חמסה בלי עין הרע ! באמת יש כזה דבר !

פרשת השבוע וירא - מאמר על עין הרע וכוח התפילה

 

חמסה.. חמסה.. בלי עין הרע אנחנו נראה לכם יש כזה דבר!

פרשת השבוע וירא: וַיַּשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר וַיִּקַּח לֶחֶם וְחֵמַת מַיִם וַיִּתֵּן אֶל הָגָר שָׂם עַל שִׁכְמָהּ וְאֶת הַיֶּלֶד וַיְשַׁלְּחֶהָ וַתֵּלֶךְ וַתֵּתַע בְּמִדְבַּר בְּאֵר שָׁבַע: (בראשית כא, יד – יז). רש"י פירש: ואת הילד – אף את הילד, את ישמעאל, שם אברהם על שכמה של הגר, משום שהכניסה בו שרה עין רעה, ועל ידי זה אחזתו חמה דהיינו שנהיה חולה ישמעאל ולקה בחום הגוף, ולא יכול היה לילך ברגליו. ותלך ותתע – מלמד שחזרה הגר לגלולי בית אביה  דהיינו לעבודה זרה של מצרים (בראשית רבה נג, יג.).

כלומר מסופר על אברהם שגרש את הגר ושם את ישמעאל על שיכמה? ושואל רש"י ומקורו במדרש רבה, למה שם אברהם את ישמעאל על שיכמה של הגר הרי הוא היה כבר ילד גדול? והתשובה היא: כי שרה הכניסה בו עין הרע, כי באותו זמן יצא ישמעאל לתרבות רעה והציק והתעלל ברשעות עם יצחק בן שרה אשת אברהם.

ובצדק עשה זאת – כמו שמשבח הזוהר הקדוש ותרא שרה את בן הגר המצרית אשר ילדה לאברהם מצחק. א"ר יצחק: ותרא שרה – בעין של ביזיון ראתה אותו שרה, שלא ראתה אותו בעין שהוא בנו של אברהם. אלא שהוא בן הגר המצרית. ולפיכך כתוב ותרא שרה. שרק שרה ראתה אותו בעין זו. ולא אברהם… ואח"כ כתוב – וירא הדבר מאד בעיני אברהם על אודות בנו. ולא כתוב על אודות בן הגר המצרית. לפיכך כתוב ותרא שרה את הגר המצרית. ולא ראתה שהוא בנו של אברהם.

חמסה חמסה בלי עין הרע

רבי שמעון אמר: זה הכתוב שיבחה של שרה הוא. לפי שראתה אותו מצחק לעבודה זרה. אמרה ודאי אין זה הבן של אברהם אבינו אלא בן הגר המצרית, שהוא חוזר לחלק אמו דהיינו לאמונת המצרים בעבודת אלילים. לפיכך ותאמר לאברהם גרש את האמה הזאת ואת בנה, כי לא יירש בן האמה הזאת עם בני עם יצחק, וכי תעלה על דעתך ששרה היתה מקנא לה או לבנה! שאם כן לא היה הקדוש ברוך הוא מסכים עמה, כמו שכתוב כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקוה. אלא לפי שראתה אותו מצחק בעבודה זרה ולומד מאמו המצרית משפטי עבודה זרה. לפיכך אמרה שרה כי לא יירש בן האמה הזאת וגו', כי אני ידעתי שלא יירש ואין לו חלק באמונה של אבותינו אברהם וישראל.

עוד יש ללמוד ולהתחזק מהפרשת – על גודל כוחה של התפילה כמו שכתוב בפרשה: וַיִּשְׁמַע אֱלֹהִים אֶת קוֹל הַנַּעַר וַיִּקְרָא מַלְאַךְ אֱלֹהִים אֶל הָגָר מִן הַשָּׁמַיִם וַיֹּאמֶר לָהּ מַה לָּךְ הָגָר אַל תִּירְאִי כִּי שָׁמַע אֱלֹהִים אֶל קוֹל הַנַּעַר בַּאֲשֶׁר הוּא שָׁם.

רש"י פירש, את קול הנער – לא נאמר ששמע ה' את קול הגר, אלא את קול הנער, מכאן שיפה תפילת החולה על עצמו יותר מתפלת אחרים עליו, והיא קודמת להתקבל לפני ה' (בראשית רבה נג,יד) 

נמצאנו למדים שהדבר הראשון והעיקרי נגד עין הרע – הוא לומר ולהשקיע בריבוי אמירת תהילים ותפילות נגד עין הרע לפחות 40 יום בתפילה, ורק אחר כך, ניתן וכדאי לנסות – הוצאת עין הרע בעופרת, או קמעות. כי כוח התפילה של האדם גדולה מאד, והיא קודמת כנ"ל.

אז מהיום תאמינו יש כזה דבר – 'עין הרע', ויש דרכים להנצל ממנה !

לזיכוי הרבים קישורים נוספים נגד עין הרע:

הראה עוד

מאמר מקושר

כתיבת תגובה