סגולה לשלום בית – לעזור בבית | פרשת השבוע מטות

בס"ד ירושלים עיה"ק תו"ת בב"א, יום ו' עש"ק לסדר מטות | לכבוד... אחדשה"ט! בעזרת ה' אכתוב לך משהו הקשור לפרשת השבוע,

תקציר : סגולה לשלום בית מאת ראש ישיבת ברסלב "נצח מאיר" הרב ויזנפלד | חסיד אחד בא לרבי שלו ואמר שמעתי שלקפל טלית במוצאי שבת זה סגולה לשלום בית ? אמר לו הרבי : לקפל שרוולים ולעזור לאישה – זה שלום בית !

וזהו (במדבר ל-יז) "אלה החוקים אשר ציוה ה' את משה בין איש לאשתו".
הרבה מאד ענינים ונושאים והלכות והליכות והנהגות יש בין איש לאשתו ובכולם יש רצון ה', ודעת תורה איך להתנהג, והרבה מאד פרטים ופרטי פרטים יש, והרבה מאד שינויים יש בין זוג לזוג, ואפי' באותו זוג יש הרבה מאד שינויים לפי המצב הכלכלי, ולפי הגילים ולפי הנסיבות, ומקום מגוריהם,

ויש הבדל בין אישה בריאה לאישה חלשה, ובין אישה עובדת, לעקרת בית, ולפי העבודה שיש עם הילדים,
ויש הבדל בין ילדים רגילים, לילדים שונים, או רגישים, או חולים, או היפֶרים, ובעלי הפרעות שונות ומשונות שמתרבות והולכות מיום ליום.

וכן בין זוג נורמלי ונורמטיבי לחלוטין (אם בכלל יש כזה דבר), לזוג שאחד מהם או כל אחד מהם סובל מהפרעה או בעיה, בגוף בנפש או בנשמה והשקפות עולם.

והנה על הכל, וכל מקרה ומקרה יש בו רצון ה' ודעת תורה.

סגולה לשלום בית – לעזור בבית | פרשת השבוע מטות

ולדוגמא בדורות עברו כל גבר ובעל בעמיו, היה פשוט אצלו שאשתו אמורה להכין לו ארוחות (ובדורות האחרונים שהעולם עבר מב' ארוחות לג' ביום, בוקר, צהריים וערב) ואם קרה שלא הכינה – היתה לו טענה, למה היא לא הכינה לו ארוחה, ולא עשתה המוטל עליה.

וגם כיום הרבה בעלים מתרעמים ומתלוננים שהרבה פעמים אשתו כושלת, ועושה מחדל (מְפַשֶלֶת בלשון העם) במה שלא הכינה לו ארוחה כרצונו. והאדונים הנכבדים לא שמו לב שפעם האישה היתה כל היום בבית והי'ה לה את הזמן להכין הארוחה, מה שאין כן כיום שרוב הנשים עובדות שעות רבות מאד, ויש שעובדות יום שלם, בתוספת זמן הנסיעה לעבודה הלוך וחזור, ובתוספת ריבוי ההריונות עם כל המשתמע, וריבוי הלידות עם כל המשתמע, ששכיחים בדורות הללו,

ובדורות עברו האישה הכי זריזה ילדה פעם בשלוש שנים לערך, ולפני שיוצאת מהבית לעבודה וגם כשחוזרת מהעבודה היא אמא במשרה מלאה לספק כל צרכי הגוף והנפש וכו' (שרבים מאד הם), של כל זאטוט וזאטוטא, ואח"כ מכל הצרכים והלבטים והבעיות של הנערים והנערות ביחד עם צרכי הזאטוטים, וגם בישולים, וכביסה וכו' וכו'

וגם צריכה לעבוד יום שלם להיות אישה לבעלה עם צרכיו ושגעונותיו, ועוד בא בטענות למה לא הכינו לו אוכל כרצונו.

סגולה לשלום בית לעזור בבית

ואולי האדון יפתח עיניים ויראה שהיושר מחייב שהוא יכין לה אוכל, ועכ"פ שלא יבא בטענות, וכן בשאר צורכי הבית, והרי לדעתו המשובשת היא צריכה למלאות את התפקידים של כמה וכמה שפחות, עד שאין הזמן מספיק, ואין הכוחות עומדים, ועוד בא בטענות והערות חכמות??!!

רבותי! הגיע הזמן לפקוח עיני השכל,

ולהבין שזה – לא לרצון ה', אלא ההיפך, ויש לשנות את סדרי המטלות או עכ"פ להתחלק עם אשתו באחוזים המתאימים, ובחשיבה המוטעית הנ"ל – יש עוול משווע עד השמים בזה להתעמר באשתו ברשע ופשע ועתיד לתת את הדין.

(וזה עוד לא הסוף, כי ידוע לי שישנם גברים שגם דורשים מהאישה, שבשבתות (וכן באמצע השבוע) היא תלמד ותחזור הלימודים עם הבנים, גם בלימודי קודש, שומו שמיים!!),

אשר על כן בודאי שיש לשנות תפיסה וחשיבה והתנהגות, ועם שיחה רגועה וטובה עם אשתו מדי פעם (כי המטלות מתרבות ככל שהימים חולפים והמשפחה גדילה), ואם ח"ו אין הסכמה – הרי אמרו חז"ל (אבות פ"ו מו, ומט"ז) עשה לך רב. ודעת תורה יכריע לטובה ולברכה.

רוצים שלום בית אמיתית ? אתם חייבים לקרוא תפילה לשלום בית

סגולה לשלום בית – לא למהר ולצאת למלחמה

מוסד הנישואין | שלום בית יהודי

אם לא תתפללי על בעלך איך הוא יהי נורמלי בדור שכזה ?

כנסי לומר תפילת האישה על על בעלה – שיעזור בבית !

בברכת התורה וכטו"ס
ראש ישיבת ברסלב "נצח מאיר"
הרב שמעון יוסף הכהן ויזנפלד

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה