צייר רכבי 'הננחים' ז"ל

צייר רכבי 'הננחים'

הגר צדק לוי יצחק ננח נפטר

גר הצדק לוי יצחק ז"ל, חסיד ברסלב מפתח תקווה, שכונה בפי חבריו 'לוי יצחק ננח', המוכר כ"צייר רכבי הננחים" של ברסלב, הלך לעולמו ביום שישי האחרון בגיל 41 כשהוא ערירי, לאחר שנפצע באורח קשה בתאונת דרכים ע"י ערבי תושב כפר קאסם.

מסע הלווייתו – הלא שגרתית התקיימה השבוע ביום ראשון בבית העלמין ירקון בפתח תקווה, לבקשתו, המלווים במסע ההלוויה חבשו כיפות של ברסלב ופצחו בשירת "רבי נחמן מאומאן". 

ואכן כמו שבחייו היו לו המון יסורים ולא הרבה מנוחה, גם פטירתו לוותה בחוסר מנוחה, בחמישי בלילה הוא נהרג או נרצח (בחקירה) על ידי תושב כפר קאסם שנמלט מהמקום ונתפס, ולצורך חקירה המשטרה שכנעה את המשפחה לחתום על בדיקת הגופה, האם שאינה יהודיה שוכנעה ולוויתו נדחתה עד יום ראשון בערב. ובזכות מעורבות של חברים וגורמים משפטיים הגופה באה למנוחה סוף כל סוף, שזו גם סיבה לא מבוטלת לשמחת ורווחת המלוים בלוויה.

לוי יצחק, נולד ברוסיה למשפחה שאינה יהודית, לפני מספר שנים עלה לארץ ישראל, התגייר והפך לחסיד ברסלב והפיץ את תורת רבינו במסירות נפש ובדרכו המיוחדת, לוי יצחק  היה אומן וצייר מחונן שעיטר את רכבי ה'ננחים' בכשרונו הענק. 

לפני 18 שנה לוי יצחק הגיע לציון של רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א באומאן וביקש מרבינו שלושה דברים: 1. אני רוצה לדעת לצייר הכי יפה שבעולם שכל מי שיראה את הציור יגיד "וואו", 2. אני רוצה לדעת לרקוד יפה, 3. אני נותן לך מנהיגות לגמרי תעשה איתי מה שאתה רוצה ואני חותם מטה.

לוי חזר על הסיפור הזה כל הזמן ובמיוחד בעניין המנהיגות שנתן לרבינו על החיים שלו ולכן כל מה שעבר עליו, כל היסורים והקשיים, מעולם הוא לא התלונן כי הוא ידע שזה מה שהוא ביקש בציון, הוא אמר שכמו שלפני שבא לרבינו הוא לא ידע לצייר ולא ידע לרקוד ולאח"מ הוא קיבל את זה כפי בקשתו, אז גם את מנהיגות רבינו על חייו הוא בוודאי קיבל וכל מה שנעשה איתו זה לא בהחלטתו.

חברו נפתלי מאיר סיפר מעט על האיש הצבעוני: "הרבה אנשים רואים את הרכבים הצבעוניים של ה'ננחים', אבל לא הרבה מכירים את הצייר שמאחורי הרכבים, הבוקר נפטר מפצעיו לוי, המכונה 'לוי ננח', לאחר שנמצא דרוס בפ"ת. נסיבות האירוע לא ברורות, לוי, גר צדק, עולה חדש מרוסיה חי בשולי החברה. הוא התקשה להסתגל לחיים בארץ, אבל למרות שהחברה דחתה אותו, הוא נלחם בעבורה, והוא נלחם בעצבות שמשתלטת לפעמים על חיינו, בעזרת צביעת כל דבר בצבעים שמחים עם הכיתוב של הננחים, לוי היה שרוף על רבי נחמן, לטענתו רבי נחמן הביא לו את היכולת לצייר עד שאנשים יגידו 'וואו'".

צפו בתיעוד: "הלווית הגר צדק בזמרה", "קוברים את הצייר בשירה".

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה