פרשת השבוע לילדים שמות

פרשת השבוע לילדים שמות :

בירידת יעקב ומשפחתו למצרים היו מספר הנפשות שבעים בסך הכול. חלפו שנים, וצאצאיו פרו ורבו. כל אישה יהודייה ילדה שישה תינוקות בפעם אחת!

ראה זאת מלך מצרים ופחד מאוד. הוא פחד שמהר מאוד בני ישראל יהפכו לרוב בארצו. הוא החליט להפוך את היהודים לעבדים וכך לדכא אותם ולמנוע מהם התרבות.

בני ישראל הוכרחו לעבוד בפרך ובעבודות שלא מתאימות לידי אדם תחת שוטם של השוטרים המצרים, ומי שלא מילא את המכסה שהוקצתה לו שילם בחייו.

אך להפתעת המצרים – ככל שהעבודה נעשתה קשה יותר כך התרבתה הילודה.

המלך פרעה זעם. הוא קרא למיילדות העבריות – שפרה ופועה, וצווה עליהן להמית כל בן זכר שייוולד ואם לא – תענשנה!

אבל המיילדות שהיו יראות שמים פחדו מה' ולא מפרעה, לא שמעו לו.

הן סיפרו לפרעה שהנשים היהודיות מפחדות לקרוא לעזרתן ולכן המיילדות לא רואות את התינוקות שנולדים. פרעה האמין להן ולא הענישן, אך צווה על עבדיו לחפש את התינוקות ולהשליך אותם למים. אך גם גזירה זו לא עלתה בידו, כל תינוק שהושלך ליאור נבלע באדמה ונסחף למדבר, שם טיפלו בו מלאכים וכשגדל יותר חזר לביתו בעצמו!!

והמיילדות שמסרו את נפשן לצווי ה' זכו לצאצאים שהאירו את העולם: משפרה יצאו אהרון ומשה רבנו, ומפועה – דוד המלך.

ממעשיהן אנו לומדים לקיים את מצוות ה' למרות הקשיים, ולא לפחד ולהירתע משום דבר שיכול למנוע אותן ממנו!

הסיפור שלי על פרשת השבוע

אף אחד לא עמד מעלי עם אקדח שלוף ואפילו לא עם נעל. אבל למרות זאת הרגשתי שאני מפחדת.

זה היה אחרי ששלומית הודיעה לי שאם אדבר עם דבורי היא לא תהיה חברתי. ידוע בכיתה ששלומית ודבורי היו פעם חברות טובות אבל היום – כבר לא.

שלומית היא מין מלכה כזאת ומילה אחת שלה שווה מיליונים. דבורי סבלה קשות מההתנהגות של שלומית כלפיה, ורק אני ידעתי. דבורי סיפרה לי בסוד. שלומית דאגה שאף בת לא תתקרב לדבורי, ונהגה להציק לה בכל הזדמנות.

כשראתה שלומית שאני בכל זאת חברה של דבורי, קראה לי לפינה וגערה בי כאילו היא המורה ואני התלמידה. היא איימה עלי שאם אמשיך כך היא תנדה אותי מהחברה. "ואת יודעת שאני יכולה לעשות את זה" אמרה בהתנשאות.

מפחיד לחשוב על נידוי, על להיות למרמס רגליה של שלומית. אולי אתם לא מבינים מה מפחיד בילדה שלומדת בכיתה ג' בסך הכול, אבל כנראה אתם לא מכירים את שלומית.

כל הזמן חשבתי לעצמי: "מה, בגלל שאני מפחדת לא אעשה את רצון ה' ולא אהיה חברה של ילדה חמודה שקצת רע לה בכיתה? בגלל ילדה אחת שמנסה להפחיד אותי אגרום גם אני לסבל?"

ידעתי שלא. הרגעתי את עצמי שוב ושוב שמי שמקיים את רצון ה' לא מפסיד לעולם!!

המשכתי להיות חברה של דבורי והיא שמחה מאוד.

אולי אני מאכזבת אתכם, אבל שלא כמו בכל הסיפורים לא הייתה תפנית מפתיעה. היה לי קשה, ושלומית אפילו הציקה לי לפעמים. אבל לבסוף זה עבר לשלומית. למה? כי היא פשוט גדלה והיום היא בכיתה ד' וכבר יודעת איך ה' רוצה שיתנהגו לחברות.

אני כל כך שמחה שעברתי את הניסיון בהצלחה, ותדעו ילדים, שמהתנהגות טובה לעולם לא מפסידים!

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה