חילול ה' באומן בשבת חנוכה

חילול ה' באומן בשבת חנוכה

מאת ברסלב גלובל : קבוצת נערים שוליים שברו את הפסל על הצלב הגדול שהוצב ב"נהר התשליך"
חילול ה' אירע באומן כשקבוצת נערי שוליים מחולון ששהו בשבת חנוכה באומאן שברו את הפסל בדמותו של 'אותו האיש' מעל הצלב הגדול שהוצב ב'נהר התשליך' באומאן ע"י ארגון האנטישמי 'סבבודה' בניסיון לעורר פרובוקציה נגד היהודים.
על פי הדיווחים שהגיע מאומאן, המקרה אירע בשבת בצהריים, יהודי שהיה שיכור ולא היה מודע למעשיו, ניגש לאתר סמוך ל'נהר התשליך' שבו מוצב הצלב הגדול ושבר את הפסל המוצב במקום, 5 מהמעורבים נעצרו במוצאי שבת במלונית סמוכה וארבע מהם שוחררו לאחר יממה.
חשוד המרכזי בהשחתת הפסל הוא הבחור נתנאל שמעון בן 19 תושב העיר חולון בארץ ישראל. החשוד חולה בסכרת ונמצא במצב רפואי מורכב. לטענת המשטרה הוא הודה בחקירתו במעשים, אך הוא מכחיש שהודה בחקירה, וטוען כי הרביצו לו בחקירה בכדי שיודה במעשיו.
כזכור, לפני כ-4 שנים הוצב צלב ענק מעל הנהר הגדול באומאן, המשמש את חסידי ברסלב לאמירת תשליך בראש השנה. באזור הצלב הוצבו שומרים 24 שעות ביממה, כדי למנוע חבלה בצלב. הצבת הצלב במקום הוקמה במטרה להתגרות ביהודים הבאים לאומאן.
חשוב לציין, כי חסידי ברסלב מתנגדים לכל פרובוקציה והתגרות מול הגויים המקומיים, מדובר בחילול ה' נוראי, אותם נערי שוליים שביצעו את הנקמה אינם מבינים את ההשלכות החמורות שיבואו בעקבות מעשיהם, ההתגרות הזאת משמשת את מטרתם של אותם ארגונים אנטישמיים אשר חיכו שנים רבות להזדמנות זו. הרב יעקב מנהל ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן אומר בראיון: "מגנים בתוקף את הפלת הצלב, מדובר בנערים בני 16 שלא חשבו על הנזק העצום שגרמו ליהודים".
העסקנים באומן מסתייגים וכאובים ממעשים כאלו שגורם למצב רגיש ומורכב בייחסם של הגויים ליהודים המבקרים ציון רביה"ק ותושבי הקהילה היהודית באומן, ועם כל זאת, בכל עת מעצרו של היהודי החשוד, חסידי ברסלב בקהילה היהודית באומאן סייעו ודאגו לצרכיו ככל האפשר, מנהל הת"ת באומן הרב פרץ קראהן דאג להכניס לו מידי יום ארוחות כשרות לתא המעצר דרך העסקן המקומי דוד רפפורט. עסקני ברסלב בקהילה היהודית באומן ונציגי 'איחוד ברסלב אומן' מנסים להגיע להסדר מול הרשויות המקומיות בניסיון להרגיע את הרוחות ולהביא לסיום הפרשה באופן מיידי, עורכי דין מקייב מייצגים את החשוד בדיון בבית המשפט המקומי באומאן.
בשורת מכתבים לפרקליט המדינה המקומי ולבית משפט האירופאי לזכויות האדם כותב הבחור החשוד נתנאל שמעון שנמצא במצב בריאותי לא טוב: "הוכנסתי לתא מעצר יחד עם אסירים אחרים, שכל הלילה צעקו ולא נתנו לי לשון. ביקשתי חמש פעמים להזמין רופא והגיע אלי רופא רק פעם אחת, למרות שאני חולה בסכרת קשה. בנוסף לקחו לי את כל התרופות מתא המעצר. אפילו הרופא שביקר אותי לא היה לו את התרופות המתאימות", לסיום הוא מבקש וכותב בתחינה: "אני מבקש שמישהו יעזור לי לטפל במחלה ממנה אני סובל". במכתב נוסף כתב לחוקר המשטרה: "אני נתנאל שמעון, חולה בסוכרת נעורים. מרגע המעצר אני מרגיש גרוע מאוד וסובל מכאבים בכל מיני חלקים בגוף. המצב מחמיר, וזה מתבטא גם בקשיי ריכוז ובחוסר שינה. אני מבקש בבקשה להוציא אותי דחוף לבית חולים, על מנת לטפל במחלה שלי באופן יעיל".
החשוד נתנאל שמעון חשוד בסעיף 161 לחוק פגיעה בשויון, זו עבירה שעונשה עד 8 שנות מאסר, בדיון בבית המשפט המקומי באומאן שנמשך כחמש שעות עסקו בשאלה היכן החשוד ימשיך לשהות במעצר עד המשפט שיתקיים בעניינו בעוד חודשיים, האם במעצר בית בערבות, בבית כלא או בבית חולים, במהלך הדיון החשוד התעלף מספר פעמים, בשל היותו חולה סכרת נעורים, אמבולנס שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ובתום הדיון פינה את החשוד לבית החולים המקומי, שם היה אמור לשהות במהלך הלילה תחת שמירה – אך רופא בית החולים קבע כי החשוד לא זקוק לאשפוז, והוא הוחזר למעצר בבית הכלא.
לאחר דיון ארוך וממושך שנמשך עד לשעות הקטנות של הלילה, בית המשפט המקומי באומאן החליט לשחררו למעצר בית למשך כחודשיים. מעצר הבית יהיה בעיר אומאן – עד לפסק הדין בעניינו שיוכרע בעוד כחודשיים. החשוד יכול להיות חופשי בכל העיר אומאן, אך אסור לו לצאת מאוקראינה למשך 60 יום, עד לדיון הבא. מסתמן כי הפרקליטות תסתפק בדרישת קנס כספי ולהכניס שמו בהרשימה שחורה והוא יאבד את זכותו להיכנס לאוקראינה. מיד עם שחרורו הגיע החשוד נתנאל שמעון להתפלל בציון רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א.
המשטרה המקומית באומאן פרסמה תיעוד ממצלמות האבטחה סמוך לנהר באומאן שתיעדו הרגעים של ההשחתה. בתיעוד נראים מספר נעורים בלבוש חרדי כשהם מנסים להוריד את הצלב, ללא הצלחה, ולאחר מספר רב של ניסיונות הם נמלטים מהמקום. לאחר שהם נמלטים, אחד מהקבוצה חוזר שוב לבדו כשהוא רעול פנים, מוריד את הפסל של אותו האיש מהצלב, ונמלט מהמקום.
צפו בתיעוד ממצלמות האבטחה חלק ראשון, חלק שני, והמכתבים שכתב הבחור לרשויות באוקראינה.
הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה