יסודות לבניית זוגיות מוצלחת

היסודות לבניית זוגיות מוצלחת

סיפור אמיתי: הצלקת
"כבוד הרב, זו הצלקת שעל פניי. אני יודע שזו הסיבה לעיכוב. אנא תן לי עצה וברכה" , סח בחור ישיבה לרב חיים קנייבסקי, לאחר שכבר חלפו להם מספר שנים ולא מעט פגישות, ועדיין לא זכה להקים את ביתו.
"בני חביבי, זו לא הצלקת, זה בורא עולם. בפעם הבאה שאתה נפגש, ספר למשודכת כבר בתחילת השיחה את סיפור הצלקת – ולא רק אחרי שנדמה לך שהיא חוששת בגלל זה, זה יצור  ביניכם אמון , והקל יתברך יעשה את הטוב. אמונה !, ברכה והצלחה" סיים הרב את הפגישה.
"אני רוצה לספר לך משהו בהוראת רבי, הרב חיים קנייבסקי",
פנה הבחור למשודכת הבאה שפגש, מיד לאחר היכרות ראשונית ואמירת שלום "הצלקת שעל פניי, יש סיפור מאחוריה, ואספר לך ברשותך".
היא הקשיבה.
"היה זה לפני שנים רבות, כשהלכתי ברחובות ירושלים בשעת לילה מאוחרת. לפתע, אני שומע צעקות מאחת הסמטאות. רצתי מהר לבדוק את המתרחש והנה אני רואה בת ישראל רצה בפחד ובבכיות, ורודף אחריה נער ערבי הרוצה להתעלל בה.
מיד התחלתי לרדוף אחריו, עד שבאחת הסמטאות הצלחתי לתפוס את הנער הערבי. לאחר עימות לא קל, הצלחתי להפילו ארצה ולעכבו עד להגעת שוטרים.
לצערי, במהלך העימות הוא שלף חפץ חד וחתך חלק גדול ועמוק בפניי. אותה בת ישראל, הצליחה לחמוק ולברוח לביתה. אני פוניתי לבית החולים לקבלת טיפול. בית החולים הודיע לי שהצלקת תישאר בפניי כל חיי " הוא סיים.
לפתע, רואה הבחור, שהנערה מתרגשת כולה, עיניה דומעות והיא מתחילה לבכות. הבחור נבהל ושאל אותה מה קרה. בלב נרגש, בלב נרגש, בדמעות בעיניים ובקול חנוק אומרת לו הנערה:
"אני הייתי אותה ילדה שנרדפה על ידי הערבי בסמטאות בירושלים. פחדתי וצעקתי, ואז הגיע בחור ישיבה שהציל אותי. כל חיי רציתי לדעת מי היה אותו בחור צדיק ולהשיב לו תגמול והודאה על שהציל את חיי – וכעת, רואה אני את השגחתו של ה' יתברך, ששלח אותך להיפגש עימי,  זכיתי בעבר, והלוואי ואזכה להיות אשתך לעתיד". אמרה הנערה ופרצה בבכי נרגש.
גם לבחור עמדו דמעות בעיניים וההלם אחז את ליבו, כעת ראה בחוש מה שכרה של אמונה ככלל, ושל אמונת חכמים בפרט.
הם נישאו בשעה טובה .
שבת שלום, שבת של אמונה !
Exit mobile version