חדשות ברסלב | פירוק אוהל הכנסת אורחים

חדשות סוערות בחסידות ברסלב – אומן:
לאחר הריסת גשר הכוהנים פועלי העירייה הרסו אוהל בקרית הלינה
עיריית אומן ממשיכים להצר את צעדיהם של היהודים הרבים הבאים לבקר בעיר ולפקוד את ציונו של רבי נחמן מברסלב, אמש (שלישי) בשעות הבוקר הגיעו פועלי הערייה בליווי משטרתי, בכדי להרוס אחד מאוהלי השינה במתחם הלינה, בתואנה שאין לאוהל את האישורים הנדרשים, הבקשה לפירוק זה הוגשה ע"י הארגון האנטישמי הפועל באומן 'סבובודה' ימ"ש, והיא אושרה ע"י ראש העיר שגם הוא אינו 'מחבב יהודים'.
אוהלי השינה בקרית הלינה של אומן הוקמו לפני כ-10 שנים על ידי הנגיד הרב ישראל זינגר שהוזיל מכיסו ממון רב עבור מציאת פתרון הולם וזול ללינה עבור רבבות היהודים הבאים לימי ראש השנה לאומן, במשך השנים העסקנים המנהלים את מתחם האוהלים הגיעו להסדר חוקי עם ראש העיר הנוכחי והקודמים לפניו שאישרו את המשך הפעילות במתחם.
מיד בהגיעם, מבלי לחכות שהשומרים הנמצאים במתחם כל השנה יפתחו להם את השער, חתכו הפועלים את הגדר המקיפה את כל המתחם, וכך הגיעו לאוהל המדובר.
הרס אוהל השינה מגיע כשבועיים לאחר פירוק 'גשר הכהנים' שהוביל לקברו של רבי נחמן מברסלב שעמד 7 שנים על מקומו ודרכו עברו הכהנים ללא חשש טומאת מת. עסקני ברסלב באומן מציינים כי "הגשר לא הפריע לאף אחד, ואף ראש עיר קודם לא חשב להרוס אותו, עד הנוכחי".
עיריית אומן עסוקים בהתנכלות ליהודים וכמעט ולא מתפקדת בעקבות סופת השלגים העזה הפוקדת את האיזור, ע"כ עסקני 'איחוד ברסלב באומן' שכרו מפלסת פרטית שפינה ערימות השלג ברחוב בילינסקי לטובת היורדים להתפלל בציון הק'.
לדברי אחד העסקנים: "מאבקי השליטה שמנהל ראש העיר מול מתחריו הפוליטיים כבר חרגו מזמן מכל הנורמות, ואף חברי הפרלמנט בקייב כבר התריעו שהמחלוקות הפנימיות בעירייה מחריבים אותה ואת העיר, ופוגעים קשות בתיירות באוקראינה כולה".
אולי הגיע הזמן לקיים צוואת רבי ברהם ברבי נחמן זצ"ל – לא להשקיע אגורה באומן ולהעלות את ציון רבינו לארץ ישראל ?!
הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה