השם נותן ולוקח

ה' נותן ולוקח…

"אימא תקני לי את זה, בבקשה!" התחננה בת השמונה שלה. הן נמצאות בחנות 'הכל בשקל' כדי לרכוש כמה הפתעות לילדים הקטנים שבבית, אבל גם לבת השמונה שלה יש דרישות. "מסכימה לי?" שואלת שוב ומצביעה לעבר שרשרת פנינים פשוטה, "בסדר, למה לא?" היא עונה ומוסיפה את השרשרת לסל עם שאר המוצרים.

ומאותו יום מלווה שרשרת הפנינים את הילדה בנאמנות, אך לאחר יומיים הפנינים היו חצי מקולפות ותחת הצבע הזוהר הופיע צבע של פלסטיק פשוט. לאחר שבוע לא היה אפשר אפילו לנחש שפעם זה היה בצבע של פנינה. "מותק אולי תורידי את השרשרת הזו" היא מבקשת יפה, אך הילדה מסרבת בתוקף. ממש פדיחות ללכת עם כזה אלטע זאכן חושבת לעצמה ואף מביעה את מחשבותיה בקול, אך הילדה עקשנית ואת השרשרת היא לא מוכנה בשום אופן להוריד. וכאן נכנס אבא לתמונה, מן הסתם מילותיו פועלות אחרת.

בערב בשעה שמונה וחצי. הילדה כבר במיטה ואבא נכנס לחדר ומתיישב בקצה המיטה. "הי מתוקה שלי", אומר אבא והיא מחייכת, "את אוהבת אותי"? שואל אותה. "כן", היא עונה מיד. "את מסכימה להביא לי את השרשרת?" הוא שואל אותה. היא מסתכלת עליו בעיניים מתחננות כאומרות 'רק לא זה אבא פלייזז'. הוא מסתכל עליה ואומר לה "אם את לא רוצה את לא חייבת" ויוצא מהחדר. למחרת הוא נכנס אל חדרה באותה שעה. "את אוהבת אותי"? שואל אותה. "כן", היא משיבה בלי היסוס. "את מסכימה להביא לי את השרשרת שלך?" שואל אותה. והיא מזיזה את כתפיה כאומרת "לא". וכך יום למחרת ועוד יום. כן, היא אוהבת אותו, אבל את השרשרת מעדיפה להשאיר אצלה.

וכמידי ערב הוא נכנס אל חדרה, מלטף את קצות התלתלים של בת השמונה ובפיו השאלה הנצחית: "את אוהבת אותי?" והיא עונה "כן" מחוייך. "את מסכימה להביא לי את השרשרת שלך?" הוא שואל? והיא לא עונה ורק ידיה הקטנות עונות את התשובה- היא מסירה את השרשרת מצווארה ומניחה אותה בכף ידו המושטת של אביה. אביה לוקח את השרשרת שמזמן כבר לא ראויה להיקרא 'שרשרת' ומניח אותה בכיס חליפתו. חיוך סמוי שהלך והתרחב על פניו של האב, סיפרו שיש לו עוד הפתעה. הוא מוציא מכיס חליפתו קופסת קטיפה מהודרת ומוסר אותה לבת השמונה. היא לוקחת את הקופסא, ידיה הקטנות רועדות קמעה בעת שהיא פותחת את הקופסא, ולעיניה הנדהמות היא רואה שרשרת כסף יפיפיה שבמרכזה תלוי פנינה אמיתית וזוהרת.

כי לעיתים אלוקים "לוקח" מאיתנו משהו אחד, כדי להביא לנו משהו אחר- טוב יותר. כי אלוקים הוא אוהב אותנו ורוצה בטובתנו !!! אז… פעם הבאה שנדמה שאיבדנו משהו יקר לנו או שנראה כי פיספנו הזדמנות חשובה אז נדע שכל זה אך ורק בשביל שנקבל משהו טוב מזה!! והכי חשוב – לקבל באהבה ולהיות בשמחה !

בשמחה תמיד חסידי ברסלב

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה