ח"י אלול – הילולת החכם הגדול רבי עבדאללה סומך זצ"ל | הילולת המהר"ל מפראג

ח"י אלול הילולת החכם הגדול רבי עבדאללה סומך זצ"ל | הילולת המהר"ל מפראג.

ח"י אלול – יום פטירת 'המהר"ל מפראג' רבי יהודה אריה ליוואי זצ"ל בן רבי בצלאל זצ"ל. רבה של 'פראג' ושל כל בני הגולה, ויוצר ה'גולם מפראג'.

נחשב לאבי שיטת "תורת המחשבה", בכך שזכה להוריד לעולם ולגלות את רבים מהסודות העמוקים שבתורת הסוד והקבלה לשפה שתהיה מובנת וקליטה לדורות האחרונים.

מחבר הספרים 'גבורות השם' 'גור אריה' – על הרש"י בתורה, 'נצח ישראל' 'תפארת ישראל' 'נתיבות עולם' ועוד… מיוחס ל'דוד המלך' ע"ה

נולד בליל פסח ליל הגאולה בדור שסבל רבות מעלילות הדם של הנוצרים ומרדיפות ורציחות מצד הגויים הוא נולד בליל הגאולה וזכה להיות עומד בפרץ נגד כל הגזירות כשהשיא היה ביצירת הגולם מפראג הידוע על ידי שמות הק' מספר יצירה וסודות הקבלה שהטיל חיתתו על כל הגויים בכל ערי ומדינות אשכנז והביא למיגור עלילות הדם לגמרי עד כדי כך שעד היום הגויים בפראג וסביבותיה מזכירים בסילודין ופחד גדול את אותו רב יהודי גדול שיצר גולם ועד היום פסלים עם דמות הגולם נמצאים בכל פינה בפראג ואיש לא מעיז לעלות לעליית הגג בבית הכנסת הגדול בפראג שם טמן המהר"ל את עפרו של הגולם ומי שעלה לשם ידוע גם אצל הגויים עד היום שלא הוציא את שנתו ומת תוך זמן קצר. (יש שוללית עניין אמיתות הגולם)

ומצאצאיו מיוחסים רבים מגדולי הדורות האחרונים כאשר המפורסם ביותר הוא דור שביעי מהמהר"ל בן אחר בן האדמ"ר הזקן "בעל התניא" נ"ע נבג"מ שאף נולד היום בהילולת זקינו המהר"ל זי"ע ואחריו כל אדמור"י ליובאוויטש שכולם צאצאים דור אחר דור עד המהר"ל הק' זי"ע.

? "בֵּית מִדְּרַשׁ בוואצפ" ?
https://chat.whatsapp.com/D4NXyIuJYrUCsZGkgaUMYm
לצפיה בסטטוס, ולמוגנים, וכן לקבלת התוכן  ברשימת תפוצה, שלחו ? למספר
http://wa.me/972546481400‏
תפיצו בבקשה לזיכוי הרבים, ותהיו שותפים בהפצת תורה נטו! ?

יום פטירת החכם הגדול רבי עבדאללה סומך זצ"ל בן רבי אברהם יוסף יחזקאל וכאתון

רבו המובהק של רבינו בעל 'הבן איש חי' זי"ע שגם הסמיכו לרבנות ודיינות.

– מגדולי חכמי בגדאד שבעיראק וממוסרי התורה שבה. צדיק נשגב ובעל רוח הקודש ונודע אצל כולם (גם אצל הגויים) שכל מילה שלו מתקיימת במלואה וכולם כיבדוהו ביותר וחרדו מפניו.

– מחבר הספרים 'חזון למועד' 'זבחי צדק' 'עץ השדה' 'קיבוץ חכמים' ועוד…

– נפטר בעת מגיפת הכולרע שהפילה חללים רבים מבנ"י בשנת ה'תרמ"ט ובפטירתו נעצרה המגיפה וכיפר על בנ"י.
עקב כך הוציאו הערביים צו איסור קבורה על גופתו,
היהודים כמובן לא שמעו לצו וקברו את הרב, לאחר שנודע הדבר לערביים התחילו להתפרע ועשו שמות ליהודים בכדי שיוציאו את גופתו מקבר, ואכן לאחר 84 יום הגיע צו שחייב את היהודים לפנות את קברו, שפתחו את קברו במעמד הממשל נדהמו לגלות שהגופה שלימה!! למרות החום הכבד שהיה, אפילו התכריכים היו נקיים, משראו זאת הערביים נחרדו לנפשם וחזרו בהם מהגזירה.
תנצבה"א

{ליקט וערך בס"ד מאיר ב.}

? "בֵּית מִדְּרַשׁ בוואצפ" ?
https://chat.whatsapp.com/D4NXyIuJYrUCsZGkgaUMYm
לצפיה בסטטוס, ולמוגנים, וכן לקבלת התוכן  ברשימת תפוצה, שלחו ? למספר
http://wa.me/972546481400‏
תפיצו בבקשה לזיכוי הרבים, ותהיו שותפים בהפצת תורה נטו! ?

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה