ציון רבי נחמן מברסלב החדש !?

עסקני 'איחוד ברסלב באומאן' מפרסמים לראשונה את ההדמיות והתוכניות של המבנה החדש שיוקם מעל ציונו הק' של רבי נחמן מברסלב זיע"א באומאן. 'ברסלב גלובל' עם התוכנית המלאה לשיפוץ ובניה מחדש של מתחם הציון הק'

=  האם כך יראה היכל ציון רביה"ק?! רק השי"ת יודע!!!  =

 

בסימן טוב ובמזל טוב מפרסם 'איחוד ברסלב באומאן' לראשונה את ההדמיות והתוכניות של המבנה החדש שיוקם מעל ציונו הק' של רבי נחמן מברסלב זיע"א באומאן. תוכניות הבניין, שבהן הושקעה טרחה עצומה וממון רב, נעשו על ידי האדריכל ר' אהרן אוסטרייכר, אדריכל בעל שם עולמי שאחראי בין היתר על בניית מרכז בעלזא העולמי בירושלים, שיפוץ הכותל וקבר רחל, ועוד למעלה מ-400 בתי כנסיות ובתי מדרשות ברחבי העולם.

המבנה יכיל שתי קומות בשטח כולל של למעלה מ-4,200 מ"ר, כאשר קומת הקרקע תשתרע על פני שטח של למעלה מ-2,800 מ"ר.

הקומה הראשונה תבנה מעל 'בית החיים' והבנייה המורכבת תעשה בתיאום מלא עם ועדת הרבנים באופן שלא יהיה שום חשש לפגיעה בשוכני עפר הקבורים ב'בית החיים', ועל פי ההלכה של 'כיפין על גבי כיפין', כך שתהיה מותרת כניסת הכוהנים לכל מתחם הציון הקדוש.

בשטח בית המדרש הבנוי כיום, יבנה מתחם גדול יותר מבית המדרש הנוכחי. מתחם זה יוקף במחיצות זכוכית ובו תהיה גישה לציון ללא הפסק של כיפין על גבי כיפין כך שמתחם זה בלבד יהיה אסור בגישה לכוהנים.

בשטח הסמוך לציון יבנה בית מדרש לתורה ולתפילה שיכיל בימי ראש השנה 5,000 מקומות ישיבה לציבור המתפללים. מחיצות ניידות יאפשרו לחלק את שטח הבית המדרש הגדול ל'שטיבלאך' קטנים יותר.

במבנה החדש יוקם חדר ללימוד על תולדות הציון ומעלתו, חדר הנצחה ל-30,000 קדושי טבח אומן בשנת תקכ"ח, חדר 'אבידות ומציאות', 'הכנסת אורחים', חדרי מלתחות ושירותים, אפשרות לסגור בשאר ימות השנה חלקים מבית המדרש לצורך עריכת אירועים כגון סיום מסכת והילולת רבנו ועוד.

הקומה השנייה תיועד לציבור הנשים בלבד, וכדי שתהיה להן גישה לציון, תוגבה מצבת ציונו של רבי נחמן מברסלב זיע"א עד הקומה השנייה של עזרת הנשים. כך תתקיים הפרדה מלאה בין ציבור הגברים לנשים ותתאפשר תפילת הנשים גם בימי הנסיעות הגדולות כגון חנוכה וראש חודש ניסן.

כבר לפני מספר חודשים ביקרו עסקני האיחוד בבתי רבני ברסלב והראו להם את התוכניות. הם התייעצו איתם בכל הבעיות הכרוכות בבנייה המורכבת וקיבלו את ברכתם להתחיל בבנייה.

בעזרת ה' יתברך וישועתו הבנייה תתחיל בעוד פחות מחודש מיד לאחר חג הפסח, בכ"ג בניסן יתקיים מעמד 'הנחת אבן הפינה', ותימשך 18 חדשים, בשלב הראשון, שיימשך עד ראש השנה הקרוב הבא עלינו לטובה, יגביהו את שטח בית החיים באופן של כיפין על גבי כיפין, עד שתיווצר רחבה אחת גדולה מהציון ועד לקצה שטח בית החיים.

 

Exit mobile version