מחפשים שותף לעסק ?

יש שותף!

השותפות הכי טובה זה החלום של כל אדם בעולם הזה, שותף אמין שיודע לעמוד במילה שלו בכל מצב. לא מציאותי?

תתפלאו לשמוע, אבל בהחלט כן.

ויש לנו שותף כזה!

החלום של כל בעל עסק הוא שהשותף שלו יהיה נאמן, מסור וטוב, שיודע לעמוד במילה שלו ועושה את החלק שלו על הצד הטוב ביותר.

בקיצור, שותף חלומי, לא מהעולם הזה. לא מציאותי? תתפלאו לשמוע, אבל כן, יש לנו שותף כזה.

המדרש מספר לנו על הגוי ששאל את רבי עקיבא, "אם האלוקים שלכם רוצה שתהיו נימולים, אז למה הוא לא ברא אתכם כך?"

למה באמת?

"אשר ברא אלוקים לעשות…" (בראשית ב, ג).

"לעשות" המילה הזו לא מיותרת? לא היה מספיק לומר "אשר ברא אלוקים" וזהו?

אם הייתה מיותרת לא היינו זוכים באחד הכוחות האדירים והעצומים שבורא עולם העניק לנו הוא – חופש הבחירה. כוח שבעזרתו אנחנו יכולים לזכות בשכר אדיר על כל ההישגים הרוחניים שלנו. נכון, הקב"ה היה יכול לברוא ככרות לחם שצומחים על העצים, אבל בזריעת גרגירי החיטה, העבודה על האדמה, הקצירה, ההכנה של הלחם, הברכות, ובעיקר – התפילה על כל התהליך הזה, אנו זוכים לקיים מצוות רבות כששכר עצום לצידן.

כך הופך אותנו בורא עולם לשותפים שלו בבריאה. כשאנו מקיימים את המצוות אנו מעניקים חיות לכל הבריאה כולה. מסיבה זו התורה אומרת "אשר ברא אלוקיםלעשות"- את המשימות שבורא עולם השאיר לנו לעשות. וברגע שאנו עושים את החלק שלנו, הוא עושה את החלק שלו.

הרי כך אומר אותו פתגם עתיק, עזור לעצמך כדי שאלוקים יעזור לך…

וכל אדם צריך לדעת שכל זמן שהוא לא משקיע מאמצים כדי לשפר את עצמו ולתקן את הטעון תיקון במידות ובתאוות שלו, ובעיקר – במשימת חייו שהיא הדבר העיקרי שבגללו אנחנו כאן, הוא לא יוכל לקבל את העזרה האמיתית שהוא צריך מבורא עולם. זו סיבה מספיק טובה לדעת שאנחנו לא לבד, שהבורא – השותף שלנו – נמצא ממש כאן לידנו כדי לעזור לנו.

שלושה שותפים באדם, מספרת לנו הגמרא (נידה לא, ע"א): בורא עולם, אימו ואביו. אך ככל שהוא מתבגר, השותפות עם בורא עולם מתעצמת יותר ויותר עם ביצוע ומימוש התיקון של נשמתו, שהוא התיקון של העולם. וכמו בכל עסק טוב, כל שותף חייב לעשות את החלק שלו, כמובן על הצד הטוב ביותר.

בורא עולם – השותף הקדמון שלנו, דורש מאיתנו שניקח את החיים בצורה רצינית, עם אחריות על עצמנו ושנעשה כל שביכולתנו בקיום המשימה העיקרית שלנו עלי אדמות: להכיר ולדעת את בורא עולם, להתקרב אליו ולתקן את עצמנו!לימוד התורה וקיום המצוות הם אמצעים בעזרתם נצליח להגיע ליעד על הצד הטוב ביותר, הם האור והכלים שמאפשרים לנו להיפטר מהרע שבתוכנו, מההשפעה השלילית שלו והאסונות שהוא ממיט עלינו.

לכן כל מי שאכפת לו מעצמו יעשה הכל כדי לזכות באור ובכלים שיובילו אותו למטרת חייו, ליעד ולתפקיד שלשמם הוא נברא, ויתפלל לבורא עולם יעזור לו וידריך אותו בתיקון שלו – בתיקון מידות הנפש והתאוות שלו, להתגבר על הרגלים רעים ולהישמר מכל מיני פיתויים. וחשוב מכל, כל אחד חייב להתפלל לבורא עולם שידריך אותו בדרך הקדושה האישית, הענווה והאמונה, שהם שלושה מפתחות חשובים ועיקריים להצליח במשימה ובחיים בכלל.

אדם שחושב כי הוא יכול למלא את התחייבויות שלו בצורה שטחית – קיום המצוות בצורה חיצונית או שטחית, תפילה בלי כוונה, עשיית חסדים כדי לזכות במחמאות ולא לשם החסד וכן הלאה, טועה טעות איומה! בורא עולם ברא אותנו בני אדם בשר ודם עם לב, לא רובוטים מתוכנתים, לא יצורים מכאניים שעושים דברים בגלל שכך תכנתו אותם.

כל מה שאנחנו עושים – צריך להיות עם הלב, שהרי "רחמנא ליבא בעי" – הרחמן, בורא עולם, רוצה את הלב! שהוא העיקר.

לעשות את העבודה הרוחנית שלנו עם אהבה, עם רצון, עם השקעה ומאמצים בקיום החלק שלנו בשותפות, בתיקון המידות והתגברות על תאוות הגוף. בלי זה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו, חלילה, סוגדים לעגל הזהב.

חז"ל אומרים לנו שלאדם תמיד צריכה להיות יראת שמים ומאלוקים בין בגלוי ובין בנסתר, ושאנחנו צריכים להיות קודם כל בני אדם! להגיע לדרגה הזו לפני שנעלה עוד שלב – לאנשים עם יראת שמים. ואדם, הוא בעל תכונות של חסד, רחמים, ענווה והרבה אמונה. זה אדם שעושה את חלקו בשותפות עם הבורא. בורא עולם מחשיב אותנו כשותפים מלאים שלו לכן אמר למלאכים לפני בריאת האדם: "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו" (בראשית א) – אתם ואני. בורא עולם אומר לנו "אתם תעשו את העבודה שלכם, ואני אעשה את שלי", זאת השותפות הכי טובה שאדם יכול לזכות בה. ועל שותפות כזו שומרים כמו על יהלום יקר ערך מאין כמותו.

רבי נחמן מברסלב, שהבין ששותפות כזו היא מפעל הפיס של האדם בעולם הזה, ידע שהדרך היחידה לשמור עליה הכי טוב היא על ידי הדיבור עם הבורא כל יום. לכן הדריך אותנו להקדיש כל יום שעה לתפילה האישית, בה אנו מספרים לבורא-השותף שלנו הכל, אפילו את המחשבות הכי כמוסות שלנו.

אז… יש לנו שותף אמיתי שבהחלט אפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות, שותף שיעזור לנו ויוביל אותנו ליעד האמיתי שלנו!

רק צריך ללמוד את הדרכים לדבר איתו ולהיות איתו שותף…

Exit mobile version