כיסופין לנסוע לרבינו נחמן מברסלב

אומן, ציונו של רבינו נחמן מברסלב

התחזקות נוראה ונפלאה על הכיסופין לנסיעה לרבינו הק' רבי נחמן מברסלב זיע"א

הסיפור התרחש יום שלישי כ"ו אדר ב' תשע"ו

 

מספר בעל המעשה: אני מתגורר בבורו פארק שבארה"ב וזכיתי בשנים האחרונות להתקרב לרבינו הק' הנחל נובע מקור חכמה, וב"ה ובס"ד נולד לי בת לפני כמה שבועות למז"ט ובשעטו"מ. ואני מסתובב כבר כמה שבועות עם כיסופין לזכות ולנסוע לרבינו הק' לכבוד ראש חודש ניסן הבעל"ט, נכנסתי לביהמ"ד ברסלב בעירנו ואני פוגש שתי אנשים שזכו ג"כ להתקרב בשנים האחרונות וזכו להיות כבר כמה פעמים באומן על ראש השנה, ואני מספר להם שאני מאד כוסף לנסוע לרבינו אך דא עקא שנוות ביתי ילדה עכשיו וזה מאד קשה מצד הבית לנסוע, אבל אני מאד מאד רוצה וכוסף לנסוע.

 

ואז א' מהמקורבים אמר למקורב השני, תראה איזה ברסלב'ר מטורף הבנ"א הזה שמוכן לעזוב בכזה מצב את הבית לאומן, אמרתי לו אם היה לי עכשיו עיסקה לעשות מעבר לים ברווח של חמש מיליון דולר, האם היית מבין שאני עוזב את הבית בכזה מצב? האם גם אז היית קורא לי מטורף?  וכמו שידוע הסיפור מר' שמואל שפירא ז"ל שבזמן שהוא עדיין לא זכה להיות על ציון רבינו, הוא היה מוכן למכור את כל העוה"ב שלו כדי לקבל את הזכות של התיקון הכללי באומן של ר' שמואל הורביץ ז"ל.

 

ואז אומר החבר השני לחבר שקרה לי מטורף, תראה הרי הכל תלוי באמונה ואתה שזכית להתקרב לרבינו בוודאי ג"כ מאמין שהנסיעה לצדיק שווה הרבה יותר מחמש מיליון דולר, והא ראיה שאתה נוסע לראש השנה למרות כל הקשיים, רק אתה לא מאמין בזה לגמרי.

 

לכן כדאי לנו ג"כ להתחזק באמונה הזאת שאין לתאר ולשער כל פעם שזוכים לנסוע לרבינו הק', ועל כל פנים לכסוף לזה.

 

* * *

 

הספר 'המלוכה והממשלה' ביאור על ה'צעטיל קטן' עם תפילות מ'ליקוטי תפילות' י"ל ע"י הרה"ח ר' אליעזר שאול זיסמן שליט"א מחשובי אנ"ש חסידי ברסלב

 

הוא ישב בציון הקדוש של הרבי ר' אלימלך מליזענסק וקרא תהילים בהתרגשות… הוא בא עד לציון הקדוש הזה כדי להגיד לו תודה… בידו ספר מלא סימניות… אף אחד מהמתפללים שסביבו לא ידע שבלעדי הספר הזה הוא היה נראה היום אחרת לגמרי… אבל הקדוש ברוך הוא זימן את הספר הזה לידיו ברגע האחרון ממש, וכך הוא ניצל משאול תחתיות…

 

הספר הוא ספר ההדרכות לחיי היום יום, שנקרא "צעטיל קטן" של הרה"ק ר' אלימלך מליזענסק זיע"א, שיצא במהדורה מיוחדת עם ביאור מאיר עיניים, ובסדר חדש הנותן לקורא אור בעבודת השם וחיות אלקות בחיי היום יום. הספר, שנקרא "המלוכה והממשלה", יצא לאור על ידי הרה"ח ר' אליעזר שאול זיסמן שליט"א מחשובי אנ"ש חסידי ברסלב, שעמל במשך תקופה ארוכה לבאר את ה'צעטיל קטן' בצורה הכי קלה שיכולה להיות.

 

הרב זיסמן מספר ל'ברסל גלובל', אנשים רבים מספרים לי על השינוי הגדול שעשה בחייהם בעקבות הספר הזה, חסידים רבים נוהגים להתאמץ לבוא ולנסוע אל הציון של ר' אלימלך ליום ההילולא, וכן רבים מחסידי ברסלב, בנסעם אל הציון של רביה"ק רבי נחמן באומאן, עוברים בדרך בציונו הקדוש של ר' אלימלך זי"ע על מנת להתחנן על נפשם, אבל מעטים מאד הם ההולכים בהדרכתו, המובאת ב'צעטיל קטן'.

 

באנו עם ספר זה לקרב לכל אחד את דרכו הטהורה של ר' אלימלך, בין אם נמצאים בישיבה, בין אם בכולל, בעבודה או בנסיעה – לא משנה, היכן שיהיה, ספר זה יכול להיות בתיק טלית ותפילין, ומספיק להציץ בו מדי פעם על מנת לשאוב מתוכו עוד כוח ועוד הדרכה כיצד לעבוד את השם וכיצד להתקרב לצדיקים, וכך אורו של ר’ אלימלך ילווה אותנו בחיי היום יום.

 

הבעש"ט הרי סלל דרך לעבודת השם לכל עם ישראל – מעובדי השם הגדולים ביותר ועד העגלונים הפשוטים ביותר שלא ידעו קרוא וכתוב – וספר זה, גם הוא מיועד לכל יהודי ממש, בין לעובדי השם הגדולים, שיכולים למצוא בו דרכים לעבוד את השם בחשק רב ובעוצמה גדולה, ועד לאנשים הפשוטים ביותר, שיכולים למצוא בספר זה את הדרך האישית שלהם לעלות לאט וביסודיות בסולם המעלות, כפי הדרכתו הטהורה של ר’ אלימלך מליזענסק זצוק"ל.

 

הרי ידוע שרביה"ק אמר על הרבי ר' אלימלך שהוא אחד מהשבעה בעטלירס, עליהם מסופר במעשה הנורא המובא בסיפורי מעשיות. ר’ אלימלך ראה למרחקים, עד לדור שלנו, שרבים האנשים שמחפשים דרך לצאת ולהתנתק מהעולם הזה שעוטף אותנו בכל רגע ומנסה לשאוב אותנו. ולכן כתב את הספר הזה, שכל מי שילך בדרך הפשוטה הזו, יוכל לדלג על העולם־הזה ועל כל המכשולים שבדרך.

 

הרב זיסמן מספר ל'ברסלב גלובל' שהרעיון להוצאת הספר הנ"ל לאור באה אחרי הוצאת ספר דומה על 'סדר היום', מאת הרה"ח ר' יצחק ברייטער הי"ד, בו שובצו תפילות לפי נושאי 'סדר היום', ולאחר שספר זה נתן כוחות לאנשים רבים לעבוד את השם בדרך רבינו הקדוש, החליט הרב זיסמן להוציא בפורמט דומה גם את ה'צעטיל קטן' של ר' אלימלך מליזענסק.

 

הספר על 'סדר היום' של ר' יצחק ברייטער, כבר אזל מהמדפים, ובקרוב יוצא שוב לאור במהדורה חדשה ובעריכה מחודשת, וגיוס התרומות עבור הדפסתו נמצאת בעיצומה, וזאת על מנת לזכות עוד ועוד מבני ישראל שיהיה להם חלק בהדפסת ספר נחוץ זה.

 

וגם הספר על ה'צעטיל קטן', לאחר שהתברר לרב זוסמן הביקוש הרב, הוא אזר אומץ להוציא אותו גם במהדורה נוספת בשפה האנגלית, כך שגם בני הגולה יוכלו לשאוב מהדרכתו ומעצותיו הנפלאות של הרבי ר' אלימלך מליזענסק זיע"א, וכן הוסיף תפילות ובקשות על אותם הנושאים וביניהם מספרי ברסלב 'ליקוטי תפילות' ו'תפילות הבוקר'. יבורך חילו של הרב זוסמן שליט"א, ופועל ידיו יהא רצוי לכל אחינו בית ישראל, אמן כן יהי רצון. (קרעדיט: נחלי נצח).

 

את הספר ניתן להשיג אצל המחבר, בטלפון 02193413-350.

 

דוגמה מהספר בשפה האנגלית עם התפילות לבסוף – להורדה

 

קרעדיט: ברסלב גלובל.

 

* * *

 

דירות באומן ב15$ לילה לאדם

חיים גולדרינג

באומן +380985857527

או מאמירקה 1201-371-5174

מארץ ישראל 0533110426

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה