סדר לבישת ציצית ועטיפת טלית עם תפילה לטלית נאה

סדר לבישת ציצית ועטיפת טלית עם תפילה לטלית נאה,
להרגיש אהבה וחיבוק של אבא והשגחה פרטית של השם יתברך.

סדר לבישת ציצית:

דהיינו הטלית קטן ששמים על הגוף.

מיד בקומו בבוקר אומר:
מוֹדֶה אֲנִי לְפָנֶיךָ מֶלֶךְ חַי וְקַיָּם שֶהֶחֱזַרְתָּ בִּי נִשְׁמָתִי בְּחֶמְלָה, רַבָּה אֱמוּנָתֶךָ.

יטול ידיו ויאמר:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶר קִדְּשָנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל נְטִילַת יָדָיִם:

רֵאשִׁית חָכְמָה יִרְאַת יְהֹוָה שֵׂכֶל טוֹב לְכָל עוֹשֵׂיהֶם תְּהִלָּתוֹ עוֹמֶדֶת לָעַד:
בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
תּוֹרָה צִוָּה לָנוּ מֹשֶׁה מוֹרָשָׁה קְהִלַּת יַעֲקֹב.
שְׁמַע בְּנִי מוּסַר אָבִיךָ וְאַל תִּטּוֹשׁ תּורַת אִמֶּךָ.
תּוֹרָה תְּהֵא אֱמוּנָתִי (אֻמָנוּתִי). וְאֵל שַׁדַּי בְּעֶזְרָתִי.
וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּיְהֹוָה אֱלֹהֵיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם.
לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהֹוָה:

כשלובש הציצית אומר מעומד:

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל מִצְוַת צִיצִית:

יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁתְּהֵא חֲשׁוּבָה מִצְוַת צִיצִית לְפָנֶיךָ
כְּאִלּוּ קִיַּמְתִּיהָ בְּכָל פְּרָטֶיהָ וְדִקְדּוּקֶיהָ וְכַוָּנוֹתֶיהָ, וְתַרְיַ"ג מִצְוֹת הַתְּלוּיִם בָּהּ, אָמֵן סֶלָה:
מִצְוַת יְהֹוָה בָּרָה מְאִירַת עֵינָיִם:

סדר עטיפת הטלית גדול:

לשם ייחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה, בדחילו ורחימו, ליחד שם אות י"ה באות ו"ה ביחודא שלים בשם כל ישראל.
הריני מתעטף גופי בציצית. כן תתעטף נשמתי ורמ"ח איברי ושס"ה גידי באור הציצית העולה תרי"ג.
וכשם שאני מתכסה בטלית בעולם הזה, כך אזכה לחלוקא דרבנן ולטלית נאה לעולם הבא בגן עדן.
ועל ידי מצות ציצית, תינצל נפשי ורוחי ונשמתי ותפילתי מן החיצונים,
והטלית תפרוש כנפיה עליהם ותצילם, כנשר יעיר קינו על גוזליו ירחף.
ותהא חשובה מצות ציצית לפני הקדוש ברוך הוא,
כאילו קיימתיה בכל פרטיה ודקדוקיה וכוונותיה ותרי"ג מצוות התלויות בה, אמן סלה:

לפני לבישת טלית גדול יבדוק הציציות ואז יאמר מעומד:
בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה יְהוָה אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ.
עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה.

בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְווֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהִתְעַטֵּף בַּצִּיצִית:

מיד לאחר ברכת "להתעטף בציצית" יתעטף בטלית על ראשו כשארבע כנפות הטלית יורדות כנגד פניו, וישליך אותו לאחוריו על כתפו השמאלית ואח"כ יאחז את הצד השמאלי, וישליכהו ג"כ לאחוריו על כתפו השמאלית, באופן שכל ארבע הכנפות תהיינה מונחות מאחוריו, וישהה כך שיעור הילוך ארבע אמות, ואח"כ יוריד הטלית על גופו. ויאמר:

מַה יָּקָר חַסְדְּךָ אֱלֹהִים וּבְנֵי אָדָם בְּצֵל כְּנָפֶיךָ יֶחֱסָיוּן.
יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם.
כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר.
מְשֹׁךְ חַסְדְּךָ לְיֹדְעֶיךָ וְצִדְקָתְךָ לְיִשְׁרֵי לֵב.

אח יקר – הגעת עד כאן…

תשקיע עוד כמה דקות בתפילה נפלאה שבטח תעורר ותחזק אותך!

תפילה לטלית וציצית נאה – מרבי נתן מברסלב:

© נערך / שוכתב ע"י רבני מוסדות ברסלב מאיר ירושלים מליקוטי תפילות לרבי נתן מברסלב.

אנא יהוה חמל עלי, רחם עלי, ומלא משאלותי ברחמים, ומחול לי על כל עוונותי, וצווה להפשיט מעלי כל הבגדים הצואים, והלבישני בבגדים נקיים, בבגדים טהורים וקדושים, והיה בעזרי, וזכני ברחמיך הרבים לקיים מצות ציצית כראוי בתכלית השלמות, ותזמן לי תמיד ציצית / טלית כשרה על פי ההלכה. וכשם שאני מתכסה בטלית בעולם הזה, כן תלביש למעלה את נפשי ורוחי ונשמתי בטלית נאה ובחלוקא דרבנן בבגדים נקיים ולבנים. ויקים בי מקרא שכתוב: "בכל עת יהיו בגדיך לבנים ושמן על ראשך אל יחסר". קומה בעזרתי, ותן בלבי וזכני שאחוס על כבודך הגדול והקדוש ועל כבוד נפשי ורוחי ונשמתי. כי בעוונותינו הרבים דל כבודנו בגלות המר הזה:

ותזכנו לקים מצות ציצית כתקונה בשלמות כראוי בכל פרטיה ודקדוקיה וכונותיה, ותרי"ג מצות התלויים בה, בלב טוב ובשמחה גדולה, באופן שנזכה להמשיך הרוח חיים דקדושה על ידי מצות ציצית. למלאת כל החסרונות שחסר לנו בגשמיות וברוחניות, בגוף ונפש. ותאחוז בכנפות הארץ ותנער רשעים ממנה, ותשבר ותמגר ותכניע ותשפיל את איש צר ואויב הוא עשו איש שעיר, ותוציא בלעו מפיו.

ואזכה ע"י מצוות ציצית – לראות ולהאמין שיש הבדל והפרש גדול בין טוב לרע, בין המופתים והחידושים הנעשים ע"י הצדיקים האמתיים, ובין המעשיות הנדמים למופתים הנעשים ע"י הרשעים השקרנים והצבועים, או על ידי המערבים מטוב ורע, אשר עדין אינם ראוים לזה לעשות מופתים בעולם, ומדברים בלשונות גדולות בשקר וטעות ומתלבשים בטלית שאינו שלהם, אשר יש הבדל והפרש בין מעשיהם של אלו למעשיהם ומופתיהם של הצדיקים האמתיים כמו בין האור ובין החשך. באופן שאזכה תמיד לספר סיפורי מעשיות מצדיקים אמתיים שיש להם כח לטהר את מחשבתי:

שמרנו והצילנו שומר ישראל, שלא נטעה בהם ולא נאבה להם ולא נשמע אליהם, ולא יהיה להם שום כח ושליטה להזיק לנו כלל, לא בגשמיות ולא ברוחניות. ותשפיע עלינו דעת אמתי שנזכה להבחין ולבחור בהאמת להתקרב אליך תחת כנפיך הקדושים בחינת הטלית המכסה ושומרת את בני ישראל מכל מיני מזיקים, כמו אב ואם השומרים את ילדיהם מפחד ואימה וכל דבר רע, כן תשמרני ותינצל נפשי ורוחי ונשמתי ותפילתי מן החיצונים.

ותשבר ותכניע את כל הצינורות של הרשעים, שהם המידות רעות שהתגברו עליהם, ועי"ז תשפיל הרשעים עדי ארץ, ולא יהיה להם שום כח להתגבר עלינו, חס ושלום, "ולא תעשינה ידיהם תושיה. יבשו ויבהלו מאד כל אויבי ישובו יבשו רגע":

ועל ידי כנפי הציצית הקדושים תגן עלינו ותציל אותנו מכל מיני פגם הברית, ותזכנו להתקדש בקדושתך תמיד, ועל ידי זה תציל אותנו מעצת הנחש, מעצת המפתים והמסיתים והמדיחים מדרך האמת, בכונה להרע או שלא בכונה. ונזכה לקבל ולהמשיך עלינו אור השכל האמת של צדיקי אמת, בטוב ובנעימים, ונעשה רצונך כל ימינו בשמחה ואהבה גדולה, לעולם:

ויהי רצון לפניך שתהא חשובה מצות ציצית שאנו עושין מצמר לבן כאלו קימנו גם מצות תכלת שבציצית, כי גלוי וידוע לפניך שרצוננו לעשות רצונך, ואנו חפצים ומתגעגעים לקים מצות תכלת שבציצית. ואם היינו זוכים למצוא תכלת לציצית היינו מפזרים הון רב כדי לקים המצוה בשלמות. אך בעוונותינו הרבים חרב בית מקדשנו, ונתעלם החלזון בעוונותינו. ומאז והלאה אין אנו זוכים לקים מצותך בשלמות.

ישראל מלאים מצות כרמון. ואם גם המצוות בעצמן שאנו עושין הם מלאים פסולת, פניות ומחשבות זרות ובלבולים, ועדין לא עשינו מעולם שום מצוה בשלמות, אעפ"כ אי אפשר שלא יהיה בהם איזה נקודות טובות, על כן ריבונו של עולם תשמח עם מצוות הטלית שהתעטפתי וברחמיך הרבים תחמול עלי, ותשים נפשי בחיים ולא תתן למוט רגלי.

ובודאי ראוי לי להגדיל השמחה בכל עת, ולהפוך כל היגון ואנחה לשמחה, כי אדרבא זהו שמחתי שמרחק ופגום וחוטא כמוני, יזכה ליגע בדברים קדושים ונוראים כאלה, לייחד שמך בכל יום, ולהתעטר בעטרת תפארת התפילין הקדושים והנוראים בכל יום, ולהתעטף בציצית, להתלבש בלבושין דמלכא בעטופא דמצוה, ושאר המצות.

וכל מה שרוצה היצר הרע להתגבר להכניס בדעתי ולבי עצבות חס ושלום, מרבוי פשעי ועוונותי, על ידי כל זה דיקא אגדיל השמחה, ואומר ללבי אדרבא זהו שמחתי, זהו חדותי הגדולה.., ולפני מי אני עושה המצוה, לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא, איום ונורא ואדיר וכו', אשר לגדולתו אין חקר, וכמה נחת רוח אני עושה לפניו, וכמה אני זוכה על ידי זה חיי עולם הבא ומציל את נפשי מייסורים בעולם הזה – אשרני מה טוב חלקי!!

מחילה אח יקר… מקווה שלא התעייפת? יש לך עוד כמה דקות? תאמר – תיקון הכללי

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה