שאלה לרב | איפה ההבטחה של רבינו ?

שאל את הרב
שאלה ששלחו לרב ראש ישיבת ברסלב שליט"א , והיא נוגעת לכמה נשמות מבולבלות עם קושיות ושאלות בבטן . על כן ראינו לפרסם ולהוסיף כמה מילים לטובתם ליישר דיעות והשקפות ולהוציא מטעויות !
שאלה לרב : 
הייתי אצל רבי נחמן באומן 7 פעמים, אמרתי תיקון הכללי כמו שאמר ונתתי פרוטה לצדקה
ומאז חיי נהפכו לסיוט מתמשך שאחריתם מי ישורנו  קרוב לשערי מוות
ואני שואל איפה התיקון וההבטחה של רבי נחמן מברסלב ?

תשובת הרב :

תיקון והבטחת רבינו ז"ל להציל מעונש גיהינום שאחרי המות !
תקרא טוב את ההבטחה של רבינו בסוף המאמר.
וגם כל זה , בתנאי שיזהר מעכשיו על כל פנים במזיד לא לפגום ולעשות נגד ה' .
כפי שכתוב בחיי מוהר"ן נסיעתו לארץ ישראל סימן ש"ג.

שמעתי בליפויץ שהיה מדבר עם אנשי שלומנו דשם ואמר מה אתם יכולים לעשות תשובה, וכי מספיקים ימיכם וכחכם כלכם לתקן פגם אחד ממה שקלקלתם. רק אני עושה תשובה בשבילכם, ויש לאל ידי לתקן הכל כל מה שקלקלתם עד הנה, רק העיקר מעתה לא תעשו עוד. ואפלו מהיום והלאה איני מקפיד על השגגות שתעברו חס ושלום, רק העקר שעל כל פנים תשמרו עצמכם ממזיד ! ועוד דבר מזה הרבה : (אמר המעתיק : ומעניין ששוכחים לפרסם את זה…)

המשך דברי הרב שליט"א – באשר מה שקורה בעולם הזה ע"פ רוב , האדם בעצמו מביא לעצמו מה שמביא אלא שהוא מאשים אחרים , וכמ"ש איוולת אדם תסלף דרכו , על השם זעף ליבו .
תתנהג ע"פ דעת תורה , ותגלה עולם חדש ויפה !
(דעת תורה = אמר המעתיק דהיינו להכנס לישיבת ברסלב ללמוד קנין דעת והשקפת תורה + ספרי הלכה ספרי רבינו נחמן מברסלב , להתקדש ולתקן את המעשים לצאת מן התאות ומידות רעות… ולעסוק בנקודות טובות ותפילה וכו'..,)
וְאָמַר, שֶׁגַּם כִּי יִמְלְאוּ יָמָיו, אֲזַי אַחַר הִסְתַּלְּקוּתוֹ, מִי שֶׁיָּבוֹא עַל קִבְרוֹ וְיֹאמַר שָׁם אֵלּוּ הָעֲשָׂרָה קַפִּיטְל תְּהִלִּים הַנַּ"ל, וְיִתֵּן פְּרוּטָה לִצְדָקָה, אֲפִלּוּ אִם גָּדְלוּ וְעָצְמוּ עֲווֹנוֹתָיו וַחֲטָאָיו מְאֹד מְאֹד חַס וְשָׁלוֹם, אֲזַי אֶתְאַמֵּץ וְאֶשְׁתַּדֵּל לָאֹרֶךְ וְלָרֹחַב לְהוֹשִׁיעוֹ וּלְתַקְּנוֹ.
וְאָמַר בְּזֶה הַלָּשׁוֹן: אִיךְ וֶועל מִיךְ לֵייגִין אִין דֶער לֵיינְג אוּן אִין דֶער בְּרֵייט אִיךְ זָאל אִיהְם אַ טוֹבָה טָאן, בַּיי דִי פֵּאוֹת וֶועל אִיךְ אִיהְם אַרוֹיס צִיהֶען פוּן דֶעם שְׁאוֹל תַּחְתִּיּוֹת (אֶשְׁתַּטֶּחַ לָאוֹרֶךְ ולָרוֹחַב לְהֵטִיב עִמּוֹ. בִּפְאוֹתָיו אֶמְשְׁכֵהוּ וְאוֹצִיאֵהוּ מִשְּׁאוֹל תַּחְתִּיּוֹת).
(אמר המעתיק : ולא כדרך העולם והסוכני נסיעות להבטיח הבטחות וישועות שרבינו לא הבטיח ! אלא שזה נהיה ממילא, אבל לא בתור הבטחה לישועה ! אלא נוסעים לקבל תיקון על עוון פגם הברית ושרבינו יוציא אותו מהשאול תחתיות מדין הגיהינום) ובתנאי שיתחיל לעבוד על עצמו להתעלות רוחנית… ובע"ה גם יתקבלו התפילות ונזכה כולנו לישועות גדולת !
יש לכם שאלה או קושיה בבטן ?
אנחנו לא מפחדים משאלות – ונשמח ליישר לכם את ההשקפות בטעם של רבי נחמן מברסלב ! 
כנסו לשאול שאלה – תשאל את הרב !
הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה