ריק קיומי – הוא סיבה למחלות נפש | מחפשים רפואה לנפשיכם? כנסו 148

הריקנות הקיומית היא מציאות יומיומית של כל אדם אחרי שחוזר מן העבודה או מגלה שיש שלו זמן להתמודד עם עצמו , ללא שהחברה או הטלויזה או איזה פוסט טיקטוק חדש או ציוץ מחבריו… המכשיר הזה לקח לנו את האופי… ומעצב אותנו מחדש מבלי שנשים לב לאישיות שלנו.

מצאתי בקונטרס (למעלה מן השמש מסילות במחשבת ישראל חלק 7) כמה דברים מן הפסיכולוגים של הדור הישן…

פרופסור ויקטור פרנקל בספרו "האדם מחפש משמעות" כותב: אין אני בא לדון בהשפעה המזיקה של אותה הרגשה שחולים רבים קובלים עליה כיום, ההרגשה שחייהם נעדרי פשר לחלוטין. אין הם מכירים בשום פשר שכדאי לחיות איתו למענו, תחושת ריקנותם הפנימית רודפת אותם… מצב שכינה אותו בשם "הריק הקיומי".

ריק קיומי

הריק הקיומי הוא חזיון נפרץ במאה העשרים. הדבר אינו מפליא… המסורת שעליהן נשעשנה התנהגותו של האדם, מתרופפת ו ולכת במהירות. שום יצר אינו מורה לו מה יעשה, ושום מורה אינה אומרת לו איך ינהג. לא יארכו הימים ולא יעד עוד, מה הוא רוצה לעשות.. (ואכן ימים אלו הגיעו אדם באמת לא יודע מה ברצונו לעשות – רק לרדוף להשיג את החברה ועוד לייק ברשת – והוא לא יבחול בשום דרך או כללים חברתיים כדי להשיג את אותו הצומי [תשומת הלב שאנשים יתייחסו אליו] הקיומי שלו).

בבית החולים הנאורולוגית של בית החולים "פוליקליניק" בוינה, עדרך סקר סטאטיסטי בדרך של מדגם בין החולים לצוות המטפלים. תשובותיהם של 55% מן הנשאלים גילו "ריק קיומי" בשיעור בולט פחות או יותר. כלומר שיותר ממחציתם אבדה להם ההרגשה שיש פשר לחיים.

ריק קיומי זה מתבטא בעיקר בשיעמום… [שהיום יש לו תחליפים פוסטים וסרטונים קצרים וארוכים להעביר את הזמן והמחשבה מן האדם על עצם קיומו ומטרתו בחיים, וישנם אנשים שמטרתם בחיים הם רק עצם קיומם להיות בולט חי ומקובל בחברה, שזוהי מטרה ועמל מייגע כשלעצמו המטיש ומחליש את נפש האדם אחר המירוץ ללייקים].

הצרה מתחילה כשרבים מאלו לא ידעו מה לעשות בזמן הפנוי שיזכו בו ללא רשת חברתית אונליין. כידוע שביזות של יום א' מכירים מהצבא…, אותו דיכאון שתוקף אנשים המתחילים לחוש בהעדר התוכן שבחייהם השיגרה והכללים והמסגרת של החיים, אם זה בעבודה או עם האישה והבל בחיי היום יום.

מקרי התאבדות לא מעטים מקורם בריק קיומי זה, תופעות נפוצות כשיכרות, ועבריינות נוער יובנו רק אם נכיר בריק הקיומי שביסודן, וכן פנסיונרים וכן זקנים.

בהמשך לזאת אומר ד"ר קרל יונג תלמידו של פרויד בספרו "האדם המודרני בחיפושו אחר הנשמה" : בשלושים שנה האחרונות באו אלי אנשים מכל קצווי ארץ, לשאול רפואה לנפש, בין אותם החולים שהיו במחצית השנייה של חייהם, דהיינו אנשים בני שלושים וחמש +, לא היה אף אחד, שבעייתו אינה בסופו של דבר אלא בעיה של עיצוב דתית על החיים. אפשר לקבוע בבטחה, כי כל אחד מהם חלה, משום שהפקיע את אשר נתנה לו הדת להאמין, וכי אף אחד מהם לא נתרפא, אלא אם כן חזרה אליו ההכרה דתית !!

שמעתם !!! מה שאבי אבות הפסיכולוגים אומר…

העולם היו יכולים לחסוך להם הרבה סלב אם היו מקשיבים לצדיקי אמת שהם רופאי הנפש האמיתיים

רק צריך להטות אוזן ולהקשיב למה שרבינו הקדוש מברסלב כבר אמר כבר אמר בשיחות הר"ן – אות נג
מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ אֱמוּנָה חַיָּיו חַיִּים
וְהוּא מְבַלֶּה יְמֵי חַיָּיו בְּטוֹב תָּמִיד
כִּי כְּשֶׁהוֹלֵךְ לוֹ כָּרָאוּי וְיֵשׁ לוֹ טוֹב בְּוַדַּאי טוֹב לוֹ
וַאֲפִילּוּ כְּשֶׁאֵינוֹ כָּךְ [דְּהַיְנוּ שֶׁאֵין מִתְנַהֵג לוֹ כְּסֵדֶר וְיֵשׁ לוֹ יִסּוּרִים חַס וְשָׁלוֹם] גַּם כֵּן טוֹב
כִּי הוּא בָּטוּחַ שֶׁאַף עַל פִּי כֵן הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יְרַחֵם עָלָיו לְהַבָּא וְיֵיטִיב אַחֲרִיתוֹ
כִּי מֵאַחַר שֶׁהַכּל מֵאִתּוֹ יִתְבָּרַךְ
בְּוַדַּאי הַכּל לְטוֹבָה
אֲבָל מִי שֶׁאֵין לוֹ אֱמוּנָה חַס וְשָׁלוֹם
חַיָּיו אֵינָם חַיִּים כְּלָל
כִּי תֵּכֶף כְּשֶׁעוֹבֵר עָלָיו אֵיזֶה רָעָה שׁוּב אֵין לוֹ שׁוּם חִיּוּת
כִּי אֵין לוֹ בַּמֶּה לְנַחֵם עַצְמוֹ כְּלָל
מֵאַחַר שֶׁאֵין לוֹ אֱמוּנָה כְּלָל
וְאֵין לוֹ שׁוּם חִיּוּת וְשׁוּם טוֹב
מֵאַחַר שֶׁהוֹלֵךְ בְּלִי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וּבְלִי הַשְׁגָּחָה רַחֲמָנָא לִצְלָן
אֲבָל עַל יְדֵי אֱמוּנָה מַה טּוֹב וְיָפֶה הַחִיּוּת שֶׁלּוֹ כַּנַּ"ל.

עכשיו תחליטו את מי הייתם לוקחים לרפואת הנפש ?

אין ייאוש אפשר לבנות רוחניות לא צריך לפחד ממה שהעולם והתשקורת מוכרת לכם – רבינו נחמן מברסלב נותן טעם טוב לחיים בוא לשתות מימי הנחל נובע מקור חכמה ותמצאו רפואה לנפשיכם !

דברו איתנו בוואטסאפ – חסידי ברסלב 052-565-2005

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה