בית סוהר – ספרי רבינו ספר המידות ערך “תפיסה”

קצת לעיין למה אדם נכנס לבית סוהר ובית האסורים ? מה זה יתן לך בחיים ? לעיין ולהתבונן על מה לחזור בתשובה חוץ מהעוון הגשמי… לשוב אל השם בתשובה כשמתקנים ברוחניות ממילא גם נתתקן ברוחניות.

ספר המידות מנוקד – זַיְּפָן

מִי שֶׁאֵינוֹ מִתְוַדֶּה עַל עֲוֹנוֹתָיו, מוֹרָא בָּא עָלָיו (בית סוהר זה מורא).

עַל-יְדֵי זִיּוּף בָּא לְעֹנֶשׁ בֵּית הָאֲסוּרִים.

ספר המידות מנוקד – בָּנִים

לִפְעָמִים עַל-יְדֵי תְּפִיסָה – נִצּוֹל מִכִּלְיוֹן בָּנִים.

ספר שיחות הר”ן – אות רעב

עונש הגדלות הוא תפיסה. וכמו שמבאר בהתורה “חותם בתוך חותם” סימן כב לקוטי מוהר”ן חלק ראשון, ועין בלקוטי תנינא סימן ס”ג בהתורה המתחלת כשיש מלחמות וכו’.

ספר המידות – פדיון שבויים

א. עַל-יְדֵי גַבְהוּת הַלֵּב נוֹפֵל לִתְפִיסָה.

ב. דְּמוֹדֶה לְנָכְרִים נוֹפֵל בִּידֵיהוֹן, אֶלָּא כָּל דִּבְרֵיהֶם תִּסְתֹּר.

ג. הָאוֹמֵר דָּבָר בְּשֵׁם אוֹמְרוֹ, מֵבִיא גְּאֻלָּה לָעוֹלָם.

ד. עַל-יְדֵי פִּדְיוֹן שְׁבוּיִים נִתְקַבֵּץ נִדָּחָיו שֶׁל הַפּוֹדֶה.

ה. מִי שֶׁאֵינוֹ יוֹצֵא מִבֵּיתוֹ חָשׁוּב, כִּתְפִיסָה.

ו. בַּעֲווֹן מִשְׁכַּב-זָכָר נִתְפָּס בִּתְפִיסָה.

ז. מִי שֶׁמְּרַחֵם עַל הַשְּׁבוּיִים, הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ- הוּא מַצִּילוֹ מִמִּיתָה.

ח. מִי שֶׁהוּא בִּתְפִיסָה, בְּיָדוּעַ שֶׁגַּם נִשְׁמָתוֹ לְמַעְלָה בִּתְפִיסָה.

ט. מִי שֶׁבָּא לַצַּדִּיק וְשׁוֹאֵל אֶת הַצַּדִּיק עֵצָה וּמֵפֵר עֲצָתוֹ אַחַר-כָּךְ, עַל-יְדֵי-זֶה נִתְפָּס בִּתְפִיסָה.

י. מִי שֶׁמַּאֲכִיל לֶחֶם לָרְעֵבִים, הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ- הוּא מַצִּיל אוֹתוֹ מִבֵּית-הָאֲסוּרִים.

יא. מִי שֶׁלֹּא תִּקֵּן חַטְּאוֹת נְעוּרִים, עַל-יְדֵי-זֶה בָּא לְבֵית-הָאֲסוּרִים.

יב. מִי שֶׁהוּא רָגִיל לִהְיוֹת מוֹהֵל, אוֹ לְסַפֵּק צָרְכֵי סְעוּדַת בְּרִית-מִילָה שֶׁל עָנִי, עַל- יְדֵי-זֶה נִצּוֹל מִבֵּית-הָאֲסוּרִים.

חלק שני

א. עַל-יְדֵי נִאוּף נוֹפֵל לִתְפִיסָה אוֹ לָחֳלִי כְּאֵב רַגְלַיִם. גַּם תַּלְמִיד שֶׁלֹּא הִגִּיעַ לְהוֹרָאָה וּמוֹרֶה, נוֹפֵל לָזֶה, גַּם מַזִּיקִין שׁוֹלְטִין עָלָיו.

ב. סְגֻלַּת הַצְּדָקָה לְבַטֵּל כָּל אֵלּוּ הָעֳנָשִׁים.

ג. בִּשְׁבִיל שֶׁאֵין מְבַקְשִׁין רַחֲמִים עַל חֲבֵרוֹ, עַל-יְדֵי-זֶה נוֹפֵל לִתְפִיסָה, וְתִקּוּן לִתְפִיסָה, שֶׁיְּפַרְנֵס אֵיזֶהוּ בַּעֲלֵי-חַיִּים.

ד. עַל-יְדֵי תַּשְׁמִישׁ הַמִּטָּה בְּיָמִים שֶׁאֲסוּרִין בְּתַשְׁמִישׁ, עַל-יְדֵי-זֶה נוֹפֵל לִתְפִיסָה.

ה. כְּשֶׁאֶחָד מִבְּנֵי-יִשְׂרָאֵל נִתְפַּס בִּתְפִיסָה, עַל-יְדֵי-זֶה לְפִי בְּחִינָתוֹ נִסְתְּמוּ מַעַיְנוֹת הַחָכְמָה מֵחַכְמֵי הַדּוֹר, וּלְהֵפֶךְ כְּשֶׁיוֹצֵא מֵהַתְּפִיסָה.

ו. לִפְעָמִים עַל-יְדֵי תְּפִיסָה נִצּוֹל מִכִּלְיוֹן בָּנִים.

ז. עַל-יְדֵי לָשׁוֹן הָרָע נִתְפָּס בִּתְפִיסָה.

ח. הַשְּׂעָרוֹת שֶׁגְּדֵלִין עַל הָאָדָם וְהַמַּלְבּוּשִׁים שֶׁעַל הָאָדָם בְּשָׁעָה שֶׁיּוֹשֵׁב בִּתְפִיסָה, שׁוֹרֶה עֲלֵיהֶם רוּחַ מְכֹעָר, שֶׁעוֹכֶר וּמְבַזֶּה אֶת הָאָדָם.

ט. הִשְׁתַּדְּלוּת בְּפִדְיוֹן שְׁבוּיִים מְסֻגָּל לְהוֹלָדָה.

י. מִי שֶׁעוֹסֵק בְּפִדְיוֹן שְׁבוּיִים, גְּדוֹלֵי הַדּוֹר נִכְלָלִים בּוֹ עַל-יְדֵי-זֶה.

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה