טֵבֵת.

וְהַמּוּבָן מִכָּל זֶה, כִּי נִמְצָא בּוֹ מִצַּד נִשְׁמָתוֹ גַּם כָּל הַסְלִיחָה וְהַכַּפָּרָה שֶׁל יוֹם הָעֲשִׂירִי מֵעֲשֶׂרֶת יְמֵי תְּשׁוּבָה הוּא יוֹם – כִּפּוּר, כִּי הַרְבֵּה הַרְבֵּה בַּעֲלֵי – תְּשׁוּבָה שֶׁבְּוַדַּאי נִתְכַּפֵּר לָהֶם עֲווֹנוֹתֵיהֶם, חָזְרוּ בִּתְשׁוּבָה עַל יְדֵי דִּבּוּרָיו וּסְפָרָיו הַקָּדוֹשִׁים שֶׁהִשְׁאִיר אַחֲרָיו.

וְלוּלֵא דְּמִסְתָּפִינָא הָיִיתִי אוֹמֵר שֶׁזֶּהוּ גַּם שֶׁשְּׁמוֹ הַקָּדוֹשׁ "נָתָן" גִּימַטְרִיָּא מְכֻוָּן מַמָּשׁ מִסְפָּר מִנְיַן הַתֵּבוֹת "חַנּוּן הַמַּרְבֶּה לִסְלוֹחַ".

וְזֶה אֲשֶׁר גַּם אַדְמוֹ"ר הַננמ"ח מוֹהֲרַ"ן זִכְרוֹנוֹ – לִבְרָכָה סָמַךְ יָדוֹ עָלָיו וְאָמַר עָלָיו שֶׁהוּא יוֹדֵעַ מִמֶּנּוּ יוֹתֵר מִכֻּלָּם, וּמֵחֲמַת כֵּן זָכָה לְחַבֵּר סִפְרֵי "לִקּוּטֵי הֲלָכוֹת" הַקְּדוֹשִׁים, וְסֵפֶר "לִקּוּטֵי תְּפִלּוֹת", הַמְּעוֹרְרִים וּמְחַזְּקִים כָּל אִישׁ מִגָּדוֹל וְעַד קָטָן לְהַנְטוֹתוֹ לְטוֹב, לָשׁוּב בִּתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה. (קוּנְטְרֵס יְמֵי הַתְּלָאוֹת).

רבי נתן מברסלב (מוהרנ"ת).

הילולת רבי נתן מברסלב | מאת הרב שמעון יוסף הכהן ויזנפלד שליט"א

אשת חיל מי ימצא. וכמ"ש רשב"י (סוכה מה ע"ב) ראיתי בני עליה והן מועטים, וכמה קשה לצדיק למצוא תלמיד כלבבו ממשיך דרכו בלי לסטות כדבעי. המבין את לבבו באמת, וגם חרוץ במעשיו. ואשרי לרבינו ז"ל שזכה לתלמיד כמוהרנ"ת ז"ל ממשיך דרכו ממש כלבבו, וכמ"ש ר' שמעון ז"ל תלמיד ומשמש רבינו ז"ל "חשבתי שהוא תלמיד רבינו ז"ל הרי הוא רבינו ז"ל ממש", וכמ"ש צדיקים על מוהרנ"ת ז"ל שהוא "דעם רבינס' מוח און זיין מאל", ומוהרנ"ת ז"ל הגיב ע"ז וגם אני אומר כן.

והוא הוא "האשת חיל" התלמיד החרוץ, ששימש את רבינו ז"ל כבשר לצורה וכאשה נאמנת לבעלה. ורחוק מפנינים מכרה. כי תלמיד חרוץ ונאמן כמוהו אין לו מחיר וערך כמ"ש (איוב כח, יח) ומשך חכמה מפנינים, היינו תלמיד הממשיך חכמות רבו לדורות ערכו לא יסולא מפז ויותר מפנינים:

בטח בה לב בעלה. כי רבינו ז"ל אמר במפורש שאין מי שיודע ממנו כ"א מוהרנ"ת (און ר' נפתלי – אביסל), ורבינו ז"ל סמך ידיו עליו בכמה רמיזות ובכמה הזדמנויות ואופנים. ובטח וסמך עליו שיעביר לדורות עולם דעתו הק'. ושלל לא יחסר (בעלה). כי הביא מקורבים חדשים לרבינו ז"ל, שהביאו מקורבים , וכן לדורות עולם:

גמלתהו טוב ולא רע. כי הרבה מהתלמידים יש להם מידה גדושה של כפיות טובה כלפי רבם בכל מיני אופנים, ומוהרנ"ת הי' כולו הכרת הטוב כל ימי חייה, כי כל ימיו ממש דבוק וצמוד הי' לעשות נחת רוח לרבינו הקדוש:

דרשה צמר ופשתים. כי מוהרנ"ת דרש ולימד מתוך דברי רבינו דרשות המחממות ומלהיבות את הלב, כדרך הצמר לחמם, וכן לימודים קלילים כפשתים בסיפורים על חיי רבינו ז"ל אשר עליהו לא יבול, וכן דרשות המצננות כפשתים, הבלי עוה"ז וחום התאות ומדורת ע' עממין. ותעש בחפץ כפיה, הן כתיבת החידושים הנפלאים בכפיו, הן כתיבת תורות רבינו ז"ל, הן בניית הקלויז בעשר אצבעותיו, הן הדפסת ספרי רבינו ז"ל, הן כל עשיה דקדושה בחפץ רב:

היתה כאוניות סוחר. כי טוב סחרה מכל סחורה, ועסק תמיד בדברי רבינו ז"ל והפוך בה והפוך בה דכולא בה. ממרחק תביא לחמה, כדרכה של תורה, שהם עניים במקום אחד, ועשירים במקום אחר, והוא קירב את הרחוקים, והכין מזון לנפשות הרעבות ולהשביעם במידה גדושה מחידושיו ולימודיו הנפלאים:

ותקם בעוד לילה. שלא עבר לילה אחד שלם שלא קם בחצות לעסוק בתורה ותפילה ועבודת ה', וכתיבת חידושיו. וזהו ותתן טרף לביתה, וחק לנערותיה, היינו שהכין דברי תורה התעוררות והתחזקות לכל עם ישראל ולע"ע לאנ"ש, ובמיוחד לבני הנעורים (נערותיה) אשר רבינו ז"ל הפקידו על קירובם וגידולם:

זממה שדה [ותקחהו.]. כי בפעלד, בשדה איזן ותיקן בהתבודדויותיו כל מחשבותיו (ל' כאשר זמם). ותיקחהו – לשון קנין, כי הפעלד הי' אצלו קנין וטאבו. א"נ עי"ז זכה ללקיחה נכונה, בחי' (משלי יא) ולוקח נפשות חכם. וזכה להעמיד תלמידים קדושים הנאמנים בבחי' ויאמינו בה' ובמשה עבדו. הלא הוא רבינו הקדוש. מפרי כפיה נטעה כרם, "כרם" הוא משל לבנים ותלמידים, בבחי' אשתך כגפן פוריה, בניך כשתילי זיתים (כרם זית – שופטים טו), בחי' כרם ביבנה, היינו שמפרי דיבוריו וכתיבת חיבוריו נטעו חסידי ברסלב צדיקים יראים ושלמים לדורות עולם:

חגרה בעוז מתניה. ללכת מעיר לעיר לעשות נפשות למען רבינו ז"ל, א"נ חגר וחיזק יוצאי חלציו והמותן הרוחניים של רבינו ז"ל. א"נ לחם את מלחמת רבינו ז"ל נגד כל הקמים עליו. ותאמץ זרועותיה. היינו השתמש באומץ הלב, ובנחישות ועמד על דעתו כשהי' ברור לו שכן דעת רבינו ז"ל, כגון במקום גניזת רבינו ז"ל כידוע, ובהנהגת ראש השנה בשנים הראשונות אחרי הסתלקות רבינו ז"ל כידוע, וכיוצא:

טעמה טוב כי סחרה. טעם מוהרנ"ת ז"ל בטעם שכלו (בחי' טוב טעם ודעת למדיני), כי אין עסק טוב יותר לעסוק בו כל ימי חייו, יותר מעסקי רבינו ז"ל. לא יכבה בלילה נרה, כי בתורתו יהגה יומם ולילה. א"נ מכיוון שזכה לטעום טעם האמת של רבינו ז"ל גם בזמנים הכי קשים של רדיפות איומות, לא כבה נרו של רבינו ז"ל בליבו:

ידה שלחה בכישור. ידיו היינו תפילותיו בבחי' ויהי ידיו אמונה, ות"א פרישן בצלו, דהיינו שלח ופשט ידיו התפילה מתוך ב'כישור' בכי, ושור היינו הסתכלות על התכלית שכולו טוב בבחי' אשורנו ולא קרוב. וכפיה תמכו פלך. ידוע שהמצוות ומעש"ט הם הלבושים שיתלבש מהם בעלמא דקשוט, ואוי למאן דיתיב ערטילאי בההוא עלמא, ומוהרנ"ת טווה ובכלי הטויה אחז להכין לבושים בבחי' עוז והדר לבושה לדורות עולם. א"נ תומכי פלך, היינו כי יש חלושי כח המחזיקים בפלך ומשענת לבל יפלו בדרכם, ומוהרנ"ת ז"ל תמך וחיזק גם כל החלושי כח שבישראל:

כפה פרשה לעני, וידיה שלחה לאביון. כי אין עני אלא מן הדעת, ומוהרנ"ת חיזק ועודד כל מי שהוא בבחינת מוחין דקטנות ועניות הדעת להרימו מתוך שפלות מצבו, עד שהעמידו על הרגליים לרוץ בדרכי ה':

לא תירא לביתה משלג, כי כל ביתה לבוש שנים. פי' מוהרנ"ת ז"ל שידוע שיש ג"כ גיהנום של שלג. גיהנום של אש הוא עבור אלה שהתחממו והתלהבו בעשיית דבר עבירה. וגיהנום של שלג, עבור אלה שהיו קרים ולא זזו כשהיו אמורים לבצע עובדות בעבודת ה' ועשיית מצוותיו. וע"כ לא יפחד מגיהנום של שלג, כי כל ביתה לבוש שנים א"ת שָנים אלא שְנַים, פתוח תפתח, הענק תעניק וכו'. היינו ע"י ריבוי עשיה דקדושה, ומי לנו גדול ממוהרנ"ת ז"ל נאה דורש ונא מקים בכל התחומים הקשורים לעבודת ה':

מרבדים עשתה לה. היינו א גוטן געלעגער' ליום אחרון. שש וארגמן לבושה. היינו בגדי מלכות היינו רוח הקודש, כמ"ש רבינו ז"ל (ליקו"מ ח"א סי' עח) ותלבש אסתר מלכות ודרשו חז"ל שלבשה רוה"ק. וכמ"ש מוהרנ"ת בעצמו על תפילותיו:

נודע בשערים בעלה. היינו גודל פרסום קדושת רבינו ז"ל בכל חד כפום מה דמשער בליביה גדולת הצדיק, הכל בזכות מוהרנ"ת, שע"ז עמל כל ימי חייו, וגם בחיי רבינו ז"ל אמר עליו, שאילולי מוהרנ"ת לא הי' נשאר ממנו א בלעטל שמות. בשבתו עם זקני ארץ. היינו שבזכות מוהרנ"ת ז"ל רבינו הקדוש צדיק האמת, לא רק התפרסם בלבות עמך בנ"י, אלא גם בין זקני וגדולי הדורות:

סדין עשתה. היינו בחי' מצות ציצית, וכמ"ש חז"ל (שבת כה ע"ב) מתעטף ויושב בסדינים המצויצים – היינו שגילה לנו מתוך דברי רבינו ז"ל הלכה למעשה איך לקיים מצוות ציצית וכמ"ש בקל"מ (ח"א ז, יא) וז"ל:

ע"כ צריכים להיזהר מאד במצות ציצית, ולכוון בשעת עטיפת הציצית הקדושים ובברכתן שיזכה: לשמירת הברית, ולעצות טובות ואמיתיות, ושיזכה עי"ז לאמונה ולארץ ישראל ולקרב את הגאולה, ושיזכה לתפילה ולעשות מופתים ולפרנסה ולהבין היטב בכ"מ שילמד ויתגלו לו כל החכמות כשו"ע. ותמכור. וזו הסחורה הקדושה שמכר, ולימד אותנו. וכן בכל המצוות הלהיב אותנו לקיימם בקדושה.

וחגור. סמל לקדושה ופרישות כידוע. נתנה. ומסר לנו כללותיה ופרטיה, שנדע איך להתקדש לכנעני כדי שנצא מבחי' עבד לבחי' בן, כדי שנצא מעבדות ושעבוד המדומה בהבלי העוה"ז, בבחי' "לית כאן עני" כעין שאמרו חז"ל, לצאת מעניות וקטנות המוחין:

עוז והדר לבושה. וע"י קיום דברי ולימודי מוהרנ"ת כל הלבושין דנשמתין, היינו כל המצוות, הם חזקות ויפות (עוז והדר), היינו שזוכים לעשותם בהתחזקות ובדיקדוק הלכה, ובחן של אמת בהתלהבות וקדושה. ועי"ז ותשחק ליום אחרון, כי אע"פ שבעוה"ז שהוא עלמא שפילא מבזים ורודפים את הצדיקים ובמיוחד צדיקי אמת, מ"מ בעלמא דקשוט חדוותא דמטרוניתא חלקם:

פיה פתחה בחכמה, כי מוהרנ"ת הי' מפיק מרגליות באמת, וכל דבריו חכמה דקדושה מבוסס על אמת מוחלטת, ה"ה דברי רבינו ז"ל. ותורת חסד על לשונה, כי רובם ככולם של דבריו היו דברי התחזקות וחסד מטה כלפי חסד, לדון כל ישראל לכף זכות ולתקנם ולהעלותם:

צופיה הליכות ביתה, כי מוהרנ"ת השגיח על צביון בית רבינו ז"ל. ולחם עצלות לא תאכל, כי מוהרנ"ת יגע למען השארת ענין רבינו ז"ל בכל כוחותיו כל ימי חייו, ולא ידע מהי מנוחה ועצלות:

קמו בניה ויאשרוה. היינו תלמידיו ותלמידי תלמידיו עד סוף כל הדורות משבחים ומהללים את מוהרנ"ת "אשריך שזכית להתקרב לרבינו ז"ל ללא גבול ולהפיץ תורתו והשארותיו ללא גבול. בעלה ויהללה. הלא הוא רבינו הקדוש המהלל את מוהרנ"ת בכל פה, אפילו בחייו כידוע, ק"ו בעלמא דקשוט:

רבות בנות עשו חיל. שהרי לרבינו הקדוש היו תלמידים אדירים ועצומים, כגון ר' יודל בעל קבלה מעשית ומנהיג עדה, ר' שמואל אייזיק, ק"ק ומתקן נשמות נפטרים, המגיד מטירוביץ, הקדוש ונורא, חתנו וכיוצא בו. ר' שמעון, ר' נפתלי וכו' וכו' וכו', אבל את עלית על כולנה, וכמ"ש רבינו ז"ל בפה מלא. וכמו שמוהרנ"ת העיד ע"ע שזכה יותר מכל התלמידים בגלל שביטל לגמרי דעתו לדעת רבינו ז"ל, (ולא השאיר דעתו והוסיף לקח מרבינו ז"ל כשאר התלמידים).

שקר החן, והבל היופי. נתקיים במוהרנ"ת, וכמו שהעיד על עצמו שב"ה אין לו שום 'חן של שקר' והוא נקי לגמרי מזה. (ולהבין דברינו היטב, ע' בליקו"מ ח"א ס' ג). אשה יראת ה' היא תתהלל לכן זכה ע"י גודל יראתו להודות ולהלל לה' בחיבורו הקדוש "ליקוטי תפילות" שהוא כולו רוח הקדש כולו קדושה וטהרה ויר"ש, שהוא ותהילים כחדא אזלי, והוא אף בגלוי יתר:

תנו לה מפרי ידיה. היינו מצווה עלינו לספר בשיבחו לדורי דורות, 'מפרי ידיה' מתוך מעשיו הנפלאים אשר פעל ועשה בחייו. ויהללוה בשערים מעשיה, כי כל רואה דברי ומעשי מוהרנ"ת אומר 'ברקאי', ונפל נהורא, להעיר שערים ליכנס דרכם לקדושה ולהתקרב לצדיק האמת המקרבנו באמת לשי"ת.

יהי רצון שנזכה ללכת בדרכיו

הרה"ח שמעון יוסף הכהן ויזנפלד שליט"א.

מאמר על הספר "ליקוטי תפילות" של רבי נתן מברסלב.

 

למען זיכוי הרבים ואהבת ישראל
ניתן למסור שמות [חינם] לברכה תפילה, וישועה
או לימוד לעילוי נשמה

כמו כן למעוניינים
ניתן להנציח שמות לברכה ו/או נפטרים בספרי ברסלב
המחולקים חינם לזיכוי הרבים פעם פעמים בשנה בתרומה סימלית לישיבה
צלצלו 0504161022
בישיבה, בכותל, בציון של רבי נחמן באומן
ובשאר בקברות צדיקים ומקומות הקדושים
לפרטים לחץ כאן

WWW.BRESLEVMEIR.COM/pray

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה