פרשת השבוע לילדים יתרו

פרשת השבוע לילדים יתרו

יתרו היה חותן משה. עוד לפני יציאת מצרים הגיע משה למדיין ונשא את בתו ציפורה, שילדה לו את גרשם ואליעזר.

איש עשיר היה יתרו ועובד אלילים חשוב בעיני עמו, יתרו היה עובד את כל העבודות זרות ואלילים שהיום אז בעולם, בחיפושו אחרי האמת… אך כששמע יתרו על הניסים שעשה ה' לעמו ישראל החליט במסירות נפש לדבוק באמת ולעזוב את ביתו הגדול ועושרו הרב, ולהצטרף לעם ישראל במדבר.

לשם כך היה צריך להיטלטל בדרכים קשות, במדבר שורץ הסכנות שלוהט בו ביום וקפוא בו בלילה, ללא מים ותנאים מינימליים, העיקר – להתגייר ולהפוך לאחד מעם ישראל [הדבקים באמונת השם] !

לימוד גדול למדנו מיתרו שמסר נפשו בשביל להצטרף לעם ה', על האמונה בקדוש ברוך הוא שבזכותה עזב את כל עיסוקיו ואת עושרו וזכה להיות חלק מישראל.

על אחת כמה וכמה אנו שנולדנו יהודים, צריכים למסור את נפשנו

ולעיתים גם להקריב מרצונותינו ויצרנו – כדי לעבוד את ה' בשלמות.

הסיפור שלי על פרשת השבוע יתרו

"הו, אליהו" קורא ג'ו, הבחור החדש שלנו, מושיב אותי על ברך ימין ועל השניה מושיב את סימי הקטנה.

אני אוהב את הבחור הגבוה בעל העיניים העמוקות, למרות שאיני מבין את השפה שלו – אנגלית, אבל אחרי שסיפר לי אבא את סיפורו האישי התעצמה האהבה עוד יותר.

אביו של ג'ו הוא בן דוד של אבא, ומשפחתו היא אחת העשירות בעיר ניו-יורק. אחיו עוזרים לאב לנהל את העסקים. כולם, חוץ מג'ו.

ג'ו בחר בדרך אחרת. הוא בחר להתחזק ביהדות, לעזוב את כל העושר והתפנוקים, את הטירה המפוארת והבילויים, ולבוא ללמוד בארץ הקודש.

כל היום הוא יושב ושוקד על תורתו, ובשבתות ובחגים בא להתארח אצלנו. כך גם אנו זכינו לקבל אח – בחור – ענק לפי כל החלומות שלי. אח שמרים אותי גבוה עד לתקרה ומשאיר שם איזה שלוש דקות עד שנגמר לי הקול לצרוח, אח שקם מוקדם בבוקר כדי להכין לי שוקו (אחר כך אבא כועס שקמנו לפני הזמן ולא נתנו לו לישון…)

נכון, לא קל לו לישון על מיטת נוער נפתחת בחדר עם כמה ילדים קטנים שמרעישים ובוכים. בכלל לא קל לו להיות רחוק מכל המשפחה והחברים באמריקה שמתקשרים לצעוק עליו ולנסות לשכנע אותו לחזור. אבל לא אכפת לו כי הוא יודע שבחר בדרך האמת!

בעזרת ה' כשאהיה גדול יותר וג'ו ואני כבר נוכל לדבר בחפשיות, אומר לו הכל, כמה אני מעריך ואוהב אותו. בינתיים אני רק צוחק כשהוא מדגדג אתי ומתפלל מכל הלב לה' שיהיה לו קל וטוב למרות כל הקשיים!

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה