פרשת השבוע לילדים וישלח

פרשת השבוע לילדים וישלח :

תפוס כלל בידך – עשו שונא הוא ליעקב !

עשיו לקח 400 איש כולם גיבורי חייל, ויוצא לקראת יעקב במלחמה. כנקמה הבאה מקנאה על כך שעשיו בטיפשתו ביזה את החכמה, שהיא הבכורה, ומכרה ליעקב הצדיק והתמים שעובד את ה' בלי חכמות ורעות בזיל הזול עבור מרק עדשים.

יעקב הצדיק החפץ בשלום, שלח מלאכים לפייס את עשיו בכל דרך אפשרית, ועשיו לא נבהל מכך שיעקב שולח 'מלאכים', ועשיו דחה אותם בזעם וסרב להתפייס, כדרך הרשעים שמוטבע בהם מידות רעות ולא רוצים להשתנות לטובה ולרחם.

כאן רואה יעקב שהוא חייב להתכונן למלחמה. הוא נערך בשלושה תחומים:

דורון – מתנה לעשיו: 550 בהמות משובחות.

תפילה – החלק החשוב ביותר, שהרי תפילה ובקשה מה' פותחת את שערי ההצלחה בכל התחומים.

מלחמה – חילק את חייליו לשתי קבוצות, שאם תיפול קבוצה אחת לפחות השנייה תינצל.

יעקב שלח מתנה מכובדת וגדולה זו לאחיו לפייסו אבל הקנאה עושה את השנאה, כשראה יעקב את מחנה עשיו, הלך לקראתו ואחריו נשותיו וילדיו. עשיו תכנן שכשיפגשו, יחבק את יעקב כאח אוהב וינשוך את יעקב, וכך יהרוג אותו. אבל ה' עשה נס גדול: צוואר יעקב הפך לשיש [אבן חזקה] וכשניסה עשיו לנשוך אותו – מיד נשברו שיניו !

עשיו רצה לטשטש את מזימתו לכן הראה ליעקב כאילו בא לנשק אותו. וכך עמדו שני האחים בוכים איש על צוואר אחיו, כל אחד מסיבתו: עשיו על שכהו (נשברו) שיניו, ויעקב על שצווארו הפך לשיש…

לאחר מכן לקח עשיו את מתנת יעקב ופנה לדרכו.

הקדוש ברוך הוא טבע בעשיו טבע לדורות – לשנוא את יעקב ולהרע לו. למרות שגם עשיו אם יתאמץ יוכל להפוך את הרע שלו לטוב ויזכה למדרגות רוחניות גדולות מאד.. כמו אהרון הכהן שמח שמשה אחיו הקטן נהיה נביא גדול ממנו וזכה בזכות זה לאבני החושן של הכהן הגדול !

גם היום, לאחר אלפי שנים מפעפעת השנאה הזאת בליבם של אומות העולם, והם מתנכלים לנו בכל הזדמנות הנה ממש לפני כמה שבועות החליט האו"ם שלעם ישראל אין קשר לירושלים – רשעות כזאת בלי בושה ופחד מהשם יתברך מיום הדין בלי שמץ של אמת הפכו את הקערה על פיה ומשקרים משנאה וקנאה ביהודים תמימים שלא מחפשים רק לחיות באמונה בשם אחד. לא צריכים לחפש סיבה הגיונית לשנאה העיוורת הזאת, כל גוי נולד כשבליבו שנאת עשיו ליעקב. הוא אפילו לא מכיר יהודים וכבר יודע לשנוא אותם…

על כן קחו כלל זה גם כשהם מחייכים אליכם כמו עשיו ורוצים לחבק אתכם זה כדי לנשוך אתכם ולהפיל אתכם מהאמונה הקדושה והיהדות. על כן תפילתו של דוד המלך תמיד תהיה שגורה בפיכם שמרני א-ל כי חסיתי בך !!

סיפור ילדים פרשת וישלח

הסיפור שלי על פרשת השבוע :

שלום, שמי דסי ואני לומדת בכיתה ז'.

כבר מגיל צעיר מאוד ידעו כולם שיש לי כישורי משחק גבוהים. בכל הזדמנות הייתי מציגה ונבחרת לתפקידים הראשיים.

אבל הייתה לי בעיה אחת: אביגיל.

אביגיל, ממש כמוני הייתה גם היא מוכשרת מאוד. היא הייתה משתתפת בחוגי דרמה באופן תמידי וקוצרת הצלחות. אני מתביישת לומר שזו בעיה בשבילי, אבל לפעמים נוצרו בינינו תחרויות.

בסוף שנה שעברה התכוננו לערב הורים גדול ומיוחד. התפקיד שהוטל על כיתתנו היה חלק נבחר בהצגה. רכזת הפעילות הודיעה לנו שמכיוון שאנו כבר בוגרות מספיק, מוטלת עלינו המשימה להחליט מי תהיה מאמנת ההצגה.

כשיצאה החלה סערה בכיתה. לא הצלחתי לשמוע כלום חוץ מ"שאביגיל תיבחר" ו"לא, שרותי"… זו הייתה סיטואציה איומה ומבישה בשבילי לשמוע מי מעוניינת בי ומי לא. לבסוף השתיקה המורה את הכיתה ואמרה שנסתדר ביננו. לא רציתי לדבר עם אביגיל לעיני כולן. תכננתי למצוא שעת כושר לעשות זאת. גם היא לא ניגשה אלי. זה היה מין הסכם שבשתיקה שנדבר מאוחר יותר.

רק בשעות הערב המאוחרות התקשרתי אליה. המשפט הראשון שהוציאה אביגיל מהפה היה: "תדעי לך, שאני לא יוותר כל כך בקלות על התפקיד. אל תשכחי שבשנה שעברה הצגת בתפקיד הראשי, וגם במסיבת בת מצווה".

היה לי הרבה מה לענות. רציתי להזכיר לה את כל התפקידים הגדולים שקבלה במהלך השנים. רציתי לומר שאימון הוא דבר חדש ושונה ושבכלל, היא לא צריכה לדבר בצורה כזאת. אבל במקום לומר את כל זה, עניתי שאני לא יודעת מה לומר וסגרתי.

בלילה חלמתי שאני אוחזת חזק בחבל ארוך, ובצד השני אביגיל. כל אחת משכה לצד שלה עד שהוא נקרע ושתינו נפלנו. קמתי שטופת זיעה וראיתי שנשארה שעה אחת עד הבוקר. בזמן הזה נשארתי ערה וחשבתי על הסיפור. איך הוא ייגמר? אם אמשיך להתעקש תהיה מלחמה גדולה בנינו והקנאה והתחרות רק ימשיכו לבעור, ואם אוותר, רק ארוויח!

למרות שזה היה לי מאוד קשה, ניגשתי אליה למחרת והודעתי לה על החלטתי.  היא הביטה בי בהשתוממות ואחר כך בהערכה ואמרה: "כל הכבוד דסי, את מיוחדת. אולי כדאי שנאמן ביחד?"

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה