חדשות ברסלב | היסטוריה בשול מאה שערים

חדשות ברסלב | היסטוריה בשול מאה שערים | מי מתנכל להעירוב באומאן ?! הונחו היסודות לביהמ"ד דחסידי ברסלב ברמת בית שמש

הודעה #753 – היסטוריה בשול מאה שערים – מי מתנכל להעירוב באומאן – הונחו היסודות לביהמ"ד הגדול דחסידי ברסלב ברמת בית שמש ג'

בס"ד
ה' דברים – ד' אב תשע"ז • הודעה #753
קרעדיט צילומים וכתבות: ברסלב גלובל, ברסלב live, לוח ברסלב, מתחדשים, JDN.
ברסלב גלובל – info@breslevglobal.com
הקובצים לצפייה ולהורדה המצורפים בהודעה זו:
• טועמיה חיים זכו – דפי הפצה וטעימה מהאור הנפלא דברי רבינו ורבי נתן כלשונם לפרשת דברים – בין המצרים.
• הלוח של ברסלב לפרשת דברים.
• ליקוטי מוהר"ן וליקוטי הלכות לפרשת דברים.
גליונות לפרשת דברים:
קרני אור מקהילת ברסלב קרן אור בראשות הרה"צ ר' יעקב מאיר שכטר שליט"א.
עלה לתרופה גליון שבועי למבקשי התרופה והעצה לעובדא למעשה במשנת רביה"ק.
היכל הקודש באידיש – ממוסדות היכל הקודש וויליאמסבורג
ואני תפלתי מעשיות על תפילה באידיש.
השלמה משבוע שעבר פרשת מטות מסעי
קרני אור גליון מיוחד לשבת התאחדות, מקהילת ברסלב קרן אור בראשות הרה"צ ר' יעקב מאיר שכטר שליט"א.
השבוע: הונחו היסודות לביהמ"ד הגדול דחסידי ברסלב ברמת בית שמש ג'
שמחה גדולה והרחבת הדעת בקרב אנ"ש דחסידי ברסלב בעיר התורה והחסידות בית שמש עם הגיע הבשורה המרנינה כאשר הונחו יסודות איתן לבניין הגדול והנאדר בקודש שיתנוסס אי"ה לתפארה ברמה ג' בעיר.
ביהמ"ד דחסידי ברסלב ברמה ג' נוסד לפני מספר שנים, יחד עם 'מקווה טהרה ברסלב' שנוסד בשכונה, כאשר הקהילה הקדושה הלכה ונתרחבה ב"ה ביתר שאת ויתר עז, ויחד עם התרחבות הקהילה ניכרה בעוז כוח האחדות והגיבוש המיוחד שנוצר בין כלל החברים, ומעולם לא פשתה כלל נגע המחלוקת בין החברים, כוח אחדות נפלאה היא גולת כותרתה של קהילת הקודש ברמה ג'.
בימים אלו, לאחר מספר שנים בהם שכן ביהמ"ד במקום ארעי ובשכירות, עלו הפועלים על השטח הנרחב עליו יקום בס"ד ביהמ"ד הגדול ויצקו יסודות איתן לבניין.
ראשי ביהמ"ד ציינו הבוקר ואמרו: "המשך בניית בית המדרש של רבינו הקדוש תלוי ועומד ומצפה בהיענות של הציבור לעמוד לימיננו ולהשתתף בהוצאות הגדולים, הבו עצה וכתף לימין בית ד'".
במגילת היסוד המיוחדת שהונחה ביסודות הבניין נכתב: "בית הכנסת על שם רבינו הקדוש רבנו נחמן בן פייגא מברסלב זכותו יגן עלינו אמן, ובהכוונת תלמידו מורינו הרב רבי נתן מברסלב בזה המקום תשרה שכינה ותהא אהבה ואחווה ושלום ורעות, ללא מחלוקת חלילה וחס כלל"
במגילת היסוד אף מעתירים בוני בית המדרש: "ושנזכה לילך בדרך רבינו הקדוש נחל נובע מקור חכמה, ולהפיץ אורו בכל העולם, ובמקום זה יפוצו מעיינותיו חוצה".
המגילה נחתמה: "פה עיר הקודש בית שמש רמה ג' 1, ערב ראש חודש אב תשע"ז, יארצייט של רש"י הקדוש זכותו יגן עלינו אמן, ונזכה לבניין בית המקדש במהרה בימינו אמן כן יהי רצון".
בימים אלו הזכות עומדת בפניכם להנציח את שם בית המדרש לזכות יקירכם, או ליטול חלק וזכות של אמה על אמה בבית ד', ולהנציח את שמכם ושם יקירכם בבית ד', פנו כעת לגבאי בית המדרש: הרב שמעון לוינזון שליט"א, הרב אהרן צוקר שליט"א, הרב אברהם אלבז שליט"א, הרב צבי ביננשטוק שליט"א בטלפון: 052-71-695-64,  או בטלפון: 052-71-70-681.
חשוב לציין כי בית המדרש הגדול זה הולך ומוקם בס"ד ברמה ג' 1, כאשר בו זמנית מתגבשת הקבוצה האיכותית והגדולה לבניין בית המדרש ברמה ג' 2, בנה בניתי בית זבול לשמך. (מצורף תמונות, צילום: באדיבות המצלם).
היסטוריה בבית המדרש ברסלב 'השול' במאה שערים • מגבית לטובת מזגנים חדשים
היסטוריה בבית הכנסת ברסלב 'השול' בירושלים. לאחר כ30 שנה החלו לשפץ השול, הוחלפו החלונות בעזרת נשים לחלונות מיוחדות ויפייפיות כיאה לבית מקדש מעט, זאת לאור השתדלותם של הגבאים ובראשם ר' נחמן גולדברגר הי"ו.
כמו"כ לאחר שהמזגנים הישנים בשול גמר את תפקידו ולקראת ירח האיתנים הקרב ובא יצאו הגבאים בקמפיין התרמה עבור מזגנים חדשים להיכל בית המדרש בכדי שיוכלו להתפלל בו ולהגות בו בתורה בישוב הדעת.
העלות של המזגנים מסתכמים בסביביות מאה חמישים אלף ש"ח, יצאו עם קמפיין שכל אחד יתרום לא פחות מ400 ש"ח וכל המוסיף מוסיפין, רבני בית הכנסת יצאו בקריאה נרגשת שיתרמו עבור מגבית זו, המזגנים יקל על הציבור בעז"ה בימים הנוראים וכן בירח האיתנים שאז רוקדים הרבה.
כל המעוניין לתרום עבור המגבית שיצור קשר עם הגבאי ר' נחמן גולדברגר הי"ו במספר: 058-325-6800, וכן אפשר לשלם בעמדות נדרים פלוס בביהמ"ד לציין עבור מגבית עשיה דקדושה.
מצורף תמונות מהמגבית מעשי וכן תמונות מהמזגנים הישנים שלא השפיעו כלל, וגם איך שכבר מתקינים חלק מהמזגנים בהיכל ר' אליהו חיים, וכן מצורף תמונות של העמדות החדשים של נדרים + בשול. (צילום: באדיבות המצלמים).
בכניסת השבת האחרונה גילו תושבי ק"ק אומאן כי חוטי העירוב קרועים
בכניסת השבת האחרונה גילו תושבי הקהילה היהודית בעיר אומאן שבאוקראינה כי חוטי העירוב קרועים, למקום הוזנקו עובדי 'איחוד ברסלב באומן' שפעלו לתיקון העירוב המהודר שמאפשר לטלטל ע"פ ההלכה.
גורמים בקהילת ברסלב בעיר אומאן אומרים כי תושבים מקומיים מתנכלים וחותכים במכוון את חוטי העירוב על רקע אנטישמי כהתנכלות לרבבות העולים לציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב זצוק"ל בכל ימות השנה.
מהנהלת 'איחוד ברסלב באומן' נמסר בצאת השבת: "לצערנו מדובר בתופעה מוכרת לנו של חיתוך חוטי העירוב. גם בכניסת השבת האחרונה נאלצנו לפעול בזריזות על מנת לתקן את העירוב שיהיה מהודר ע"פ ההלכה בכדי למנוע ח"ו איסורי טלטול למבקרים ותושבי הקהילה באומן. עובדי איחוד ברסלב באומן הונחו לעקוב מקרוב גם במהלך השבת אחרי תוואי העירוב בכדי לוודא כי העירוב תקין וכשר וכבר אירעו מקרים שחוטי העירוב הושחתו בעיצומה של השבת ופעלנו לעדכן מיידי את המבקרים בציון רבי נחמן מברסלב זצוק"ל שלא יעברו ח"ו על איסור טלטול".
צפו בתמונות: העירוב הקרוע ועובדי איחוד ברסלב מתקנים את העירוב בכניסת שבת (צילום: חדשות 24).
הראה עוד

מאמר מקושר