מדינת ישראל

בס"ד. ירושלים עיה"ק תו"ת בב"א, יום ו' עש"ק לסדר בחוקותי. לכבוד... אחדשה"ט! בעזרת השי"ת אכתוב לך משהו הקשור לפרשת השבוע

וזהו (ויקרא כו,ג-ה,ו) "אם בחוקותי תלכו, ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם.. וישבתם לבטח בארצכם.. ונתתי שלום בארץ ושכבתם ואין מחריד".

מדינת ישראל

זאת אומרת שהביטחון והשלום והשקט בישיבת הארץ תלוי אם עַם ישראל מקיים תורה או לא.

והנה מדינת ישראל הוקמה לפני יותר משבעים שנה, במטרה מוצהרת להביא בטחון ושקט ושלוה ליהודים היושבים בציון וגבולות מדינת ישראל. ומיום שהוקמה המדינה עד היום הזה, עיקר המשאבים הכספיים ועיקר הדאגה נתונה לביטחון מדינת ישראל ותושביה. אלא שבפועל לא הצליחו בכך, על אף כל השתדלות הגדולה והשקעת משאבים אינסופיים לשם כך, ותמיד המדינה עומדת על כרעי תרנגולת, ותמיד ראשי השלטון מתלוננים, על מדינה פלונית ועל ארגון טרור כל שהוא, ועל יחידים וכו' וכו' שמערערים ומסכנים את ביטחון המדינה. וכל נשק אולטרה מודרני ואולטרה חדיש ומשוכלל שמשיגים לא מספיק לתת ביטחון מלא. ותמיד מודאגים ומוטרדים על ביטחון המדינה. ואין זו תופעה של פארהנויה אלא זה אמיתי מאד.

ואנחנו העם היחידי והמדינה היא המדינה היחידה בעולם אשר אין לה רגע של חסד (כמעט) וכל הזמן מאיימים על בטחונה, וגם רוצים ח"ו לחסל אותה ולהשמיד טוטלית את עצמם. וכל מה שעושים לא מספיק לתת ביטחון, ולאויבים יש טילים מדויקים ומטוסים ולווינים מתוחכמים ומזלטים ועפיפונים ובלונים! ומערות וכו' והסכנות לא נגמרות והשלום רחוק והסכנה קרובה תמידית ומפחידה. וכל פתרון הוא זמני, והסכנות והאיומים קבועים.

וישנה גם בעיה לא קטנה מהערבים הישראלים – שהם ואחיהם אשר מסביב, היינו הך, וחדא הוא, וכזה כן זה. והיא פצצה מתקתקת, ומספיק לשמוע דיבורי הסתה מכל אחד ואחד ממנהיגיהם, והעולם הגדול ובעיקר המרושע והחשוך המכונה הנאור, הלא הוא ארצות המערב, הלא הם הנוצרים האירופיים שונאים אותנו כמקדם מאז ומתמיד, ודבר לא השתנה, הפולנים והאוקראינים, וההונגרים, והצרפתים, והאנגלים, והשבדים וכו' הכל אחד, והשואה לא שינתה את היחס, כ"א באופן זמני מוקצב – שזה הסתיים מכבר.

ועד היום הזה ממש, תושבי עוטף עזה ויושבי הדרום לא ישנים בשקט בלילות, ומלאי חרדות שיש להם על מה להתבסס. ויושבי הצפון יודעים מה קורה בלבנון, ובסוריה, ובאירן ומודעים שהחיזבאללה לבד יש להם יכולות עצומות וכלי השמדה מדוייקים, שבכוונתם להשתמש בעת רצון (רח"ל היו לא תהיה) כנגד היהודים בארץ ישראל, ויושבי ירושלים חיים בעתים משתנים בפחד מכל נער ונערה וכו' וכו' סכינאים רוצחים שא"א לדעת מראש מתי ישלפו את חרב ישמעאל על עובר אורח. והולך ברחובות ירושלים. והכל מנסים חוץ מלחזור בתשובה.

ונהפוך הוא לוחמים כנגד החזרה בתשובה, וגם עושים הכל לקלקל את היהדות הנאמנה. והנה ליפול ליאוש, כולל להיות בשב ואל תעשה (ולתלות שמשיח יסדר את כל הענינים ויחזיר בתשובה את כל עם ישראל) זה לא חכמה גדולה וזה לא נכון. אלא מצדנו צריכים להחזיר בתשובה את כל מי שנוכל, אפילו חלקית. ויש לדבר ולקרב ולהשפיע על כל מי שנוכל,

וה' היה בעזרינו ויהי' בעזרינו גם בענין חשוב זה.

בברכת התורה וכטו"ס הר' שמעון יוסף הכהן ויזנפלד – ישיבת נצח מאיר

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה