רבינו נחמן מברסלב

קורות חיים של רבינו נחמן מברסלב
נולד בשנת 1772 בעיר מז'יבוז שבאוקראינה. מצד אמו היה נינו של מייסד החסידות, הבעל שם טוב.

רבינו נחמן מברסלב

הפך למנהיג של חבורת חסידים בגיל צעיר מאוד – עוד בטרם מלאו לו עשרים. הוא הנהיג את חסידיו בדרך מקורית מאוד שלא הייתה מקובלת על שאר מנהיגי החסידות.

גילו הצעיר, דרכי הנהגתו והתבטאויותיו החריפות עוררו תסיסה והתנגדות בקרב מנהיגים חסידיים בני דורו.אבל הוא טען שהחסידות שלו ודרכי ההנהגה אינם מיועדים לדורו הוא, אלא לדור שיהיה בעוד מאתיים שנה. דור חולה ואומלל, שיזדקק לתורה הזו.

בשנת 1798 עזב רבינו נחמן מברסלב את משפחתו ונסע לארץ ישראל – נסיעה שהייתה רצופה הרפתקאות, תלאות וקשיים. הוא הגיע לארץ. במהלך מלחמתו של נפוליאון בארץ ישראל נגד הטורקים, ושהה בה כחודשיים, בעיקר בצפת ובטבריה.

תלמידו הקדוש רבי נתן מברסלב כתב את כל תורותיו והוציא את כל ספריו שנשארו מאז ועד היום, ומהווים הוראת דרך לכל החפץ בתשובה ובתיקון אמיתי לפגם הברית שגילה ותיקן והבטיח שהוא תיקון גמור לפגם הנורא הזה וקרא בשמו תיקון הכללי.

מתי הגיע רבינו נחמן לברסלב ?

לעיר ברסלב הגיע רבינו נחמן בשנת 1802, ושם יצר את עיקרי תורתו ובה הצטרפו אליו כמה מתלמידיו החשובים. במהלך שנותיו בעיר ברסלב הוא איבד את אשתו וכמה מילדיו, שנפטרו ממחלות, ובניהם בנו היחיד והאהוב.

הוא עצמו חלה בשחפת, ובשנת 2810 כאשר הרגיש שקיצו קרב 1810, כאשר הרגיש שמותו קרוב, עבר לעיר אומן בה נפטר בחודש תשרי תקע"א – 1810 ובה גם נקבר .

רבינו נחמן היה מייסד חסידות ברסלב, ונשאר עד היום מנהיגה היחידי: לאחר פטירתו בגיל צעיר(38) החליטו חסידיו לא לבחור מנהיג אחר, ונשארו חסידי רבי נחמן מברסלב | הנשר הגדול עם הנהגה וקבלות מספריו הקדושים והדרכה לפי הקבלה מאנ"ש שבאו מאומן והגדול שבניהם רב לוי יצח"ק זצ"ל מעביר השמועה והדרך וההנהגה שרבינו רצה שילכו בה.

על כן כפי שרואים שבשנים האחרונות, התקיימה נבואתו, ואכן, אנשים רבים, ובניהם חוזרים בתשובה, והצטרפו לאחר מאתיים שנה – לחסידות ברסלב בדרך המיוחדת הזו, אבל הדרך הזו מצריכה הדרכה והנהגה כפי שמקובל מאנ"ש של דורות הקודמים, וללא הדרכה ויישוב הדעת של הזקנים, כפי שרואים היום שהרבה חידושים צומחים ע"י כל מיני קהילות ורבנים שמחדשים לדעתם על פי ספרי רבינו נחמן מברסלב, אבל לדורות ובהמשך לאט לאט רואים שהאנשים האלו מאבדים את הציביון התמים והפשוט רבנו נחמן דיבר בספריו הקדושים !

תפילות החסידים באומן ראש השנה אצל רבינו נחמן מברסלב באומן
הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה