חדשות ברסלב | פירוק גשר הכהנים באומן

חדשות ברסלב | פירוק גשר הכהנים

גשר הכהנים המוביל לציונו של רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א באומאן נהרס פעמיים

בצהרי יום חמישי האחרון, הגיעו פועלי עיריית אומאן בליווי כוחות משטרה בהוראתו הישירה של ראש עיריית אומאן – אלכסנדר ציברי, במטרה לפרק את הגשר הכהנים שהוקם לפני למעלה מ7 שנים בשנת תש"ע מעל רחוב בילינסקי כפתרון הלכתי לאפשר לכהנים הבאים לאומאן להגיע למתחם ציונו של רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א.

עם היוודע מטרתם החלו עסקני 'איחוד ברסלב באומאן' לפעול בכל המישורים על מנת למנוע את ההריסה, הפעולה אכן נעצרה והפועלים קיפלו את הכלים והלכו, אך לאחר כחצי שעה ראש העיר שאינו 'מחבב יהודים' הפעיל את סמכותו, ושלח שוב את פעיליו לסיים את ההריסה, כשאלה ממלאים את הפקודה.

במהלך עבודת פירוק הגשר ע"י פקחי העירייה, עבר במקום הרב גלעד אטש מנהל הכנסת אורחים 'רב להושיע' באומן, הדבר עורר את זעמו של אחד השוטרים והוא התנפל עליו בחמת זעם והפליא בו את מכותיו. כשהגיע המפקד וראה שהאירוע מתועד הורה לשוטר להפסיק.

יש הטוענים כי המקרה שאירע בחנוכה האחרון כשפגעו בסמל הנוצרי שהוצב מעבר לנהר התשליך, (כפי שפורסם בברסלב גלובל הודעה #675) הוא זה אשר הביא ראש העיר וגורמים אנטישמיים אחרים לתגובת נקמה זו, אך ממידע שהגיע לידי 'ברסלב גלובל' כבר מספר ימים לפני מקרה זה הוציאה העירייה צו הריסה לגשר. וכפי שציין עסקן מ'איחוד ברסלב באומן' – כי כבר הרבה שנים לא היה ראש עיר שמתנכל ככה ליהודים כמו זה הנוכחי.

גורמים בעיריית אומאן מסרו כי "אין לגשר מספיק אישורים ולכן הוא פורק". מנגד, עסקני 'איחוד ברסלב באומן' טוענים כי בשעתו כשהגשר נבנה על ידי מנהליו הקודמים של הציון הק' הם סידרו את כל האישורים עם ראשי העיר הקודמים ללא כל הפרעה.

כפתרון זמני עד להשגת כל האישורים הנדרשים לבניה מחודשת של הגשר בנו פועלי 'איחוד ברסלב באומאן' בערב שב"ק גשר זמני מעץ, אך ביום שני הגיעו שוב עובדי העירייה בליווי משטרתי ותקשורתי, והרסו את הגשר הזמני למגינת ליבם של חסידי ברסלב. צלם אנטישמי שבא לתעד את ההריסה התמוטט בפתאומיות ואיבד את ההכרה ופונה לטיפול רפואי.

כעת מפעילים עסקני ברסלב את קשריהם עם אנשי הממשל בקייב ובמחוז צ'רקס, והרב נתן בן-נון יו"ר איחוד ברסלב באומאן' נסע לעיר אומאן בכדי לעסוק בענין.

כפי שפורסם בברסלב גלובל, בעקבות פירוק הגדר של שביל הכהנים ביום שישי פרשת שמות וכעת גם הגשר אסורה כניסת הכהנים לציון רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א באומאן.

צפו בתיעוד הריסת והקמת הגשר באומאן, צילום: ברסלב live, ברסלב גלובל, ובאדיבות המצלמים.

תמונות היסטוריית מבניית הגשר בשנת תש"ע (צילום: שמואל בן ישי – סוכנות הידיעות חדשות 24).

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה